2020-07-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er jo litt rart at de skulle drept henne og lagt saken dd, for s ombestemme seg 8 mnd etterp, og akkurat nr politiet hadde gtt ut i media i juni 2019 og sagt at de ikke lengre tror p kidnapping, men at hun er drept hjemme. Du sier at de ikke har vget st frem mere. Men det stemmer jo ikke. Det er jo ikke slik at TH plutselig sendte over 10 millioner uten ha kontakt fra "motparten". Men uansett, og s sendte han 10 millioner da, men ingen ting skjedde, ingen Anne, og plutselig 3 dager fr at TH skal inn i avhr, og et r etter at TH sendte de 10 millionene, da sender TH en melding til "motparten" om at han nsker betale alt sammen. Jeg syntes n det forteller mere om desperasjon fra TH, at han er livredd for havne i varetekt igjen, at han m holde denne kidnappingsteorien vedlike.
Nr det gjelder den rde BMW`en s er det nok en grunn til at de ikke har etterlyst den p TV. Hvis de hadde hatt tunnelsyn, s hadde de ikke sjekket kameraer rundt omkring slik de faktisk gjorde.
Og er det ikke litt rart at de to vitnene sto fram med navn og fjes? I en s alvorlig sak?

Hvorfor mener du det er rart at de sto frem med navn og bilde i media. Kidnappere har vel ingenting og hente p ta knekken p disse kvinnene.

Du har mange gode poeng, det er mye rart og det er tydelig at TH er desperat n, men det hadde kanskje du ogs vrt om du hadde en slik siktelse hengende over hode. Han oppfrer seg dumt og klnete.

Jeg delte lenge ditt syn, men husk at den frste damen som fortalte dette med BMW en meldte seg faktisk for politiet med en gang saken ble kjent for allmennheten.

Politiet velger s kun avhre henne via telefon noe som forteller meg at de la vekk tipset umiddelbart.
Nr politiet gr ut i media og bekrefter at de vet hvem som kjrte bilen og hvem som satt bak, skal jeg endre mening men s langt har de ikke giddet det engang. For meg holder det ikke si at saken er sjekket, nr de ikke kan gi en plausibel forklaring p hvorfor det ble lagt bort. Jeg tror politiet veldig tidlig bestemte seg for at det var TH som var gjerningsmannen.

Det er klart alt kommer ikke ut, men jeg stiller jo og sprsmlstegn ved at politiet konfronterer TH med en ekteskapskonflikt som ligger 30 r tilbake i tid.Det er s irrelevant at jeg ikke engang skjnner at det har vrt tema.
Citera
2020-07-04, 15:17
Medlem
Citat:
Det er ikke uvanlig at folk ber en venn om hjelpe til med drap eller dekke til dette, det har skjedd mange ganger tidligere. Utpressing blir jo vanskelig siden den medhjelperen selv kan bli dmt for medvirkning eller andre alvorlige forhold knyttet til drap. Frakting av lik f.eks.

Politiet har vel mer grunnlag til mistenke han for drap, annet enn at han nekter skrive under.

Ja og det er unntaket jeg ogs har lansert. Hvis det er en medhjelper er det en som str i lojalitet til TH.

Men med tanke p at dette skal ha vrt planlagt mange mnd.i forveien fr jeg heller ikke det til stemme. Men vi fr se.

Men det er noe merkelig med alle de mennene som de ikke klarer identifisere? Men for meg styrker det bare kidnappingsteorien for ikke sren om TH har innlemmet s mange i dette.

Tidlig i diskusjonen var det en som lanserte ideen om at det dreier seg om en hevnaksjon fra noen TH har samarbeidet med og som fler seg sviktet.

Jeg tror ikke det dreier seg om folk som er blitt kastet ut av lokalet, men trolig noe mye mer alvorlig.

Da jeg frst leste det synes jeg det virket userist, men etter som saken utvikler seg og det blir stadig flere menn som de ikke klarer identifisere begynner jeg ogs lure p om dette er en felle for TH.
Senast redigerad av Timbar 2020-07-04 kl. 15:25.
Citera
2020-07-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Hvordan bruker vi det? Vet ikke hva det er.. takk😊

Trykket du p den linken med st AEH var funnet?
Jeg gjorde ogs det, har ogs hatt litt problemer.

Har du windows 10 s kan du laste ned feks appen touchVPN gratis
Senast redigerad av Gassa 2020-07-04 kl. 15:35.
Citera
2020-07-04, 15:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det er ikke uvanlig at folk ber en venn om hjelpe til med drap eller dekke til dette, det har skjedd mange ganger tidligere. Utpressing blir jo vanskelig siden den medhjelperen selv kan bli dmt for medvirkning eller andre alvorlige forhold knyttet til drap. Frakting av lik f.eks.

