Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-20, 00:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
En frga. Varfr ser Biden-vljare i Biden?

r det bara ett stt att "Jag rstar p ngot annat n Trump" eller r det verkligen att man njuter av tidigare USA-regeringens resultat?

Jag tycker Biden-vljare r ganska dumma nr dom sger att dom r emot rasism, men dom ska rsta p en som har gjort en "crime bill" som resulterade mnga svarta att ka in i fngelse. Joe Biden n idag stttar den, men tar avstnd frn den ibland..Han skrev den ocks!
2020-10-20, 00:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte sett denna nyhet men enligt rykten vill Trump-teamet ha med utrikespolitiken. Tydligen tycker Trumpteamet att man har ngot att vinna hr.

tja tweeten r frn Kejsarens officiella nuvarande kampanjchef, inte den tidigare som nu sitter p psykmottagning efter sjlvmordhot pga frun inte ville ha sex med honom aka incel!

2020-10-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
En frga. Varfr ser Biden-vljare i Biden?

r det bara ett stt att "Jag rstar p ngot annat n Trump" eller r det verkligen att man njuter av tidigare USA-regeringens resultat?

Jag tycker Biden-vljare r ganska dumma nr dom sger att dom r emot rasism, men dom ska rsta p en som har gjort en "crime bill" som resulterade mnga svarta att ka in i fngelse. Joe Biden n idag stttar den, men tar avstnd frn den ibland..Han skrev den ocks!

Personerna saknar en frmga att skilja p person och politik.
2020-10-20, 00:26
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Historiskt har sista debatten alltid handlat om utrikespolitik.

Men av ngon "konstig" anledning vill man inte pressa Biden p denna punkt ^^

Istllet ska man (terigen) mala p om raser och klimathets.... som i frsta debatten.

Tja de har kommit verens om vad de olika debatterna: ska handla om/utformning/lngd mm.. men nu s beordrar Kejsaren att det ska ndras...

Tror du Joe! kommer lyda kejsarens order?

2020-10-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tja de har kommit verens om vad de olika debatterna: ska handla om/utformning/lngd mm.. men nu s beordrar Kejsaren att det ska ndras...

Tror du Joe! kommer lyda kejsarens order?

Man har kommit verens om att sista debatten ska handla om utrikespolitik. Precis som tidigare r. Vilket kommissionen nu ndrat i sista stund nu efter Biden-korruptionsskandalen. Och du tycker det r konstigt att "kejsaren" ifrgastter det?

r de rimligt att samtliga debatter ska handla om samma saker? Behver vi hra 90 minuter ras- och klimathets en gng till? Vljarna frtjnar att hra om utrikespolitiken och andra frgor denna debatt.
2020-10-20, 00:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Personerna saknar en frmga att skilja p person och politik.

Jag misstnker det. De verkar inte veta vad Trump har gjort dligt. Bara att de anser att han r dlig.
2020-10-20, 00:30
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Medan alla spammar om att latinos och svarta rstar mer p Trump nu kontra vad de gjorde fr 4 r sedan s "glmmer" ni att fler vita rstar p Biden n 2016 och d ska man veta att vita amerikaner r en extremt mycket strre folkgrupp.

Japp, s r det. Lgg drtill att fler ur minoritetsgrupperna kommer att rsta (dems) och man inser snabbt att Trumps de r beseglat. Wisconsin och Michigan tappar clownen garanterat i r. terstr att han tappar minst en av Arizona, Pennsylvania, Florida, North Carolina, Iowa, Ohio eller Georgia.

Jag tippar att clownen tappar merparten av dessa.
2020-10-20, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag misstnker det. De verkar inte veta vad Trump har gjort dligt. Bara att de anser att han r dlig.

S r det. De matas av vnstermedia, och lyder fint...

Samma sak som att frga random fjortistjej hr i Sverige om Obama!

- Vad tycker du om Obama?
Fjortistjej: ", lskar Obama. Han var s himla braaaaa"
- Vad specifikt gillade du? Vilka lagfrslag och frndringar gillade du bst?
Fjortistjej: "Ehm, allts.... jag vet inte vad han gjorde riktigt. Men han sg snll ut. Och Aftonbladet hyllade ju honom...."

Noll kunskap. Noll insikt. De matas av vnstermedia och svljer duktigt och okritiskt
2020-10-20, 00:35
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Man har kommit verens om att sista debatten ska handla om utrikespolitik. Precis som tidigare r. Vilket kommissionen nu ndrat i sista stund klipp

Och som vanligt INGEN klla p att de ndrat det tidigare verenskomna...

Du r trttsam...
2020-10-20, 00:37
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Man har kommit verens om att sista debatten ska handla om utrikespolitik. Precis som tidigare r. Vilket kommissionen nu ndrat i sista stund nu efter Biden-korruptionsskandalen. Och du tycker det r konstigt att "kejsaren" ifrgastter det?

r de rimligt att samtliga debatter ska handla om samma saker? Behver vi hra 90 minuter ras- och klimathets en gng till? Vljarna frtjnar att hra om utrikespolitiken och andra frgor denna debatt.

Hller med. Dock s vet jag inte det r s bra om Trump hoppar av debatten om de vgrar att ha med utrikespolitik d ngon behver uppmrksamma och pressa Biden om Ukraina-skandalen och det kommer nog inte hnda om Trump hoppar av.
2020-10-20, 00:38
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Historiskt har sista debatten alltid handlat om utrikespolitik.

Men av ngon "konstig" anledning vill man inte pressa Biden p denna punkt ^^

Istllet ska man (terigen) mala p om raser och klimathets.... som i frsta debatten.

Behver jag nmna att moderatorn fr denna kommande debatt leds av kvinnan som lckte frgor p frhand till Hillary 2016.....

Ja, man vet redan innan att moderatorn kommer ducka ifrn att stlla frgor om dem senaste korruptions avsljandena vilket kommer leda till att Trump sjlv kommer behva pressa Biden (och vara "elak"), eftersom att som alltid i dessa debatter s r det vnsteranhngare som r moderatorer, varenda debatt har varit det och inte enda som har varit till hger politiskt, vilket r lite intressant. Inte speciellt objektivt utav debatt kommissionen.

Sen r det vldigt konstigt som du sger att man tar upp nstintill exakt samma frgor imprincip, varfr ska man tjata om dem frgor som man tog upp i frsta debatten. Det r vl intressantare fr vljarna att f reda p andra stndpunkter kanditaterna har.
2020-10-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Och som vanligt INGEN klla p att de ndrat det tidigare verenskomna...

Du r trttsam...

Brjar bli lite trttsamt. Ideligen "klla". Och s ger man den. S tystnar du och springer ivg med svansen mellan benen fr att du misstnkliggjorde helt felaktigt. Som vanligt.

https://www.washingtonexaminer.com/n...ebate-revealed

Samtidigt som fregende rs sista debatter har fokuserat p utrikespolitik.

Men ja, kommissionen ndrade detta. De vill inte att Biden ska pressas om sonens och brorsans 10-tals miljarder i kontrakt frn Kina, Irak och Ukraina.

"As is the long-standing custom, and as has been promised by the Commission on Presidential Debates, we had expected that foreign policy would be the central focus of the October 22 debate. We urge you to recalibrate the topics and return to subjects which had already been confirmed,"

skriver Bill Stepien och bifogar hur kommissionen frn brjan bestmde detta, men i fredags ndrade sig.
Senast redigerad av blueberrycake 2020-10-20 kl. 00:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in