2020-07-03, 06:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Grdsplassen er ganske skjermet. Det ble kanskje vurdert slik at en bil som ankommer, og blir en stund, fr den reiser, er mindre mistenkelig enn bil som slr til raskt? Ref. det at de hadde hatt mye hndtverkere der kort tid fr forsvinningen.

Avtalen kan f.eks ogs ha vrt at signalet med telefonene var til TH, alts at nr han ringer etter 10, under pskudd av at de har avtalt ringes om eventuell hyttetur senere p dagen, og hvis AEH ikke svarer, s har alt gtt etter planen.
Og nr telefonen ringer s legger GM i huset telefonen p det bordet de har blitt instruert i legge telefonen p, men s legger de den p feil side av bordet....

Men TH har jo allerede psttt at de hadde denne avtalen om ringes, s hvorfor anropene 10.06 og 10.07 er slettet da ser jeg ikke behovet for. Han har jo allerede en forklaring p det.

Jeg venter spent p flere detaljer, egentlig.
Det kan det vre, men jeg tror som sagt ikke klokkeslettene er tilfeldig valgt.

Han forlater huset rett fr ryggende bil, nyaktig 1 time etterp ringer han AE, alle hendelser p 10-minuttet, det blir for mange til at man kan se bort fra disse.

Han er kjent som kontrollfreak, og ville nok ha disse tingene p stell ogs.

Slettingen av anropene tror jeg skjedde i et yeblikk av tankelshet, mulig aldersrelatert.
Citera
2020-07-03, 07:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Han forlater huset rett fr ryggende bil, nyaktig 1 time etterp ringer han AE, alle hendelser p 10-minuttet, det blir for mange til at man kan se bort fra disse.

Slettingen av anropene tror jeg skjedde i et yeblikk av tankelshet, mulig aldersrelatert.

Dette med at de hadde en avtale om ringes angende avtale detaljer rundt hytteturen har vi for s vidt ogs bare kun hans ord p n lenger. AEH kan ikke bekrefte det.

Samtidig har vi noe motstridende informasjon om hele opplegget, hun er oppgitt ha gledet seg til tur noen dager tidligere og snakket om mat hun skulle lage, det har vrt snakk om at de skulle dit pga. styremte i Kvitfjell Eiendom, hun var usikker p om det ble tur eller ikke i samtalen med M*rit B*e den samme morgenen, ogs har vi sms'en til datteren 09.10 hvor hun sier at hun kan sitte barnevakt allikevel, siden hytteturen ikke blir noe av.

S hva stemmer egentlig her?
Citera
2020-07-03, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Han holder ingenting i hnda.

Troligen inte.
Citera
2020-07-03, 07:13
Medlem
Citat:

Hva skulle det liksom hjelpe slette to anrop ?
Citera
2020-07-03, 07:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Dette med at de hadde en avtale om ringes angende avtale detaljer rundt hytteturen har vi for s vidt ogs bare kun hans ord p n lenger. AEH kan ikke bekrefte det.

Samtidig har vi noe motstridende informasjon om hele opplegget, hun er oppgitt ha gledet seg til tur noen dager tidligere og snakket om mat hun skulle lage, det har vrt snakk om at de skulle dit pga. styremte i Kvitfjell Eiendom, hun var usikker p om det ble tur eller ikke i samtalen med M*rit B*e den samme morgenen, ogs har vi sms'en til datteren 09.10 hvor hun sier at hun kan sitte barnevakt allikevel, siden hytteturen ikke blir noe av.

S hva stemmer egentlig her?
Alt stemmer fram til avbrutt telefon kl 0906 etter min mening.

Deretter begynte dette motstridende rundt hytteturen. At snnen fikk hre om samtalen om lnn finner jeg rart, og stagingaktig, srlig nr TH sto i bakgrunnen under samtalen.
Citera
2020-07-03, 07:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Alt stemmer fram til avbrutt telefon kl 0906 etter min mening.

Deretter begynte dette motstridende rundt hytteturen. At snnen fikk hre om samtalen om lnn finner jeg rart, og stagingaktig, srlig nr TH sto i bakgrunnen under samtalen.

Snnen jobbet jo der ogs, det kan lett ha vrt noe angende hans egen lnn, noe lnnsansvarlig trengte i lpet av dagen, timene hans for den mneden, eller noe slikt.

Hun kjente han sikkert ogs og visste at han pleide sove p den tiden, og tenkte at det sikkert var greiere f mor til videreformidle beskjed nr hun snakket med han, enn risikere vekke han selv.
Citera
2020-07-03, 07:25
Medlem
Det synes mig konstigt att en miljardr inte har larm till sitt hus, som dessutom r belget med skogen som granne t ena hllet!
Nog har TH tnkt tanken ngon gng - att det kan bli bde inbrott och kidnapping?

nnu mer konstigt att han lmnar drren ppen nr han gr till arbetet!
Undrar om de alltid gjort s?
Nr man bor litet avsides, p "landet", kan det ju hnda att en granne bara kliver in,
tagit sig den vanan t ex d ngon drr sttt ppen sommartid.

Om AE insisterat p att lsa drren och skaffa larm, undrar vad TH svarat?
Senast redigerad av Moschata 2020-07-03 kl. 07:29.
Citera
2020-07-03, 07:27
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Snnen jobbet jo der ogs, det kan lett ha vrt noe angende hans egen lnn, noe lnnsansvarlig trengte i lpet av dagen, timene hans for den mneden, eller noe slikt.

Hun kjente han sikkert ogs og visste at han pleide sove p den tiden, og tenkte at det sikkert var greiere f mor til videreformidle beskjed nr hun snakket med han, enn risikere vekke han selv.
Ja, det er en mulighet for det, men at han gjengir ting fra samtalen AE hadde med lnn, er ikke ndvendigvis et bevis for at AE var i live da han ble oppringt 0914.
Citera
2020-07-03, 07:28
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er det en mulig tanke at disse to oppringningene ble gjort for lokalisere AEHs mobil...?
Forutsatt at THs mobil var i samme omrde som AEHs mobil.
Det er en interessant tanke. Enten det, eller at mobilen til TH befant seg p en plass utenfor Futurum, og han tenkte at ved slette anropene ville han skjule posisjonen til sin egen mobil.
Men da skal du ha svrt liten kunnskap om posisjonssporing, og det rimer drlig med grundig planlegging igjen.
Citera
2020-07-03, 07:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det er en mulighet for det, men at han gjengir ting fra samtalen AE hadde med lnn, er ikke ndvendigvis et bevis for at AE var i live da han ble oppringt 0914.

Det har du helt rett i..
Citera
2020-07-03, 07:40
Medlem
Citat:

Att AE vckte sonen, kan det inte ha att gra med att hytteturen var instlld, han kanske skulle ha fljt med?
Citera
2020-07-03, 07:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Att AE vckte sonen, kan det inte ha att gra med att hytteturen var instlld, han kanske skulle ha fljt med?

Jo, det har vrt snakk om det, at det var meningen at han skulle sitte p med de oppover, hvis de skulle reise.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in