2020-07-03, 02:42
Medlem
Niffys avatar
Jeg kom forresten til tenke p...

Har ikke TH forklart at selv om han visstnok ikke hrte telefonen nr han frst ringte til den hjemmefra, s oppdaget han den jo fr han dro hjemmefra for mte politiet?

Han har forklart at den l p det riktige bordet, men p "feil" side, men er det ikke da rart at han ikke har rrt den? Sett om det var masse ubesvarte anrop, meldinger og lignende? Selv med tastels og slikt s kommer det jo noen notifikasjoner p lseskjermen som er mulig se.

Men telefonen har alts ikke blitt rrt fra 10.07 til 20.30 om kvelden, og da av politiet antar jeg.

Ville det ikke vrt naturlig ta opp telefonen og se p den?
Citera
2020-07-03, 02:45
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Uenig. Disse datapunktene vil kunne si om bevegelsene som er registrert er mulig f til innenfor husets vegger. Det gr p beregnet hastighet mellom to punkter eller hydeforskjell. Hvis ikke m telefonen ha beveget seg et annet sted, med de vanlige antennene sltt av.

Se et av mine forrige innlegg med lenke til en dom i UK som baserte seg p iHealth.

Politiet kunne bevise at kona allerede var dd nr ektemannen raserte huset for f det til se ut som et innbrudd med drap p toppen (noe forenklet)

Enig i at det er mye som gr an finne ut, men dumforklaringen min var i hovedsak ikke myntet p hverken den jeg siterte eller de fleste andre i denne trden, egentlig...

Edit: Men n snakker jeg i hovedsak om hva som er mulig finne ut uten at f.eks GPS er sltt p, i saken i UK s var det vel snakk om at de kunne bevise at mannen befant seg i 2. etasje for rote til rommene, da m man jo basere seg p GPS for mle hyde.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-03 kl. 03:12.
Citera
2020-07-03, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg kom forresten til tenke p...

Har ikke TH forklart at selv om han visstnok ikke hrte telefonen nr han frst ringte til den hjemmefra, s oppdaget han den jo fr han dro hjemmefra for mte politiet?

Han har forklart at den l p det riktige bordet, men p "feil" side, men er det ikke da rart at han ikke har rrt den? Sett om det var masse ubesvarte anrop, meldinger og lignende? Selv med tastels og slikt s kommer det jo noen notifikasjoner p lseskjermen som er mulig se.

Men telefonen har alts ikke blitt rrt fra 10.07 til 20.30 om kvelden, og da av politiet antar jeg.

Ville det ikke vrt naturlig ta opp telefonen og se p den?

Spennende tanke, kan vre politet har bedt han om ikke rre noe/den.
Men det er rart ja..

Noen som vet hvor lenge TH har hatt Nokia mobilen sin?
Citera
2020-07-03, 03:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Spennende tanke, kan vre politet har bedt han om ikke rre noe/den.
Men det er rart ja..

Noen som vet hvor lenge TH har hatt Nokia mobilen sin?

Jeg mener huske at han har forklart at han frst oppdaget den nr han var p vei ut av huset for mte politiet p bensinstasjonen.

Da kan han ikke ha ftt beskjed av politiet om ikke rre den, men han hadde jo allerede lest brevet og at hun liksom skulle vre kidnappet, s forsvaret kan sikkert finne p noe logisk rundt det.

Men ikke rre telefonen i det hele tatt...

Var det noe av den samme tankegangen bak det, som det frste han sa til politiet nr han overleverte brevet: "Dere finner sikkert mine fingeravtrykk overalt p disse arkene."...?

Det er lett glemme ta hyde for ting som IKKE har skjedd, og jeg syns det er rart at han ikke har lftet p telefonen en gang, nr han oppdaget den.

Med mindre han allerede visste at det ikke var noe behov for det, da. Han visste f.eks allerede hva som hadde skjedd med henne...
Senast redigerad av Niffy 2020-07-03 kl. 03:24.
Citera
2020-07-03, 03:25
Medlem
Citat:
Jeg mener huske at han har forklart at han frst oppdaget den nr han var p vei ut av huset for mte politiet p bensinstasjonen.

Da kan han ikke ha ftt beskjed av politiet om ikke rre den, men han hadde jo allerede lest brevet og at hun skulle vre kidnappet.

Var det noe av den samme tankegangen bak det, som det frste han sa til politiet nr han overleverte brevet: "Dere finner sikkert mine fingeravtrykk overalt p disse arkene."...?

Det er lett glemme ta hyde for ting som IKKE har skjedd, og jeg syns det er rart at han ikke har lftet p telefonen en gang, nr han oppdaget den.

