Citat:
Är du anställd av Apple? I varenda tråd där Äpple diskuteras dyker du upp och försvarar Apple i vått och torrt.
Bluebeast72 har helt rätt i sitt påstående. Anledningen till att Apple visar ett hyfsat resultat är att alla fanboys som du fortfarande köper produkten, trots kraftigt höjd marginal och minskad innovation. Och det är väl definitionen på en fanboy? En som köper samma produkt om igen trots höjning av marginal på nästan 50%.
Bluebeast72 har helt rätt i sitt påstående. Anledningen till att Apple visar ett hyfsat resultat är att alla fanboys som du fortfarande köper produkten, trots kraftigt höjd marginal och minskad innovation. Och det är väl definitionen på en fanboy? En som köper samma produkt om igen trots höjning av marginal på nästan 50%.
Bluebeast har refererat till en färsk nyhetsartikel som påstår att Apple kapat beställningarna på iPhone, detta är alltså något vi ännu inte har hela sannningen om, hur det ser ut om några månader eller vid nästa Q4 vet vi inte. Alltså hans inlägg mest spekulationer än så länge.
Dessutom så skrivs det nästan konstant artiklar om Apple, att det går upp, det går ner, hit o dit, det kan böjas, buggar, priser, vinster, och en dos krösamaja domedagsprofetior. Klickbeten, klickbeten, klickbeten....typ
När året är slut brukar det visa sig att bara en ynka bråkdel av allt som skrivits som verkligen varit sant, som verkligen slog in etc, och Apple presenterar kalassiffror ännu en gång....
Jag är sansad nog att inte svälja all sådan rappakalja utan lugn o fin låter tiden visa vad som verkligen händer.
Kan inte du påvisa att Apple har minskad innovation? Såg du mitt inlägg innan där jag listade bara en del av allt Apple fått fram sedan Jobs dog? Är inte det innovation i toppskicket? Hur kan
Hur för klarar du att Apple utsetts till mest innovativa företag flera år i rad...?
https://www.cultofmac.com/400248/app...ovative-again/
https://www.cnbc.com/2018/01/18/appl...s-in-2018.html
Sen borde du gå till Specsavers, för jag har aldrig försvarat Apple i vått och torrt. Har t o m skrivit i tråden att de inte är perfekta o felfria i allt. Däremot så skriver jag och påtalar när folk kastar in stolliga felaktiga påståenden om Apple, förklarar varför de har fel etc. Folk som är emot Apple har tyvärr väldigt ofta dålig koll på fakta och klämmer ur sig vad rappakalja som helst utifrån sina emotionella åsikter om Apple, deras produkter och användare. Medan de själva oftast har ringa eller ingen erfarenhet av produkterna själva.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-11-19 kl. 20:13.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-11-19 kl. 20:13.