2020-05-16, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Hvis TH er skyldig s er ikke detaljene viktig. Jeg ville ikke engang tatt brevet vekk fra stedet, tror jeg. Vi er forskjellig satt sammen.
Takk for svar! Du har rett.
Citera
2020-05-16, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det fetade: Dette var krav om en viss sum i Monero som han i slutten av januar 2019 hadde ftt en 2 ukers frist p betale..

1) Motparten kommuniserte til SH p kryptert epost i slutten av januar 2019

" Politiet har anbefalt familien om ikke innfri kravet, sier politiinspektr Tommy Brske p en pressekonferanse onsdag.
Han understreker at det er opp til familien om de selv nsker innfri kravet. "
https://www.tv2.no/nyheter/10331416/

Tror jeg er overtrett. Men ser fram til oppklaringen p kryptorigget.
Citera
2020-05-16, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Ok Takk for dine svar! Ha en god natt og drm om oppklaringen av saken
Citera
2020-05-16, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

PS, jeg drmte om en avslring i saken:

Inne i trusselbrevkonvolutten innerst i ett av hjrnene fant politiet et meget spesielt brunt stv.

Det samme brune stvet fant de inne i en safe. Det spesielle stvet var stv fra pengesedler, og det viste seg at politiet fant det bevist at brevet hadde ligget i denne safen en lang stund fr det ble puttet pent i en konvolutt
Citera
2020-05-16, 02:43
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ok Takk for dine svar! Ha en god natt og drm om oppklaringen av saken
kryptorigget er en av de mange gtene her. De bruker jo krypto ogs som kommunikasjonslsning og det er lagt mye jobb inn i dette, men s velger de senere kommunisere vi kryptert mail - noe de kunne gjort fra start - og IKKE lagt fra seg papirer (spor) osv og gjort det hele enkelt slik "normale" kriminelle ville gjort.
Citera
2020-05-16, 02:46
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
PS, jeg drmte om en avslring i saken:

Inne i trusselbrevkonvolutten innerst i ett av hjrnene fant politiet et meget spesielt brunt stv.

Det samme brune stvet fant de inne i en safe. Det spesielle stvet var stv fra pengesedler, og det viste seg at politiet fant det bevist at brevet hadde ligget i denne safen en lang stund fr det ble puttet pent i en konvolutt
Jeg har lurt p om dna-funn kan komme fra innsiden av konvolutten.
Citera
2020-05-16, 02:48
Medlem
Citat:
kryptorigget er en av de mange gtene her. De bruker jo krypto ogs som kommunikasjonslsning og det er lagt mye jobb inn i dette, men s velger de senere kommunisere vi kryptert mail - noe de kunne gjort fra start - og IKKE lagt fra seg papirer (spor) osv og gjort det hele enkelt slik "normale" kriminelle ville gjort.
Du har gode poeng! Det er jo merkelig at det i en slik forbrytelse som politiet mener at har vrt planlagt i lang tid, ikke ble planlagt og laget gode kommunikasjonslsninger som kunne brukes helt fra start.

1) Kan dette tyde p at forbrytelsen ikke var planlagt i mange mneder?
2) Eller kan det tyde p at den som skulle ta seg av motpartens arbeidsoppgaver ikke var flink nok med krypto og kommunikasjonslsninger?
Eller 3) bde 1) og 2) ?
Citera
2020-05-16, 02:53
Medlem
Citat:
Jeg har lurt p om dna-funn kan komme fra innsiden av konvolutten.
Kanskje du har rett i det! Et hrstr, en yevipp eller noe annet kunne ha falt ned i konvolutten mens GM la brevet i konvolutten.

En annen ting som noen nevnte, er at det er mye spor fra omgivelsene (stv, tyfibre, hudceller og annet) som kan havne p de arkene som blir skrevet ut (mens de blir skrevet ut) hvis det rommet hvor brevet blir skrevet ut ikke er helt fritt for partikler, stv og annet.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-16 kl. 02:56.
Citera
2020-05-16, 02:58
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Du har gode poeng! Det er jo merkelig at det i en slik forbrytelse som politiet mener at har vrt planlagt i lang tid, ikke ble planlagt og laget gode kommunikasjonslsninger som kunne brukes helt fra start.

1) Kan dette tyde p at forbrytelsen ikke var planlagt i mange mneder?
2) Eller kan det tyde p at den som skulle ta seg av motpartens arbeidsoppgaver ikke var flink nok med krypto og kommunikasjonslsninger?
Eller 3) bde 1) og 2) ?
amatrer uten kompetanse og klarsyn. De har vrt flinke uansett til mange ting,siden de faktisk er p frifot men det er litt for for dilletantisk til at man kan tro p rigginga. Det sjokkerer meg at de trodde dette ville funke. Minner om opplegget til en krimnovelleforfatter fra et ukeblad. man ser jo at alternativene i kodemeldingene ikke er ment vre for praktisk bruk. "politiet leter rundt, bla bla hun er dd!" osv osv Det gr ikke ann tro at dette er en ekte kidnapping uansett om man legger godviljen til.
Citera
2020-05-16, 02:58
Medlem
Citat:

Ja, ting virker p noen omrder overkomplisert. Det er lagt ned mye tid, planlegging og arbeid i dette.

En annen ting er hvorfor hele den krypterte e-posten er skrevet med store bokstaver.
Det kan virke litt desperat, men det kan ogs vre en annen rsak til dette.
Citera
2020-05-16, 03:00
Medlem
Citat:
amatrer uten kompetanse og klarsyn. De har vrt flinke uansett til mange ting,siden de faktisk er p frifot men det er litt for for dilletantisk til at man kan tro p rigginga. Det sjokkerer meg at de trodde dette ville funke. Minner om opplegget til en krimnovelleforfatter fra et ukeblad. man ser jo at alternativene i kodemeldingene ikke er ment vre for praktisk bruk. "politiet leter rundt, bla bla hun er dd!" osv osv Det gr ikke ann tro at dette er en ekte kidnapping uansett om man legger godviljen til.
Du har rett! Kanskje trusselbrevet ble forfattet av en eller flere personer som var ruset p narkotika mens de skrev brevet?
Citera
2020-05-16, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, ting virker p noen omrder overkomplisert. Det er lagt ned mye tid, planlegging og arbeid i dette.

En annen ting er hvorfor hele den krypterte e-posten er skrevet med store bokstaver.
Det kan virke litt desperat, men det kan ogs vre en annen rsak til dette.
Store bokstaver, betyr det blokkbokstaver eller stor strrelse p bokstavene?
Hva kan vre en annen rsak til dette enn desperasjon? For gi inntrykk av rope og vre agressiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in