2008-01-17, 17:01
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonely star
Vänta nu, tolkar jag dej rätt?

Du klandrar vittnena för att de tigit i 8 år och sedan ifrågasätter du om det skett något alls?

Jag tycker inte det är konstigt alls att tiga om något sånt här, åtminstone inte om den som drabbats ber om det. Och tigit - jag har läst vittnesreferat som säger att det inte alls tigits utan tvärt om diskuterats flitigt mellan de som var med på turnén.

Vilket förhållande Runar & Carola (låter som ett liveshowpar...) hade vid den här tiden vet jag inte. De kanske inte pratade med varandra alls.

Nej, vittnenas berättelser står för sej själva och det hoppas jag att rätten också anser. Sen att tokan agerat som hon gjort får hon nog förklara i något annat forum.

Vad jag förstått så har R.Wells samt Von Lanken (?) hållits utanför det hela.
Varför? Kanske finns det skäl..
Vad som är betydligt mer tveksamt är att Carola inte framförde att hon hört att det skulle varit en våldtäkt vid ett polisförhör för några månader sedan.
Efter ett telefonsamtal med D-L, vet hon inte bara detta.
Hon kommer med en helt avgörande juridisk detalj, att "lemmen" varit inne.
Vad jag förstått har det varit en del oklarheter hur långt det påstådda begreppet gått. Och nu kommer Carola med avgörande detaljer om en våldtäkt som hon inte nämnt för sin egen man. Personligen vet jag inte hur trovärdig Carola är, men tungotalare o människor med livets ord bakgrund anser jag nog visat sig "påverkningsbara" tidigare sas...
Citera
2008-01-17, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Vad som är betydligt mer tveksamt är att Carola inte framförde att hon hört att det skulle varit en våldtäkt vid ett polisförhör för några månader sedan.
Efter ett telefonsamtal med D-L, vet hon inte bara detta.
Hon kommer med en helt avgörande juridisk detalj, att "lemmen" varit inne.
Vad jag förstått har det varit en del oklarheter hur långt det påstådda begreppet gått. Och nu kommer Carola med avgörande detaljer om en våldtäkt som hon inte nämnt för sin egen man. Personligen vet jag inte hur trovärdig Carola är, men tungotalare o människor med livets ord bakgrund anser jag nog visat sig "påverkningsbara" tidigare sas...

Bra! Nu! Här kommer en analys av Carolas vittnesmål som är relevant! Håller med dej: det här är besvärande för åklagaren. Carola är förmodligen det vittne som väger lättast, framför allt med tanke på det du skriver: att hon ändrat sin berättelse. Det är fakta. Vad som inte är fakta är det här: "Efter ett telefonsamtal med D-L, vet hon inte bara detta." Det här kan inte rätten ta hänsyn till för rätten kan inte veta att det var telefonsamtalet som fick Carola att ändra sej.
Senast redigerad av lonely star 2008-01-17 kl. 17:12.
Citera
2008-01-17, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth

Klart det finns skäl och de skälen skulle jag gissa på förkortas SEK.
The show must go on liksom. Hade det kommit fram till Wells att hans bästa kompis förgripit sej på en tjej under turnén skulle nog hela cirkusen ha kapsejsat.

Han sa i sitt vittnesmål ungefär: "Någon borde ha polisanmält". Jag tror att de som var med på turnén såg denne "någon" som Wells. Men en sån här skandal hade skadat hela sällskapet och risken för uteblivna intäkter bedömdes nog som stor. Därför hölls Wells utanför.
Senast redigerad av lonely star 2008-01-17 kl. 17:13. Anledning: Sär skrivning, stavvffel.
Citera
2008-01-17, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
OT Nånstans har det blivit fel med citeringen, jag skrev inte det som Firefly citerat.
OT Jag har ju rättat. Är det inte rätt nu då?
Senast redigerad av Firefly 2008-01-17 kl. 17:21.
Citera
2008-01-17, 17:23
Medlem
Bingy Bunnys avatar
[quote=lonely star]Bra! Nu! Här kommer en analys av Carolas vittnesmål som är relevant! Håller med dej: det här är besvärande för åklagaren. Carola är förmodligen det vittna som väger lättast, framför allt med tanke på det du skriver: att hon ändrat sin berättelse. Det är fakta. Vad som inte är fakta är det här: "Efter ett telefonsamtal med D-L, vet hon inte bara detta." Det här kan inte rätten ta hänsyn till för rätten kan inte veta att det var telefonsamtalet som fick Carola att ändra sej.[/QUOT-------------
-------------------------------------------------------------------

Det räcker gott och väl med att nämndemännen har noterat att både Carola,men FRAMFÖRALLT barnflickan har ändrat på sina respektive vittnesmål.

