Citat:
Ursprungligen postat av
USP89
Jag hoppas p Biden i natt s jag kan ju svara vad jag tycker. Mycket handlar naturligtvis om att jag anser Trump vara en srskilt olmplig President. Biden vcker inte s mycket entusiasm hos mig men det finns saker med Biden som jag tycker r positiva med honom. Biden r en respekterad center demokrat och jag hoppas och tror att han r mer lmpad n t.ex. Bernie Sanders att kyla av polariseringen i USA. Biden r en man som har haft extrema motgngar i sitt liv men har nd behllt en positiv mnniskosyn. Han verkar genuint bry sig om andra. Han tar tid att bygga upp personer som ocks har haft motgngar i sitt liv till skillnad frn Trump som hnar dem.
Jag tror helt enkelt att Biden r en lmplig kandidat fr att frska laga broarna mellan Dems och Reps. Men det kommer att vara extremt svrt. Bda partierna lskar att demonisera varandra eftersom det motiverar deras baser. Men att bara vlja kandidater som "ger" vnstern eller hgern kommer bara att slita USA i tu tills slut.
Hller med!
Ngra av de frsta inlggen jag skrev i trden var ungefr att jag tror att Trump r dlig fr Republikanerna och drmed dlig fr demokratin i USA. Med ett vldigt splittrat Republikanskt parti finns ingen motvikt mot vnstern inom Demokraterna och d kan vnsterfalangen hrja rtt fritt.