2020-06-28, 00:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Ja, og det ble veldig tydelig i saken om dubbeltmordet i Linkping 2004. Jeg mener at Vig*go Krist*iansen br f gjenopptatt saken. DNA har jo vrt et omstridt tema i Baneheia-saken, det samme gjelder VKs mobiltelefon, og stridigheter om dekningsomrdet. Advokat Arvid Sj*din har forsvart VK. Sj*din var ogs advokat for fetteren i Birgitte Tengs - saken. Ikke mitt frstevalg, for si det snn..

Hvem er det du mener det slr feil ut for, fetteren til BT, eller VK?

Mener du serist at disse to kan sammenlignes? De ble koblet til sakene p helt forskjellig grunnlag.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-28 kl. 00:11.
Citera
2020-06-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ja, og det ble veldig tydelig i saken om dubbeltmordet i Linkping 2004. Jeg mener at Vig*go Krist*iansen br f gjenopptatt saken. DNA har jo vrt et omstridt tema i Baneheia-saken, det samme gjelder VKs mobiltelefon, og stridigheter om dekningsomrdet. Advokat Arvid Sj*din har forsvart VK. Sj*din var ogs advokat for fetteren i Birgitte Tengs - saken. Ikke mitt frstevalg, for si det snn..

Jeg er interessert i denne saken og ikke Baneheisa eller hva politiet gjorde feil der. Men du som er opptatt av bagatellisere TH`s fortid burde gjre det samme med politiet.
Citera
2020-06-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva tror du har skjedd?
Hva er det som foregr som er tull?
Jeg tror TH og evt. andre har leid noen for ta livet av AEH, og at en stor del av observasjonene den dagen var et rykteppe. Det tror jeg ogs om BMW'en, som jeg mener er oppspinn og tull. Det er ogs tull kjre denne saken s hardt ut i media over s lang tid, jeg tror de gjr det enten fordi politiet ikke har noe, eller at det er mer av samme rykteppe.
Jeg tror ogs at det kan vre et annet motiv bak enn bare det at AEH muligens nsket skilsmisse, og jeg syns Wiborg-saken er interessant her. Som er noe av grunnen til at jeg ikke tror saken blir lst. En annen del av grunnen er at man ikke har noe lik og det virker som politiet har for lite bevis til ta TH. Eller noen andre for den saks skyld. Hvis de vil ta noen da.

Hvor ble det forresten av snakket om utlandet? De mente det var spor som pekte mot kriminelle miljer i bestemte omrder, gjorde de ikke? Har det bare blitt borte? Jeg tror nemlig leiemorderne ikke er norske.
Citera
2020-06-28, 00:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70

Hvor ble det forresten av snakket om utlandet? De mente det var spor som pekte mot kriminelle miljer i bestemte omrder, gjorde de ikke? Har det bare blitt borte? Jeg tror nemlig leiemorderne ikke er norske.

Tenker du p det det var snakk om for lenge siden, Spania..?
Citera
2020-06-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det har blitt et spill mellom kjemper, som vi "vanlige ddelige" ikke har sjangs til egentlig flge med p.

Dette utspilles p flere bakrom her og der, men jeg tror det kan kokes ned til noe s enkelt som penger vs. makt.

Hvem har mest penger, hvem har mest makt, og kan det ene kjpe det andre, og der har vi det gende...

Hvem er det til slutt som sitter igjen med mest av det ene eller det andre, og klarer ta rotta p den andre parten?

Da mener jeg TH vs. Politiet.
Ja noe snt mener jeg ogs.

Og ja, det var vel Spania politiet snakket om at sporene gikk til, eller Middelhavsomrdet.
Citera
2020-06-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ja noe snt mener jeg ogs.

Og ja, det var vel Spania politiet snakket om at sporene gikk til, eller Middelhavsomrdet.

Mistenker det var et elektronisk spor og ikke fysisk.
Citera
2020-06-28, 00:21
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Mistenker det var et elektronisk spor og ikke fysisk.

Var det ikke en potensielt involvert person, n husker jeg ikke akkurat hvem, som hadde kontakter til Spania?