Politiet har vel mer grunnlag til mistenke han for drap, annet enn at han nekter skrive under.

Problem brukar anmla sig nr polisen fr vittring p vem medhjlparen r frst...
Citera
2020-07-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ser at brukeren KjellMoss har blitt bannlyst av Flashback. Trykket dessverre p en link han la ut for noen dager siden og har hatt problemer med innlogging p Flashback etter det. Anbefaler alle bruke VPN.

Jeg har ikke problemer med innlogging, men da jeg skrev forrige innlegg, buffret siden leeenge, fr innlegget ble publisert.
Jeg tror dette skyldes en overbelastet server. Med Tor vil det sannsynligvis bli enda verre. Fr til stadig het opp denne meldingen:
Tilkoblingen fikk tidsavbrudd

En feil oppstod under tilkobling til www.flashback.org. PR_IO_TIMEOUT_ERROR
Citera
2020-07-04, 15:29
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg har ikke problemer med innlogging, men da jeg skrev forrige innlegg, buffret siden leeenge, fr innlegget ble publisert.
Jeg tror dette skyldes en overbelastet server. Med Tor vil det sannsynligvis bli enda verre. Fr til stadig het opp denne meldingen:
Tilkoblingen fikk tidsavbrudd

En feil oppstod under tilkobling til www.flashback.org. PR_IO_TIMEOUT_ERROR

Samma problemer med tilkobling jeg ogs,underlig? Det skjer ikke inne p nettavis.
Citera
2020-07-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I natt sto dette i artikkelen:

Bevegelsen beskrives som for rask til at telefonen kan ha blitt kastet ned trappen, fr VG opplyst. Politiet mener ogs at hastigheten er spass hy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vrt i stand til selv g ned trappen i dette tempoet.

N er det som ble fetad av meg borte fra artikkelen.

Er det noe mystisk ved at en journalist har skrevet feil ?
Citera
2020-07-04, 15:39
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Heh, jeg holder til i en by der politiet har vrt en kontinuerlig skandale i flere tir.

Likevel m man se med litt bredde p dette. Kompetansen til teknikerne og
stedsgranskerne er nok hy. Og blant det lille publikum vet om detaljene i saken,
virker denne siste analysen vre grundig. S kan man vre uenig eller enig i
hva etterforskningsledelsen mener er rett strategi. Men som nevnt tidligere i
denne trden - politiet sitter nok med et mer helhetlig bilde av saken enn
de gir uttrykk for.

Det er f.eks. lett kritisere dem for at de tok ut siktelse uten ha nok til
varetektsfengsle siktede. P den andre siden fikk de jo dermed anledning
til intensivere etterforskningen, samt at de ga mistenkte et tydelig signal
om at de har ham/dem under oppsikt 24/7.

Men hva tenker du om valg av tidspunkt og dekkoperasjon i forhold til tanken om overlagt drap?

Alts - hvis du selv skulle ta livet av noen, og hadde relativt god tid til planlegge dette -
ville du gjort det p dagtid i et boligstrk? Og ville du konstruert en dekkhistorie som var
garantert havne i medias skelys i flere r etter forsvinningen?

svarer p begge:

-For svidt enig,men ....er byen din Oslo,Bergen? Trondheim?
Man fr ikke gjort noe annet med politiet enn hpe p det beste ifra dem,og stemme for mer politi utendrs i alle byer.

-Spm. til Minnimus. Alts om TH nsket ta livet av kona,s ble dekkhistorie om kidnapping pga. hans store formue -det eneste valg.
-Om han fikk henne drept p annnen mte,ville han jo ikke kunne skjule seg bak teorien med kidnapping pga. hans formue.
Selv om drap p annen mte ogs kunne ha involvert at han har s stor formue.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-04 kl. 16:01.
Citera
2020-07-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
God lrdag!
Det at det er totalt penbart at GM eller dennes informant,hadde meget stor kunnskap,kontroll og oversikt over ekteparets Eiendom,husets rom,rutiner,naboforhold,avtaler osv.osv. er snn jeg ser p mysteriet helt essensiellt/avgjrende i forhold til hvem GM var eller samarbeidet tett med.

Har andre noe tillegge i lista,p personlige og private detaljer,som GM el. Informant hadde totalt kontroll p? S er det skikkelig interessant!

