2020-05-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
TH varsler n at han vil anke politiets tillatelse til videre ransakelse. Om han var helt uskyldig ville det vel vrt i hans interesse at politiet fant mest mulig.

Takk for en bra trd forresten. Eneste jeg ikke liker med denne trden er de tpelige Winger-innleggene. Overtro har ingenting i virkeligheten gjre, selvom jeg forstr at denne saken fles uvirkelig.
Han har jo gitt dem tillatelse i 18 mneder til ransake huset , s skjnner at han begynner bli lei.
Citera
2020-05-14, 16:40
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/sor...arten/72463094

Lurer p hvem denne srlendingen er?

"Ingen kjente koblinger til de pgrepne".
Skulle likt sett om vi her fant noen koblinger..
Citera
2020-05-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Dersom hun gjorde motstand?

Var det rart si?

Han mente vel dersom hun ble tatt med i liveslik de psttte kidnapperne s de hadde gjort, eller at hun var bevisst.

Er naturlig anta at hun ikke gikk ut av huset.
Citera
2020-05-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Han mente vel dersom hun ble tatt med i liveslik de psttte kidnapperne s de hadde gjort, eller at hun var bevisst.

Tenker ogs at (hvis hun var i live) og ble truet med skytevpen ville hun nok ikke gjort s mye motstand. Kommer helt an p hvilke midler GM har hatt true med og i hvilken grad de har hatt kontroll over henne. Var sikkert det TH tenkte.
Citera
2020-05-14, 16:44
Medlem
Citat:
Dersom hun gjorde motstand?

Var det rart si?
Jeg tenker ikke at det var rart si. Om hun var i stand til gjre motstand mens GM flyttet henne ut fra huset, kan man jo heller ikke vite. Hun ville jo ikke ha vrt i stand til gjre motstand under forflytningen dersom hun ble satt ut av stand til gjre motstand (ved at GM feks gjorde henne bevisstls el.l.) allerede p angrepsstedet (som trolig var p det bad/toalettrommet i 1. etasje).
Citera
2020-05-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007

Ja, jeg bare stusset over at TH skulle si dersom hun gjorde motstand? Som om han visste at hun ikke kunne gjre motstand?

Hvis man tror at hun er kidnappet i live, s hadde man vel ikke sagt dersom?
Citera
2020-05-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tenker ikke at det var rart si. Om hun var i stand til gjre motstand mens GM flyttet henne ut fra huset, kan man jo heller ikke vite. Hun ville jo ikke ha vrt i stand til gjre motstand under forflytningen dersom hun ble satt ut av stand til gjre motstand (ved at GM feks gjorde henne bevisstls el.l.) allerede p angrepsstedet (som trolig var p det bad/toalettrommet i 1. etasje).
.
Jeg har sett andre i lignende saker si slik og da har de sagt "Jeg vet at hun er kjempe sprek, og hun ville gjort alt for kjempe".

S jeg bare reagerte p ordvalget, og tenkte at det virka som han "visste" og ga muligheten til at hun ikke kunne kjempe, men det er sikkert ikke noe i det annet enn at jeg tolket det slik.
Citera
2020-05-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
ID tyveri er ikke ndvendigvis vanskelig alt etter hvor god sikkerhet det er p PCen du skal inn i. Slenger du ut 500 mail med trojaner (keylogger) s fr du noen napp. Dette leker enkelte "elementer" i alle lag av IT verden seg med.

Jeg er ikke s drlig p data som TH etter sigende skal vre, men jeg hadde ikke hatt peiling p hvordan man stjeler en identitet. Kanskje hvis jeg satte meg inn i det men det er sannelig mye TH m ha satt seg inn i hvis han ikke har hatt hjelpere. Krypto og identitetstyveri.

M jo anta at han hadde pnsket dette ut i god tid fr hendelsen skjedde, siden politiet nok har fulgt han om ikke s tett som siden i fjor sommer helt fra starten.
Citera
2020-05-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ja, jeg bare stusset over at TH skulle si dersom hun gjorde motstand? Som om han visste at hun ikke kunne gjre motstand?

Hvis man tror at hun er kidnappet i live, s hadde man vel ikke sagt dersom?

Vil anta at han hadde bange anelser om at hun var uskadeliggjort, dette hadde ihvertfall jeg hatt i en slik situasjon.
Citera
2020-05-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

Enig. Han hadde jo akkurat sett huset der det ikke er tegn til motstand (svidt jeg vet, foruten evt. slepespor) - s hvis han hadde sagt at hun ville gjort motstand uansett hva ville det vrt mer rart si enn det han sa, i mine yne. Synes det fremstr som et helt naturlig utsagn sett i kontekst med det han akkurat har observert i huset.
Citera
2020-05-14, 16:51
Medlem
Lonnrots avatar
Dagbladet har upptckt att e-posten tillhr en tilfeldig mann p Srlandet.

Sen verkar det terigen st klart att TH inte kommer kunna visa sig p jobbet efter det hr, fr hans image som analog man tycks g i spillror. Drtill har kryptomannen om jag frstod rtt vnt sig till Hagen AS just fr att expertisen lg hos dem

/Dagbladet.no (surfa runt ett tag s gr det nog hitta; lycka till med det, sjlv r jag vilse).
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-14 kl. 16:55.
Citera
2020-05-14, 16:52
Medlem
Citat:
.
Jeg har sett andre i lignende saker si slik og da har de sagt "Jeg vet at hun er kjempe sprek, og hun ville gjort alt for kjempe".

S jeg bare reagerte p ordvalget, og tenkte at det virka som han "visste" og ga muligheten til at hun ikke kunne kjempe, men det er sikkert ikke noe i det annet enn at jeg tolket det slik.
Jeg vet ikke. Det kan hende at du har rett. Samtidig ble det tidlig i saken beskrevet noe om tegn til kamp p angrepsstedet (som de tror var det bad/toalettrommet i 1. etg):

"flge VG har politiet en teori om at Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt angrepet mens hun var p badet. Bakgrunnen for denne teorien skal vre skalte situasjonsspor p stedet i eneboligen i Lrenskog.

I nrheten av et av badene i huset har politiets kriminalteknikere funnet det som kan kalles slepespor. Det er ingen andre penbare tegn til kamp i boligen."
https://www.tv2.no/a/10442539/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in