Citat:
Ursprungligen postat av Lee_Rimes
Jag tror inte att detta har hänt, jag tror att barnflickan var med på det hela. Sen fattar jag inte att M.L har polis amnält det innan, hon är vuxen och har själv barn. Om det hade varit min barnflicka hade jag gjort det ändå fast hon inte ville. Jag menar är det lönt att komma efter 8 år. Då kan man lika bra lägga ner allt. Jag har varit på rättegången alla dagar. Och alla vittnen säger olika, en sekund säger dom det ena och andra sekund är det något annat, sen vet om det. Carola tror jag minns på, när hon vittna i går allt var så röring när hon prata man fatta typ inte. Nej allt är så konstig, får se var som händer...
Ditt inlägg (#2693, ovan citeras bara inledningen) stämmer väldigt väl med mina egna intryck.
Rättegången verkar väldigt konstig, och man kan undra hur det överhuvudtaget kunnat väckas åtal (nån som vet nåt om åklagaren?) och gå till rättegång.
Och vad säger barnflickan själv? Nä, det verkar ju vara en ökänd kvinna i såna här sammanhang (MDL, minns inte namnet i detalj men typ Dahlström Lannes) som gjort polisanmälan, och som sen fått med sig andra. A har hört från B att C sagt att "nånting hände" osv. Likväl hade allihop fortsatt turnén. Tyckte också Robert Wells verkade trovärdigt utifrån det som återgivits i kvällspressen.
En del media har skrivit om Tito som "orakad" (beror på att han enligt egen utsago inte fått ha sina rakhyvlar att raka sig med), i obalans (det skulle nog många vara om man satt våldtäktsanklagad i en rättegång).
Om Tito vet jag föga. Kanske är han ego, kanske slemmig, kanske divig. (Nånting ger mig litegrann såna vibbar rörande många operasångare i allmänhet, vilket kanske är fördomsfullt av mig, men det är ju en rätt så egoartad syssla som inkluderar massor av beundran får jag intryck av.) Kanske hände nåt, kanske inte. Men inte farao verkar denna rättgång kunna bringa klarhet i detta.
Om Titos övriga förehavanden vet jag också föga. Får intryck av att han varit rätt så utsatt, vilket jag antar kan vara till viss del självförvållat (hetlevrad, kanske arrogant ibland, etc), men förmodligen råkar man i den där branschen nog ut för fiender/etc ibland nästan oavsett hur. Den där ex-sambon, eller vad hon var, som kallades som vittne verkade ju smått puckad.
![Whink](https://static.flashback.org/img/smilies2/wink.gif)
Hon åberopade väl bl a sin dagbok som typ "bevis", och i dagboken stod tydligen bara två ord om det hela (typ "nånting hände").