Med mindre han allerede visste at det ikke var noe behov for det, da. Han visste f.eks allerede hva som hadde skjedd med henne...
Jo, politiet kunne ha gitt han beskjed i lpet av ndsamtalen om unng rre p diverse ting eller rre p minst mulig ting.
Citera
2020-07-03, 03:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jo, politiet kunne ha gitt han beskjed i lpet av ndsamtalen om unng rre p diverse ting eller rre p minst mulig ting.

Samtidig som han kommmer med brevet i hnda til politifolkene p stasjonen......................................... ....
Citera
2020-07-03, 03:28
Medlem
Citat:
Samtidig som han kommmer med brevet i hnda til politifolkene p stasjonen......................................... ....
Ja. Brevet hadde han jo allerede rrt da han leste brevet fr han ringte til politiet.
Citera
2020-07-03, 03:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja. Brevet hadde han jo allerede rrt da han leste brevet fr han ringte til politiet.

S da var det ikke s farlig om han drasset rundt p det i klrne sine, i bilen sin og generelt klasset og tafset p det rundt omkring, liksom? Jada.....
Citera
2020-07-03, 03:34
Medlem
Citat:
S da var det ikke s farlig om han drasset rundt p det i klrne sine, i bilen sin og generelt klasset og tafset p det rundt omkring, liksom? Jada.....
Er det opplyst noe om han hadde brevet i en konvolutt eller i en pose el.l. eller om brevet var ubeskyttet i en lomme el.l. da han hadde det med nr han mtte politiet p bensinstasjonen? Jeg husker ikke ha lest noe om det?
Citera
2020-07-03, 03:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Er det opplyst noe om han hadde brevet i en konvolutt eller i en pose el.l. eller om brevet var ubeskyttet i en lomme el.l. da han hadde det med nr han mtte politiet p bensinstasjonen? Jeg husker ikke ha lest noe om det?

Han overleverer det, og er rask med si at hans fingeravtrykk sikkert er finne overalt p det.
Citera
2020-07-03, 05:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Da kan han ikke ha ftt beskjed av politiet om ikke rre den, men han hadde jo allerede lest brevet og at hun liksom skulle vre kidnappet, s forsvaret kan sikkert finne p noe logisk rundt det.

Nettopp! Dette siste nagler TH til saken enda mer etter min mening. Ingen tvil om at hendelsene 1007 har sammenheng, og er en del av stagingen.

Som jeg tidligere var inne p, som andre ogs nevnte her, er disse to anropene 1006 og 1007 trolig en kode for at alt gr etter planen, du kan legge fra deg telefonen og forlate huset. AE ligger dd i bilen, som blir kjrt fra stedet.

Det tror jeg var grunnen til at de ble slettet, fordi de ikke inngikk i bekymringsplanen til TH.

Jeg tror fortsatt noe skjedde 0906 i sammenheng med den ryggende bilen og avbrutt telefon, og at bevegelsene til telefonen er med p alibi-plottet. Kan de ha avtalt at GM skal vre i huset i 1 time etter ankomst?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-03 kl. 06:01.
Citera
2020-07-03, 06:47
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nettopp! Dette siste nagler TH til saken enda mer etter min mening. Ingen tvil om at hendelsene 1007 har sammenheng, og er en del av stagingen.

Som jeg tidligere var inne p, som andre ogs nevnte her, er disse to anropene 1006 og 1007 trolig en kode for at alt gr etter planen, du kan legge fra deg telefonen og forlate huset. AE ligger dd i bilen, som blir kjrt fra stedet.

Det tror jeg var grunnen til at de ble slettet, fordi de ikke inngikk i bekymringsplanen til TH.

Jeg tror fortsatt noe skjedde 0906 i sammenheng med den ryggende bilen og avbrutt telefon, og at bevegelsene til telefonen er med p alibi-plottet. Kan de ha avtalt at GM skal vre i huset i 1 time etter ankomst?

Grdsplassen er ganske skjermet. Det ble kanskje vurdert slik at en bil som ankommer, og blir en stund, fr den reiser, er mindre mistenkelig enn bil som slr til raskt? Ref. det at de hadde hatt mye hndtverkere der kort tid fr forsvinningen.

Avtalen kan f.eks ogs ha vrt at signalet med telefonene var til TH, alts at nr han ringer etter 10, under pskudd av at de har avtalt ringes om eventuell hyttetur senere p dagen, og hvis AEH ikke svarer, s har alt gtt etter planen.
Og nr telefonen ringer s legger GM i huset telefonen p det bordet de har blitt instruert i legge telefonen p, men s legger de den p feil side av bordet....

Men TH har jo allerede psttt at de hadde denne avtalen om ringes, s hvorfor anropene 10.06 og 10.07 er slettet da ser jeg ikke behovet for. Han har jo allerede en forklaring p det.

Jeg venter spent p flere detaljer, egentlig.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-03 kl. 06:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in