2016-06-26, 09:53
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-neger
Är det verkligen normal för människor att äta frukost på balkongen?

Ja det är fullt normalt
Citera
2016-06-26, 09:55
Medlem
Citat:
Det är vanligare på sommaren än vintern iof...
Citera
2016-06-26, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Det är vanligare på sommaren än vintern iof...

Nu är du bara fördomsfull.

Ts: vad är dit peoblem? Är det pyamasen du stör dig på? Vill du att dom klär sig?
Citera
2016-06-26, 10:40
Medlem
Fitt-negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Nu är du bara fördomsfull.

Ts: vad är dit peoblem? Är det pyamasen du stör dig på? Vill du att dom klär sig?
Ja du Kent, vill att dom slutar bete sig som apor
Citera
2016-06-26, 10:40
Medlem
t3x5s avatar
Sätt upp insynsskydd så slipper du se dina grannar

Så här t.ex: http://www.lwmontage.se/images/stori...dd/bild003.jpg
Citera
2016-06-26, 10:53
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jadu, idag kan man bli kränkt för minsta lilla.
Går det inte att sätta upp någon typ av "skydd" så du slipper se grannarna?

Ts kan alltid ringa Aftonbladet Finns insynsskydd att köpa på Jula och liknande för en billig peng.
Citera
2016-06-26, 18:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Varför skulle det vara onormalt att vilja äta frukost utomhus?
Citera
2016-06-26, 22:50
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Mer "normal" än att bryta upp parketten för att odla brödrot i vardagsrummet.
Citera
2016-06-27, 08:21
Medlem
kostymnisses avatar
Frukost på balkongen en ledig dag i morgonsolen är ju fantastiskt skönt.

Varför störa sig på det?
Citera
2016-06-29, 19:36
Medlem
Isnatts avatar
Jag ska ha tjo och tjim hemma hos mig. Tänkte förvarna med en klassisk lapp. Vad ska jag skriva?
Vi blir nog 10-15 personer och då spelar det nästan ingen roll hur skötsam man är, det kommer låta i trappen och det kommer skrattas och spelas musik. Jag har sällan fest och tycker att jag nån gång ibland ska ha fest utan att be om ursäkt i förväg. Vill bara informera om att det är fest, så dom vet. Jag själv har mer överenseende om jag vet att grannarna vet att dom stör så att säga än att det helt plötsligt börjar pumpas bas, springs i trappen och väsnas.

'Hej grannar!

På fredag kommer jag ha några vänner över. Blir vi för högljudda så kom gärna och säg till.

Mvh Isnatt, våning 5.'

Tycker det låter för fjäskigt och att jag lägger ansvaret på dom att se till att jag sköter mig liksom.

Alternativ, för att garanterat slippa gnäll:

'Hej grannar!

På fredag kommer jag ha några vänner över. Vi ska fira att jag efter 4 år av operationer och behandling äntligen är fri från leukemi.
Blir vi för högljudda så kom gärna och säg till.

Mvh Isnatt, våning 5
.'
Citera
2016-06-30, 08:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag ska ha tjo och tjim hemma hos mig. Tänkte förvarna med en klassisk lapp. Vad ska jag skriva?
Vi blir nog 10-15 personer och då spelar det nästan ingen roll hur skötsam man är, det kommer låta i trappen och det kommer skrattas och spelas musik. Jag har sällan fest och tycker att jag nån gång ibland ska ha fest utan att be om ursäkt i förväg. Vill bara informera om att det är fest, så dom vet. Jag själv har mer överenseende om jag vet att grannarna vet att dom stör så att säga än att det helt plötsligt börjar pumpas bas, springs i trappen och väsnas.

'Hej grannar!

På fredag kommer jag ha några vänner över. Blir vi för högljudda så kom gärna och säg till.

Mvh Isnatt, våning 5.'

Tycker det låter för fjäskigt och att jag lägger ansvaret på dom att se till att jag sköter mig liksom.

Alternativ, för att garanterat slippa gnäll:

'Hej grannar!

På fredag kommer jag ha några vänner över. Vi ska fira att jag efter 4 år av operationer och behandling äntligen är fri från leukemi.
Blir vi för högljudda så kom gärna och säg till.

Mvh Isnatt, våning 5
.'

Visst låter den första lappen "fjäskig" om man är sådan men det är å andra sidan det bästa alternativet ty vill folk klaga (vilket kommer ske efter 22 då det ska vara tyst) så är det mer välkomnande än att skriva något som gör att folk drar sig för att dyka upp.

Vad har du för grannar? Barnfamiljer, pensionärer, yngre, det spelar också roll. Har man ungar blir man ju inte lycklig om någon väsnas när ungarna däckat.
Många går dessutom på semester på fredag och önskar en väldigt lugn kväll då vilket är förståeligt efter ett års arbete...
Citera
2016-06-30, 16:31
Medlem
Doleos avatar
Grannarnas beteende har definivt förändrats nu när det är sommar.

Igår satt jag framför datorn, nära balkongdörren som jag hade öppen på glänt, helt plötsligt börjar jag höra musik, det lät som om det kom ifrån mig. Jag kollar TVn och tror att det är något fel på den, som är på men på satt mute, sätter på ljudet men hör knappt någonting från TVn, bara den där musiken. Det tar en stund innan jag fattar att det är en granne som spelar ute på sin uteplats, jag smällde igen min balkongdörr, hjälpte inte.

Så jag kom på den brillianta ideén att spela min egen musik, jag satte snabbt ihop en spellista med några låtar av Rammstein och Combichrist och satte igång musiken, på repeat, på en volym så att jag inte hörde grannens musik. Det hjälpte, efter ett tag tystnade grannens musik.

Senast redigerad av Doleo 2016-06-30 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in