2020-07-04, 17:02
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Riktig, han har forskt fiske IP adresser.

WOW!!?? Hvordan ble det avslrt? ekkelt!
n.b. Det var Svartediket jeg svarte,som egentlig var spm. til deg :P
Citera
2020-07-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Det mest troliga r att GM r BOs man.

Hvem er BO s mann?
Citera
2020-07-04, 17:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Bombastisk pstand.Selvflgelig kan det vre minst en i tillegg,som kunne klare dette.

En elektriker, kanskje..?

Nei, naboer tror jeg man kan utelukke enn s lenge.

Fra spk til revolver - man kommer jo ikke unna dette med motiv. Penger er jo
det som skiller seg klarest ut, siden det er snakk om en milliardr, og etter det
vi har opplysninger om, en som er srdeles pholden.

S har vi mulige forhold innad i familien. Sjalusi er nevnt, men ogs at det har
vrt et mulig motsetningsforhold mellom n av dtrene og moren, jfr. utsagnet
om "nedsettende karakteristikk".

Det fles grafsende og kanskje urettferdig stille flgende sprsml, men - AEH
er, svidt jeg har lest, beskrevet i positive ordelag av alle som uttaler seg.

Likevel kan "snille" personer ha skjulte sider som kun familien kjenner.

Jeg har selv vrt vitne til slikt innad i egen familie - en person som utad var
srdeles utadvendt, selskapelig, raus, smilende og glad - men som innenfor
husets vegger kunne snu og vre totalt motsatt, og vre stygg og
nedsettende overfor nre familiemedlemmer.

Formlet med sprsmlet er ikke forsksvis sverte en antatt dd person, men
for understreke at saken kan ha sider som er skjult, og som gjr det vanskelig
for oss tegne et riktig bilde av motivet. Alts - ting vi ikke kan utelukke.

Jfr. Sherlock Holmes' - ""When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth""
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-04 kl. 17:08.
Citera
2020-07-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tnker att telefonen skulle ha gtt snder om man kastar den frn 2a vningen. Om den lg i fickan p en person som snubblat eller blivit knuffad utfr trappen s kan den ha klarat sig fint, vilket den vl ocks har gjort?
Enig. Kanskje telefonen l i en telefonveske som var litt polstret (og som ville beskytte telefonen mot skader ved eventuelle fall i gulv)?

Jeg forsto det som at AE hadde telefonen p seg i en periode den dagen (og ogs andre dager) hjemme i huset pga det som var skrevet om AEs bevegelsesmnster i artikkelen (se sitat nederst), da jeg tenker at politiet kan ha underskt AEs bevegelsesmnster mange dager og sammenlignet bevegelsesmnstrene.

Og jeg tenker at dette at hun hadde telefonen p seg kan bety at AE var engstelig i tiden fr forsvinningen. (Venner fortalte at de oppfattet at AE var engstelig i tiden fr forsvinningen). TH fortalte bl.a. at han erfarte fle seg overvket i tiden fr forsvinningen, og at han mistenkte at noen hadde vrt p eiendommen i Sloraveien 4; utenfor huset og ved garasjen m.m.

I lpet av etterforskningen har politiet gjort grundige underskelser av innholdet p mobiltelefonen, deriblant en rekonstruksjon av den br bevegelsen som er loggfrt i telefonens historikk.
Iflge VGs opplysninger viser skrittsensoren et tydelig brudd p Anne-Elisabeth Hagens bevegelsesmnster.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse
Citera
2020-07-04, 17:11
Bannlyst
Citat:
Bombastisk pstand.Selvflgelig kan det vre minst en i tillegg,som kunne klare dette.

Mange som kunne klare det. Det har jo tilogmed blitt psttt at elektrikeren i nr. 10 er drapsmannen.
Det jeg mener er at TH er bakmannen. Om han har drept henne selv, eller leid inn folk og foret dem med kunnskap, gr ut p det samme. GM m ha hatt inngende kjennskap, som bare TH i utgangspunktet kan ha visst om.
Citera
2020-07-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
En dum svensk kanske r hjrnan bakom "planen"?

Jag r enig i den tanken, fastn jag r svensk.
Sverige r ett dumt land just nu.
Men det r OT.
Citera
2020-07-04, 17:13
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
En elektriker, kanskje..?

Nei, naboer tror jeg man kan utelukke enn s lenge.

Fra spk til revolver - man kommer jo ikke unna dette med motiv. Penger er jo
det som skiller seg klarest ut, siden det er snakk om en milliardr, og etter det
vi har opplysninger om, en som er srdeles pholden.

S har vi mulige forhold innad i familien. Sjalusi er nevnt, men ogs at det har
vrt et mulig motsetningsforhold mellom n av dtrene og moren, jfr. utsagnet
om "nedsettende karakteristikk".

Det fles grafsende og kanskje urettferdig stille flgende sprsml, men - AEH
er, svidt jeg har lest, beskrevet i positive ordelag av alle som uttaler seg.

Likevel kan "snille" personer ha skjulte sider som kun familien kjenner.

