Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-05, 16:59
  #2485
Medlem
BAB7s avatar
Prishöjning på ZOE årsmodell 2023.

Renault har höjt priset på nya ZOE 2023.
Grundpriset är nu 469.900 kr.
Privatleasing erbjuds från 7.100 kr / månaden.

Årsmodell -23 har fått en mindre facelift och mer utrustning vilket också lär vara anledningen till det högre priset.

Precis som tidigare har ZOE marknadsledande räckvidd med 395 km wltp.
Citera
2023-02-05, 17:15
  #2486
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Prishöjning på ZOE årsmodell 2023.

Renault har höjt priset på nya ZOE 2023.
Grundpriset är nu 469.900 kr.
Privatleasing erbjuds från 7.100 kr / månaden.

Årsmodell -23 har fått en mindre facelift och mer utrustning vilket också lär vara anledningen till det högre priset.

Precis som tidigare har ZOE marknadsledande räckvidd med 395 km wltp.

Lycka till Renault, lycka till.
Citera
2023-02-05, 17:22
  #2487
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Prishöjning på ZOE årsmodell 2023.

Renault har höjt priset på nya ZOE 2023.
Grundpriset är nu 469.900 kr.
Privatleasing erbjuds från 7.100 kr / månaden.

Årsmodell -23 har fått en mindre facelift och mer utrustning vilket också lär vara anledningen till det högre priset.

Precis som tidigare har ZOE marknadsledande räckvidd med 395 km wltp.

Nu darrar Tesla av skräck. Marknadsledande?

Du menar nog klassledande i småbilsegmentet, men vem köper en Zoe för 469k i grundutförande?

Tror min nästa bil blir en Tesla Y.
Citera
2023-02-05, 17:25
  #2488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Prishöjning på ZOE årsmodell 2023.

Renault har höjt priset på nya ZOE 2023.
Grundpriset är nu 469.900 kr.
Privatleasing erbjuds från 7.100 kr / månaden.

Årsmodell -23 har fått en mindre facelift och mer utrustning vilket också lär vara anledningen till det högre priset.

Precis som tidigare har ZOE marknadsledande räckvidd med 395 km wltp.
469.000 för en eldriven mopedbil av ytterst tveksam kvalitet måste ju vara alldeles för mycket oavsett hur många plastlister man "faceliftat" .
Jämför man mot en bensindriven bil i samma storlek , exempelvis I10 är den 300.000 dyrare .

Du får alltså 3 Hyundai för 1 ZOE eller , räknat efter dagens bensinpriser 15.345 liter vilket räcker till nästan 29.000 mils körning .

I10 går dubbelt så långt utan att tanka/ladda , har bättre garantier , troligen bättre kvalitet eftersom det inte är en Renault och har rymligare baksäte .

Tufft för ZOE att hävda sig rent förnuftigt.
__________________
Senast redigerad av Kadochnikoff 2023-02-05 kl. 17:38.
Citera
2023-02-05, 18:50
  #2489
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadochnikoff
469.000 för en eldriven mopedbil av ytterst tveksam kvalitet måste ju vara alldeles för mycket oavsett hur många plastlister man "faceliftat" .
Jämför man mot en bensindriven bil i samma storlek , exempelvis I10 är den 300.000 dyrare .

Du får alltså 3 Hyundai för 1 ZOE eller , räknat efter dagens bensinpriser 15.345 liter vilket räcker till nästan 29.000 mils körning .

I10 går dubbelt så långt utan att tanka/ladda , har bättre garantier , troligen bättre kvalitet eftersom det inte är en Renault och har rymligare baksäte .

Tufft för ZOE att hävda sig rent förnuftigt.
Hyundai i10 spelar inte i samma storleksklass som ZOE.
ZOE är betydligt större och rymligare och har betydligt mer utrustning.

ZOE ligger i B-segmentet tillsammans med Hyundai i20, Peugeot 208, Clio etc.
Medans Hyundai i10 ligger i A-segmentet tillsammans med Renault Twingo, Peugeot 108, VW up etc.

ZOE är även rymligast i klassen och har störst bagageutrymme.
Dessutom är ZOE iaf enligt mig den snyggaste småbilen på marknaden, det kanske inte är avgörande men det förgyller vardagen.
Citera
2023-02-06, 12:10
  #2490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Prishöjning på ZOE årsmodell 2023.

