Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Enig med det!
AE kan ha blitt drept i Sloraveien ved uhell eller for lette operasjonen.
Kryptokommunikasjonen legger ikke til rette for overfre livsbevis s de hadde ikke trengt ha henne i live-
Ja, det tror jeg ogs. Og nr man leser trusselbrevet, ser man at motparten er veldig tydelig p hvordan ting skal foreg. Jeg synes at det er tydelig at motparten forsker lure TH til tro at AE vil bli sluppet fri etter at han betaler hele lsesummen. Det er motparten som bestemmer reglene.
Forhandler ikke, str det ogs tydelig i brevet.
Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
En tanke som har sltt meg med de siste opplysningene er at hun kan ha vrt dopet og fraktet til et skjulested i nrheten.
Hettemannen kan ha vrt en kurer som har sjekket med observasjonspost eller utstyr i nrheten av S4 for se om kidnappingen har medfrt oppstuss.
Hvis selve kidnappingen ble oppdaget ville politiet kunne ha satt opp veisperringer.
Ved pause og omlaste vil de ha gjemt seg i den frste akuttfasen om noen skulle ha sltt alarm, de bytter til bil som ikke passer med beskrivelsen og de skaper et stort hull i tidslinjen som vanskeliggjr en senere etterforskning.
Damen i BMWen kan ha vrt AEH som har vknet og distrahert sjfren s han nesten bulket.
Jeg er skeptisk til slike vitner som kommer lenge etter i en profilert sak. Men damen bet seg merke i BMW X3 og tanklokket og det ker troverdigheten.
Hun s noe hun ble bekymret over og merket seg disse tingene.
Det du skrev hres ut som noe som kan ha skjedd ja!
Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Vi snakker nok om et sted de kan kjre inn og lukke dra bak seg.
Hvis teorien stemmer har de brukt mellom 1 og 2 timer der.
Jeg tror hettemannen er innblandet.
Han ser ut til vre maskert over ansikt og ha dobbelt sett med klr.
Jeg tror ogs politiet hadde funnet han p andre kameraer og mobilen hans hvis han var uskyldig.
Han passer ogs inn i en tidslinje med BMW.
Planken tror jeg du har rett i!
Tyver bruker ofte den metoden for se om folk er hjemme, da litt mindre gjenstander, men planken er nok beregnet p kunne ses p litt avstand.
Ja, det kan ha vrt slik! Hettemannen hadde kanskje en kikkert med seg for kunne observere ting p avstand? (Noen nevnte at det ser ut som han har noe under jakken).
Citat:
Ursprungligen postat av
Bjoddska
Drap for kidnapping for penger? N sitter jeg med et Ricky Gervais smil om munnen... Det er nok mer hat bak dette drapet enn dere tror.
Jeg har lest om kidnappere som dreper offeret uansett om familien betaler lsepengene eller ikke, og som ser ut til ikke ha hatt noen plan eller nske om slippe fri gisselet.
Hvorfor tenker du at det ligger hat bak drapet? Hvem er dette hatet i s fall rettet mot?
Citat:
Ursprungligen postat av
CapDi
Og nkkelen i garasjen ble fjernet slik at ingen av barna skulle lse seg inn mens ugjerningen fant sted.
Det kan ha vrt slik. Med grundig overvkning (ved bruk av kameraovervkning feks) over en lang periode kan GM ha skaffet seg oversikt over hvor den nkkelen var skjult og GM kan ogs ha sett det hvis familiemedlemmer/andre var i garasjen og hentet nkkel fr de lste seg inn i Hagens hus i mnedene fr forbrytelsen ble utfrt.
Fiskerne (hvis de er innblandet i forbrytelsen) kan ha plassert flere overvkningskameraer utenfor Hagens hus (og kanskje ogs inne i huset) p tidspunkt da de s at ingen var hjemme i huset.