Mener det var snakk om dette i den grad at norsk politi faktisk hadde ftt bistand av spansk lokalt politi for sjekke opp konkrete ting rundt dette.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-28 kl. 00:26.
Citera
2020-06-28, 00:23
Medlem
Citat:

Om jeg har forsttt det riktig, har VK begtt og ogs tilsttt flere svrt alvorlige overgrep mot andre barn, fr Baneheia-saken.

Jeg har i grunnen forstelse for at man vegrer seg for gi han en gjenopptakelse.
Citera
2020-06-28, 00:24
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Det som er pussig er at ting som er blitt fortalt her som TH har gjort tidligere gjentar seg, rykter sier at TH ripet en bil og anmeldte en person og ble tatt for falsk forklaring. Og plutselig blir TH`s forretningspartners bil ripet med hold kjeft.

Det ligger noe fra fortiden her som TH skjnner men som vi ikke skjnner et plukk av.
Uthevet: en rliten feil, for det sto vr stille som jeg derfor tror kan vre skrevet av en kvinne p sjefens ordre.
Citera
2020-06-28, 00:29
Medlem
Citat:
Podcasten med eks-svogeren indikerer iallefall at TH har et stort voldpotensial.

Den indikerer at det har vrt noe mellom eks-svogeren og TH, men hva? Hvis man frst stiller opp i en podcast, s forventer kanskje lytterne at eks-svogeren kommer med noe konkret. For eksempel en "hendelse p Gjvik i mars 1970"? Han hadde ingenting komme med podcasten. Jeg tror at det er eks-svogeren som har tipset politiet om denne episoden p Gjvik. Hadde det vrt noe i dette, s hadde politiet opplyst om dette. Saken ble kjent i slutten av mai. Tror du at politiet fortsatt etterforsker denne saken? Hvor lang tid tar det sjekke opplysningene i et arkiv? Og nok en gang: Hvorfor flger ikke media opp denne saken?
Citera
2020-06-28, 00:31
Medlem
Citat:
Jeg tror TH og evt. andre har leid noen for ta livet av AEH, og at en stor del av observasjonene den dagen var et rykteppe. Det tror jeg ogs om BMW'en, som jeg mener er oppspinn og tull. Det er ogs tull kjre denne saken s hardt ut i media over s lang tid, jeg tror de gjr det enten fordi politiet ikke har noe, eller at det er mer av samme rykteppe.
Jeg tror ogs at det kan vre et annet motiv bak enn bare det at AEH muligens nsket skilsmisse, og jeg syns Wiborg-saken er interessant her. Som er noe av grunnen til at jeg ikke tror saken blir lst. En annen del av grunnen er at man ikke har noe lik og det virker som politiet har for lite bevis til ta TH. Eller noen andre for den saks skyld. Hvis de vil ta noen da.

Har nevnt fr at det var griseflaks for flere storinvestorer p Gardermoen at Wiborg begikk selvmord / ble selvmyrdet. Tenk s heldig, like fr saken skulle opp til siste hring p Stortinget. Det var siste sjans til f avgjrelsen omgjort. Det var en mulighet for at det kunne skje, selv om spaden var stukket i jorden p Gardermoen. Brennpunkt programmet om saken er megainteressant. Har ogs nevnt fr at journalisten som stod bak programmet opplevde store ubehageligheter under utarbeidelsen av programmet.
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/1999/FFAD12006999
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Wiborg-saken
Citera
2020-06-28, 00:32
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Den indikerer at det har vrt noe mellom eks-svogeren og TH, men hva? Hvis man frst stiller opp i en podcast, s forventer kanskje lytterne at eks-svogeren kommer med noe konkret. For eksempel en "hendelse p Gjvik i mars 1970"? Han hadde ingenting komme med podcasten. Jeg tror at det er eks-svogeren som har tipset politiet om denne episoden p Gjvik. Hadde det vrt noe i dette, s hadde politiet opplyst om dette. Saken ble kjent i slutten av mai. Tror du at politiet fortsatt etterforsker denne saken? Hvor lang tid tar det sjekke opplysningene i et arkiv? Og nok en gang: Hvorfor flger ikke media opp denne saken?

Jeg er fremdeles s utrolig lamsltt av at noen tror at alt som skjer i saken havner i media.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in