Citat:
Om du ryms i din bil måste du ha högklackat för att vara 177 cm lång .Rena fantasier från din sida!
Läs och ta till dig vad vi som kör ZOE i verkliga livet skriver om bilen istället.
Vi är åtminstone 5 st ZOE-ägare som har varit aktiva här i tråden och vi alla är extremt nöjda med vår ZOE, samma gäller säkert också för de flesta andra 370.000 ZOE-ägarna runt om i Europa.
Det du påstår stämmer inte alls med verkligheten!
ZOE är betydligt rymligare än en Clio, ZOE är väldigt luftig och rymlig fram, väldigt god takhöjd fram och rymligare än en Mercedes E klass W212 fram, och det säger en del!
Vidare har ZOE ett generöst tilltaget bagageutrymme, lika stort som en Golf.
Baksätet är småbilsstandard, inget att skryta om men funkar helt okej för personer upp till 180 cm, jag är 177 cm och slår inte i taket där bak, och fram är den som sagt extremt rymlig, där har jag ett par decimeter till innertaket!
Stolarna är fantastiska och sköna på långfärd, jag kör ofta 12 timmars körningar (inkl laddstopp) på mina resor genom Europa och jag har alltid upplevt stolarna som väldigt sköna.
Kvaliteten på stolarna verkar även vara superbra, min ZOE som nu rullat 21.000 mil uppvisar inget slitage på varken stolarna eller tyget! Det är imponerande.
Motorvägskörning kör jag som sagt ofta, och bilen är extremt riktningsstabil, och ligger perfekt på vägen, jag trivs utomordentligt väl bakom ratten på min ZOE när jag kör den på motorvägen.
Läs och ta till dig vad vi som kör ZOE i verkliga livet skriver om bilen istället.
Vi är åtminstone 5 st ZOE-ägare som har varit aktiva här i tråden och vi alla är extremt nöjda med vår ZOE, samma gäller säkert också för de flesta andra 370.000 ZOE-ägarna runt om i Europa.
Det du påstår stämmer inte alls med verkligheten!
ZOE är betydligt rymligare än en Clio, ZOE är väldigt luftig och rymlig fram, väldigt god takhöjd fram och rymligare än en Mercedes E klass W212 fram, och det säger en del!
Vidare har ZOE ett generöst tilltaget bagageutrymme, lika stort som en Golf.
Baksätet är småbilsstandard, inget att skryta om men funkar helt okej för personer upp till 180 cm, jag är 177 cm och slår inte i taket där bak, och fram är den som sagt extremt rymlig, där har jag ett par decimeter till innertaket!
Stolarna är fantastiska och sköna på långfärd, jag kör ofta 12 timmars körningar (inkl laddstopp) på mina resor genom Europa och jag har alltid upplevt stolarna som väldigt sköna.
Kvaliteten på stolarna verkar även vara superbra, min ZOE som nu rullat 21.000 mil uppvisar inget slitage på varken stolarna eller tyget! Det är imponerande.
Motorvägskörning kör jag som sagt ofta, och bilen är extremt riktningsstabil, och ligger perfekt på vägen, jag trivs utomordentligt väl bakom ratten på min ZOE när jag kör den på motorvägen.
Jag är nu ( som äldre med ihoptryckta diskar ) bara 187 cm lång och mitt huvud stryker i taket om jag inte kryper ihop då jag kör , vänster axel tar i bilen och sitter en annan fullvuxen i passagerarstolen tar våra axlar i varandra .
Bilen är liten och trång fram , en Mercedes upplevs som minst två decimeter större , A-stolpen kan man gömma en älg eller bil bakom , stolarna svampiga och utan stöd vid kurvtagning , man måste ha en röv som en Barbapappa för att sitta bra i sånt B-junk .
Å andra sidan kör man inte inspirerat med en så slö och vinglig bil heller .....
Jämfört med en Trabant eller Fiat Uno är detta givetvis en riktig lyxbil men möte med en timmerbil på E4 är inte roligt , där märks det vilken skillnad det är gentemot en Volvo , Mercedes eller varför inte en Hyundai ?
Samtliga dessa bilar har bättre livslängd på slitagedelar såsom bromsbelägg , spindelleder mm än vad din "kvalitetsbil" ZOE har på motor och transmission .....