Jeg har selv vrt vitne til slikt innad i egen familie - en person som utad var
srdeles utadvendt, selskapelig, raus, smilende og glad - men som innenfor
husets vegger kunne snu og vre totalt motsatt, og vre stygg og
nedsettende overfor nre familiemedlemmer.

Formlet med sprsmlet er ikke forsksvis sverte en antatt dd person, men
for understreke at saken kan ha sider som er skjult, og som gjr det vanskelig
for oss tegne et riktig bilde av motivet. Alts - ting vi ikke kan utelukke.

Jfr. Sherlock Holmes' - ""When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth""

takk for et kvalitets innlegg! Sttter alle dine tanker i dette.Jeg har ogs dessverre for mye erfaring med personer som har flere ansikter ,og adferd utad helt forskjellig fra innad i en familie -eller ovenfor enkelte utvalgte.
Dette har jeg ogs tenkt flere gng. Det er enkelte hendelser,og ting AE skal ha sagt/skrevet til venninner som fikk meg til stusse.
Citera
2020-07-04, 17:14
Medlem
Kjenner jeg er s irritert p politiet som etterforsker
denne saken, hva er problemet ned g ut med info
ang.den rde BMW en som bekrefter for oss utenforstende at de har tatt dette tipset p alvor.

Kjenner jeg er s irritert nr vi blir mtt med at vi sjekket dette sporet uten at det frte noen vei, kan de ikke bare si at de tok ikke tipset p alvor.
Man trenger ikke utlevere folk ved gi de et svar p hva dette dreide seg om.

Og nr den andre damen melder seg har de tatt s fint imot henne ( hvorfor) nr frste vitne kun ble avhrt via telefon. Spill for galleriet. Det er faktisk mer sannsynlig at dame nummer to lyver enn dame nummer en som kontaktet politiet tidlig i etterforskningen.

Jeg har fra fr liten tillit til politiet, dette bare underbygger mitt syn. Kom frem og fortelle hvorfor dere ikke gadd og sjekke frste spr s jeg igjen kan f tillit til dere.
Citera
2020-07-04, 17:17
Medlem
Citat:
1st gang jeg har opplevd dette,men sikkert serveren ja.Er bare ta en pause.

Hr ocks, hngde datorn upp sig, kom inte in i trden. Fick starta om datorn.
Det var i morse.
De senaste dagarna var det dessutom hoppande bilder och ostyrig pekare som spkade hr!
Citera
2020-07-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Mange som kunne klare det. Det har jo tilogmed blitt psttt at elektrikeren i nr. 10 er drapsmannen.
Det jeg mener er at TH er bakmannen. Om han har drept henne selv, eller leid inn folk og foret dem med kunnskap, gr ut p det samme. GM m ha hatt inngende kjennskap, som bare TH i utgangspunktet kan ha visst om.

Hva mener du egentlig med det? Tror du for fullt alvor at han har leid inn en til drepe henne.
Det er en som sannsynligvis hadde inngende kunnskap om familien, nemlig en tidligere kjreste av yngste datter.
Jeg tror det dreier seg om kidnapping, og som du sier finnes det en i dette nettverket som er norsk. Det er eks kjresten til yngste datter. De andre er trolig utenlandske.
Citera
2020-07-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Kjenner jeg er s irritert p politiet som etterforsker
denne saken, hva er problemet ned g ut med info
ang.den rde BMW en som bekrefter for oss utenforstende at de har tatt dette tipset p alvor.

Kjenner jeg er s irritert nr vi blir mtt med at vi sjekket dette sporet uten at det frte noen vei, kan de ikke bare si at de tok ikke tipset p alvor.
Man trenger ikke utlevere folk ved gi de et svar p hva dette dreide seg om.

Og nr den andre damen melder seg har de tatt s fint imot henne ( hvorfor) nr frste vitne kun ble avhrt via telefon. Spill for galleriet. Det er faktisk mer sannsynlig at dame nummer to lyver enn dame nummer en som kontaktet politiet tidlig i etterforskningen.

Jeg har fra fr liten tillit til politiet, dette bare underbygger mitt syn. Kom frem og fortelle hvorfor dere ikke gadd og sjekke frste spr s jeg igjen kan f tillit til dere.

Fr jag komma in med att ven i Sverige beter sig polisen korkat (Stockholm).
Har trkiga erfarenheter av allvarliga hndelser som de bara avvisar med cyniska
kommentarer.
Verkar ha att gra med vilken polis man rkar prata med.
Citera
2020-07-04, 17:23
Medlem
Legokatts avatar
Lurer p om det er flere en meg som har tenkt p hvordan det egentlig passer inn skulle dytte henne ned en trapp med tanke p at politiet garantert ville kunne finne spor etter dette. (Jeg stoler selvflgelig p det politiet har funnet)

Virker som hele opplegget med trusselbrevet, lsepenger, strips, Sporax-fotspor, osv er gjennomfrt og planlagt for f betalt lsepenger. Det skulle se ut som kidnapping.

Hvorfor risikere at politiet skal finne blodspor ved dytte henne ned trapp?

I mine yne viser det en GM som ikke er veldig smart, eller det viser at fall i trapp ikke var del av planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in