Citat:
Ursprungligen postat av
mtflash
Förstår inte. Både våra Teslor och Mercedes har ju kartor med hela Europa i bilen. Inget som måste laddas ner inför resa till olika europeiska länder.
Har Renault snålat så extremt på minneskapaciteten i bilen, eller vad är problemet?
Gällande abonnemang så skulle jag rekommendera att logga in på ditt Renault-konto och se om det kan förlängas där (brukar vara där biltillverkare hanterar sådant, och ofta med prisinformation).
Ja, jag har ett SD kort i bilen med kartorna på, det ska ta ut och stoppa in i datorn och sedan ska man kunna köpa/ladda ner live-traffic.
Men jag förstår mig inte på sånt, så jag får fråga på Renault om de kan hjälpa till.
Skandinavien-kartan är standardutrustning, sedan har jag köpt till DACH - Tyskland/Österrike/Schweiz, min Renault-återförsäljare hjälpte mig att ladda ner den kartan, det gjordes redan när jag köpte bilen för tre år sedan.
Däremot uppstod någon form av problem när jag skulle köpa Polen-kartan förra året, så det funkade inte att ladda ner den då, därför använder jag min Garmin när kör i Polen.