I tillegg,s hadde overfallsmannen kontroll p:

1.Mannen (om ikke TH er skyldig) var dratt p jobb,og nr
2.Ektemannen TH var ingen risiko,for de visste helt sikkert at han ikke ville komme hjem sjekke noe
3.GM hadde ogs kontroll og kunnskap om at det var en hund i huset
4. GM hadde kontroll og visshet om at ikke andre fam.medlemmer f.eks. eldste datter,ville komme plutselig innom
5.GM visste det var lett komme seg inn i huset,enten med nkkel,at han visste dra var pen,via stige opp til 2etg. mtte ogs ha visst at balkongdr var pen...osv.mtte ha vrt sikker p at stigen var der.

Som tidl.innlegg:
Den personen hadde fullstendig kontroll og oversikt over AE sine private bevegelser denne morgenen,ned til minste detalj.
Som f.eks. *nr avsluttet hun tlf. samtaler - *var aktiv med mobilen-
*nr ryddet hun p kjkken (normalt etter frokost) -
*Vite om avtalen med elektriker Skansen denne dagen!
*Nrmeste nabo var tilfeldig p ferie,som GM visste -
* var helt sikker p at AE ikke gikk ut dra med hunden,enten da hun ringte snn kl. 09:14 eller rett etter den samtalen for hun kunne ikke bli angrepet utendrs!
-*bombesikker p at AE ikke var i tlf.da GM gikk inn angrep! (kunne jo f.eks.ha kommet tlf. fra en venninne -
*nr hun tenkte ta en dusj-
* hvilket rom hun var i til enhver tid (i tidsrommet)
*garanti at ikke elektriker kom p dra- n.b.! Det krevde intern kunnskap om elektrikers rutiner.
*vite om hennes helse
*vite om navnene til hennes yngste datter og mann med mer (siden nevnt i trusselbrevet)

"-En skulle nesten tro at GM satt p skulderen hennes for kunne ha kontroll p alt dette."

n.b. dette menes ikke konkret,om noen tolker feil.

Skulle nesten tro det var en nabo..
Citera
2020-07-04, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er det noe mystisk ved at en journalist har skrevet feil ?
Jeg har ikke sagt at det er mystisk. Jeg postet dette for svare den som tok opp dette. Det finnes da mange forskjellige grunner til at artikler blir redigert.
Citera
2020-07-04, 16:08
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Skulle nesten tro det var en nabo..

Tja,hm hadde de noen tvilsomme naboer? Eller et familiemedlem? Enten TH selv som matet overgriperen med alt av opplysninger,snnen? en datter? Hvem ellers kan klare samle s masse personlig info.??

Kanskje snnen og minnimus? hehe
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-04 kl. 16:12.
Citera
2020-07-04, 16:22
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Heh, jeg holder til i en by der politiet har vrt en kontinuerlig skandale i flere tir.

Likevel m man se med litt bredde p dette. Kompetansen til teknikerne og
stedsgranskerne er nok hy. Og blant det lille publikum vet om detaljene i saken,
virker denne siste analysen vre grundig. S kan man vre uenig eller enig i
hva etterforskningsledelsen mener er rett strategi. Men som nevnt tidligere i
denne trden - politiet sitter nok med et mer helhetlig bilde av saken enn
de gir uttrykk for.

Det er f.eks. lett kritisere dem for at de tok ut siktelse uten ha nok til
varetektsfengsle siktede. P den andre siden fikk de jo dermed anledning
til intensivere etterforskningen, samt at de ga mistenkte et tydelig signal
om at de har ham/dem under oppsikt 24/7.

Men hva tenker du om valg av tidspunkt og dekkoperasjon i forhold til tanken om overlagt drap?

Alts - hvis du selv skulle ta livet av noen, og hadde relativt god tid til planlegge dette -
ville du gjort det p dagtid i et boligstrk? Og ville du konstruert en dekkhistorie som var
garantert havne i medias skelys i flere r etter forsvinningen?
Valg av tidspunkt tenker jeg er smart. Alle bevegelser i et boligstrk skiller seg mer ut nattestid. I tillegg kommer at det er mulig for GM konstruere et alibi. Dette er langt vanskeligere p natten, nr de fleste er alene.
Gitt at drapet er fingert som en kidnapping mtte dette skje p dagtid, for det kunne ikke skje p natten nr TH er hjemme. Det mtte skje nr AE var alene. Huset i Sloraveien ligger veldig skjermet og er egentlig et godt valg snn sett.

Nr det gjelder dekkhistorien s er jeg enig med deg. Det er nesten utenkelig at noen som str nr offeret kan planlegge et slikt cover-up, med alt oppstyret man mtte forvente.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in