Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Grdsplassen er ganske skjermet. Det ble kanskje vurdert slik at en bil som ankommer, og blir en stund, fr den reiser, er mindre mistenkelig enn bil som slr til raskt? Ref. det at de hadde hatt mye hndtverkere der kort tid fr forsvinningen.
Avtalen kan f.eks ogs ha vrt at signalet med telefonene var til TH, alts at nr han ringer etter 10, under pskudd av at de har avtalt ringes om eventuell hyttetur senere p dagen, og hvis AEH ikke svarer, s har alt gtt etter planen.
Og nr telefonen ringer s legger GM i huset telefonen p det bordet de har blitt instruert i legge telefonen p, men s legger de den p feil side av bordet....
Men TH har jo allerede psttt at de hadde denne avtalen om ringes, s hvorfor anropene 10.06 og 10.07 er slettet da ser jeg ikke behovet for. Han har jo allerede en forklaring p det.
Jeg venter spent p flere detaljer, egentlig.
Det kan det vre, men jeg tror som sagt ikke klokkeslettene er tilfeldig valgt.
Han forlater huset rett fr ryggende bil, nyaktig 1 time etterp ringer han AE, alle hendelser p 10-minuttet, det blir for mange til at man kan se bort fra disse.
Han er kjent som kontrollfreak, og ville nok ha disse tingene p stell ogs.
Slettingen av anropene tror jeg skjedde i et yeblikk av tankelshet, mulig aldersrelatert.