Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-04, 02:18
  #1861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
[b]Dessutom får jag en helt ny motor
Som bara håller i max två år i din takt... När reparationen betalt sig i December är det bara några månader kvar och sedan är den motorn bokstavligt talat halvvägs till skroten. Visst, i jämförelse med en fossilbil blir det kanske trots allt billigare att byta elmotor vartannat år än att tanka upp pengarna... Men jämförelsen borde väl snarast göras med en annan ELBIL som är lite mer anpassad för långa motorvägssträckor och motorn inte rasar på var 10 000:de mil.
Citera
2022-04-04, 07:10
  #1862
Medlem
Lider med dig BAB7! Min Zoe går dagligen som pendlingsbil närmare 7mil. Den är perfekt för det ändamålet. Kollade på ett tyskt elbilsforum där du säkert varit. Riktigt stor Zoe avdelning som jag fastnade i igår. Kul!
Citera
2022-04-04, 07:15
  #1863
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Lider med dig BAB7! Min Zoe går dagligen som pendlingsbil närmare 7mil. Den är perfekt för det ändamålet. Kollade på ett tyskt elbilsforum där du säkert varit. Riktigt stor Zoe avdelning som jag fastnade i igår. Kul!

Brukar det inte finnas länkar till sidor?
Citera
2022-04-04, 08:10
  #1864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Lider med dig BAB7! Min Zoe går dagligen som pendlingsbil närmare 7mil. Den är perfekt för det ändamålet. Kollade på ett tyskt elbilsforum där du säkert varit. Riktigt stor Zoe avdelning som jag fastnade i igår. Kul!

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Brukar det inte finnas länkar till sidor?

Själv kan jag inte Tyska bra nog att kunna hänga med eller svara i en tråd på Tyska och jag antar att då de älskar sitt språk är nog det mesta på Tyska?
Citera
2022-04-04, 09:35
  #1865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Brukar det inte finnas länkar till sidor?

Hann inte leta upp en länk när jag skrev inlägget, kanske senare.
Citera
2022-04-04, 09:36
  #1866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Själv kan jag inte Tyska bra nog att kunna hänga med eller svara i en tråd på Tyska och jag antar att då de älskar sitt språk är nog det mesta på Tyska?

Jag kan inte heller tyska men chromes översättning funkar väldigt bra så det är då inga problem! www.goingelectric.de
Citera
2022-04-04, 09:43
  #1867
Medlem
På kort tid säljs de Zoe som kommer ut på blocket. Priserna stiger dessutom. Jag tror många gör sig av med sina dieselbilar just nu.

https://ibb.co/jrDCQqs
Citera
2022-04-04, 11:37
  #1868
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Jag kan inte heller tyska men chromes översättning funkar väldigt bra så det är då inga problem! www.goingelectric.de


Gissar att du menade denna: https://www.goingelectric.de/forum/

Bloggen verkar ekstremt sparsam med uppdateringarna. En nästan tre år gammal artikel ligger som femte senaste. Många av bilarna har gamla data, så fokus ligger nog på forumdelen.
Citera
2022-04-04, 14:47
  #1869
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Lider med dig BAB7! Min Zoe går dagligen som pendlingsbil närmare 7mil. Den är perfekt för det ändamålet. Kollade på ett tyskt elbilsforum där du säkert varit. Riktigt stor Zoe avdelning som jag fastnade i igår. Kul!

Elbilsforumet Goingelectric.de?
https://www.goingelectric.de/forum/viewforum.php?f=20

Där finns ett stort ZOE-forum, där är jag aktiv med likasinnade.
Du är också varmt välkommen dit!
Där diskuterar vi allt om ZOE mellan himmel och jord!
Citera
2022-04-04, 14:51
  #1870
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Brukar det inte finnas länkar till sidor?

https://www.goingelectric.de/forum/viewforum.php?f=20
Citera
2022-04-04, 20:16
  #1871
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Som bara håller i max två år i din takt... När reparationen betalt sig i December är det bara några månader kvar och sedan är den motorn bokstavligt talat halvvägs till skroten. Visst, i jämförelse med en fossilbil blir det kanske trots allt billigare att byta elmotor vartannat år än att tanka upp pengarna... Men jämförelsen borde väl snarast göras med en annan ELBIL som är lite mer anpassad för långa motorvägssträckor och motorn inte rasar på var 10 000:de mil.

Jag har tre alternativ:
1, investera 52.000 kr i en bil jag gillar, det har betalt sig inom 8 månader.
2, köpa en diesel/bensin, och tanka för 50,000 kr innan året är slut..
3, köpa en ny elbil och ge minst 300.000 kr i mellanpris..

Du svarade ju själv på frågan kan man säga..
- ja, det billigaste alternativet är att köpa en ny motor till bilen, dvs alternativ 1.
Citera
2022-04-04, 20:21
  #1872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag har tre alternativ:
1, investera 52.000 kr i en bil jag gillar, det har betalt sig inom 8 månader.
2, köpa en diesel/bensin, och tanka för 50,000 kr innan året är slut..
3, köpa en ny elbil och ge minst 300.000 kr i mellanpris..

Du svarade ju själv på frågan kan man säga..
- ja, det billigaste alternativet är att köpa en ny motor till bilen, dvs alternativ 1.

Har du funderat på att köra mindre?
Är alla dina resor nödvändiga resor eller är det mesta privat och för nöjes skull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in