Samt att ML dessutom har sagt en massa "luddigheter" som inte stämmer överens med Barnflickans vittnesmål gör nog att åklagaren äter rätt mycket huvudvärksnedsättande tabletter vid det här laget....

Varken Berglund eller Musikern gör nån större skillnad.

Wells sänker de flesta med sitt vittnesmål,speciellt ML och D-L...

ps,svärmorsan och D-L har enbart skämt ut sig....den sistmämnda på ett fult och självavslöjande sätt..
Senast redigerad av Bingy Bunny 2008-01-17 kl. 17:34.
Citera
2008-01-17, 18:05
Medlem
"Efterfest hemma hos Tito"

http://blogg.aftonbladet.se/3764/perma/701812/
Citera
2008-01-17, 18:05
Bannlyst
[quote=Bingy Bunny]
Citat:
Ursprungligen postat av lonely star
Bra! Nu! Här kommer en analys av Carolas vittnesmål som är relevant! Håller med dej: det här är besvärande för åklagaren. Carola är förmodligen det vittna som väger lättast, framför allt med tanke på det du skriver: att hon ändrat sin berättelse. Det är fakta. Vad som inte är fakta är det här: "Efter ett telefonsamtal med D-L, vet hon inte bara detta." Det här kan inte rätten ta hänsyn till för rätten kan inte veta att det var telefonsamtalet som fick Carola att ändra sej.[/QUOT-------------
-------------------------------------------------------------------

Det räcker gott och väl med att nämndemännen har noterat att både Carola,men FRAMFÖRALLT barnflickan har ändrat på sina respektive vittnesmål.

Samt att ML dessutom har sagt en massa "luddigheter" som inte stämmer överens med Barnflickans vittnesmål gör nog att åklagaren äter rätt mycket huvudvärksnedsättande tabletter vid det här laget....

Varken Berglund eller Musikern gör nån större skillnad.

Wells sänker de flesta med sitt vittnesmål,speciellt ML och D-L...

ps,svärmorsan och D-L har enbart skämt ut sig....den sistmämnda på ett fult och självavslöjande sätt..

Riktigt. Det värsta som kan hända nu är att en våldtäktsman går fri pga att rätten tar hänsyn till en tokas agerande.
Citera
2008-01-17, 18:09
Medlem
Precis, säkert finns det nu några är förbannade på Carolas insats, att hon inte skötte sin "uppdatering" bättre.
Senast redigerad av spineless751 2008-01-17 kl. 18:20.
Citera
2008-01-17, 18:22
Medlem
Bingy Bunnys avatar
lonely star

Riktigt. Det värsta som kan hända nu är att en våldtäktsman går fri pga att rätten tar hänsyn till en tokas agerande.[/quote]
----------------------------------------------------------------
Utan tokans "agerande" så hade den här usla farsen inte ens existerat.

Så om det nu skulle visa sig att TB går fri pga D-L´s falskspel, så kan man lugnt kalla det för poetisk rättvisa.
Citera
2008-01-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
OT Jag har ju rättat. Är det inte rätt nu då?

OT Nope, det var DarkPrincess som sa det du citerat.. Men det verkar vara nåt tjall med citeringen för fler.. Bara drygt om det blir mer fel och nån säger "Mja, men du sa ju sååå förut.."

Nu blir det inget mer OT från mig
Citera
2008-01-17, 18:24
Medlem
Santadunks avatar
Kort inlägg från min sida nu men är det någon som vet när Rättegången drar igång igen? Blir det i imorgon eller är Tito officiellt i för dåligt skick fortfarande?
Citera
2008-01-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Kort inlägg från min sida nu men är det någon som vet när Rättegången drar igång igen? Blir det i imorgon eller är Tito officiellt i för dåligt skick fortfarande?

På måndag ska den börja igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in