Renault har höjt priset på nya ZOE 2023.
Grundpriset är nu 469.900 kr.
Privatleasing erbjuds från 7.100 kr / månaden.
Årsmodell -23 har fått en mindre facelift och mer utrustning vilket också lär vara anledningen till det högre priset.

Oj, det var inte billigt. Jag leasar min min Zoe årsmodell 2022 för 3500 i månaden, och då är det den fräsigare Intens-modellen med 52 kWh batteri + parkeringskameror, CCS-laddning och finare inredning. Nu kostar alltså 2023 års grundmodell dubbelt så mycket att leasa, och dessutom får man ingen miljöbilspremie som gör det billigare. Det känns ju inte enormt fördelaktigt direkt.
Citera
2023-02-06, 13:55
  #2491
Medlem
Enydrions avatar
https://www.vibilagare.se/nyheter/re...osning-i-sikte

Citat:
Renault Zoe kopplas ned – ingen lösning i sikte

Jag antar att detta inte är något problem för dig TS?

Du ville ju helst inte ha bilen uppkopplad..

Eller har du börjat med det sen när du äntligen skaffade smartphone?
Citera
2023-02-06, 14:31
  #2492
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
https://www.vibilagare.se/nyheter/re...osning-i-sikte



Jag antar att detta inte är något problem för dig TS?

Du ville ju helst inte ha bilen uppkopplad..

Eller har du börjat med det sen när du äntligen skaffade smartphone?
Naturligtvis har jag aldrig använt något sådant skit.
En fullständigt meningslös funktion.
Citera
2023-02-06, 14:50
  #2493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Naturligtvis har jag aldrig använt något sådant skit.
En fullständigt meningslös funktion.

Beror nog help på hur man kör och parkerar bilen.

Kör man i Sverige på vintern och det inkluderar Skåne också, och parkerar utomhus ibland, så är det jävligt trevligt att kunna komma ut till en varm bil.

hemma parkerar jag alltid i garage, men åker jag bort någonstans och hälsar på folk, så står den ute och är jag dessutom i Norrland så är det extra viktigt då det kan vara snorkallt där och att slippa skrapa rutor är också skönt.
Citera
2023-02-06, 15:39
  #2494
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Beror nog help på hur man kör och parkerar bilen.

Kör man i Sverige på vintern och det inkluderar Skåne också, och parkerar utomhus ibland, så är det jävligt trevligt att kunna komma ut till en varm bil.

hemma parkerar jag alltid i garage, men åker jag bort någonstans och hälsar på folk, så står den ute och är jag dessutom i Norrland så är det extra viktigt då det kan vara snorkallt där och att slippa skrapa rutor är också skönt.

Jaha, har Zoe den funktionen. Bab7 bor ju i den södra änden av Sverige och gör väl mest resor söderut, men han har ju inte garage eller varmgarage utan bara tak och nån vägg (har glömt vad det kallas) men han kunde ju slippa att gå ut till bilen och slå på värmen om han hade appen.

Jag har min Tesla i varmgarage, men den är inte uppkopplad mot internet annat än via router från garaget utan bara mot Tesla ute på vägarna. Men en gång när jag skulle åka långt så ställde jag in att den skulle ladda till 95% och förkonditionera batteriet till på morgonen dagen efter via appen i mobilen. Hade den stått ute hade den ju då även blivit uppvärmd.
Citera
2023-02-06, 18:43
  #2495
Medlem
Jag använder förvärmning (oftast via app, ibland via knapp på nyckelkortet) och tidsinställning av laddning dagligen på min Zoe. En mycket bra funktion som jag ej skulle vilja vara utan.
Citera
2023-02-06, 18:59
  #2496
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Beror nog help på hur man kör och parkerar bilen.

Kör man i Sverige på vintern och det inkluderar Skåne också, och parkerar utomhus ibland, så är det jävligt trevligt att kunna komma ut till en varm bil.

hemma parkerar jag alltid i garage, men åker jag bort någonstans och hälsar på folk, så står den ute och är jag dessutom i Norrland så är det extra viktigt då det kan vara snorkallt där och att slippa skrapa rutor är också skönt.
Jag parkerar i carport ute, och har aldrig upplevt behovet att förvärma bilen.

Och även om jag skulle vilja göra det, så behöver jag ingen app till det.
Antingen ställer jag in förvärmningen i bilen, datum/klockslag eller så tycker jag igång förvärmningen spontant med en knapp på bilnyckeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in