2020-08-04, 19:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nettopp. Det er samsvar mellom det han sier og anropsloggen p hans egen telefon, men ikke med teleselskapets, og sannsynligvis heller ikke AEs anropslogg.

Derfor m han ha slettet anropene fra loggen selv.

I tillegg s er han kanskje ogs s eplekjekk at han tror at hvis bare anropene er borte fra hans telefon og han sier at han ikke har ringt, s er det ingen kan som motbevise dette.

Og at hvis han bare fortsetter nekte s gr det bra.

"Nekt, nekt, nekt" er jo de kriminelles frste bud, og i mange tilfeller s viser det seg fre frem.
Citera
2020-08-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det mener jeg ha lest et annet sted, og hvis jeg sier at jeg mener ha lest det, s er det nettopp det jeg sier.

Hvis du kun er ute etter linke til og gjengi informasjon som er fremkommet i massemedia s forstr jeg ikke hvorfor du ikke holdt deg p kvinneguiden, der er det kun informasjon fra media som er tillatt diskutere.

Det virker jo som det er din arena.
Jeg er ikke med i kvinneguiderne. Hvis du har lest det i en avisartikkel, s kanskje noen andre som har lest det kan gi oss link?
Eller om du har lest det andre steder, kanskje noen andre kan si hvem som skrev det?
Citera
2020-08-04, 19:11
Medlem
Citat:
Det mener jeg ha lest et annet sted, og hvis jeg sier at jeg mener ha lest det, s er det nettopp det jeg sier.

Hvis du kun er ute etter linke til og gjengi informasjon som er fremkommet i massemedia s forstr jeg ikke hvorfor du ikke holdt deg p kvinneguiden, der er det kun informasjon fra media som er tillatt diskutere.

Det virker jo som det er din arena.

Jeg har lest det samme.
Citera
2020-08-04, 19:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
I tillegg s er han kanskje ogs s eplekjekk at han tror at hvis bare anropene er borte fra hans telefon og han sier at han ikke har ringt, s er det ingen kan som motbevise dette.

Og at hvis han bare fortsetter nekte s gr det bra.

"Nekt, nekt, nekt" er jo de kriminelles frste bud, og i mange tilfeller s viser det seg fre frem.
Ja, men en indisiedom ser penere ut med penbare lgner, derfor vil han ikke stille til flere avhr.

Alt han hittil har forklart vil uansett spilles av p storskjerm under hovedforhandlingen, og det tar seg ekstra drlig ut nekte for det man nettopp sa.
Citera
2020-08-04, 19:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, men en indisiedom ser penere ut med penbare lgner, derfor vil han ikke stille til flere avhr.

Alt han hittil har forklart vil uansett spilles av p storskjerm under hovedforhandlingen, og det tar seg ekstra drlig ut nekte for det man nettopp sa.

Nei, det er jo kjedelig bli grillet i avhr om ting man ikke husker hvordan man forklarte seg om frste gangen, det kan vre slitsomt huske p alle lgnene sine, og ikke selv sitte med fasiten, alts avhr, opptak og video, som politiet har kunnet kontrollere selv i mellomtiden.

Da blir man sikkert litt grinete nr man ikke selv kan ha full kontroll og kan tilpasse sine egne forklaringer etter hva som frst ble dokumentert.
Citera
2020-08-04, 19:27
Medlem
Ved gjennomlesing av sine avhr, fr den avhrte da mulighet til hre lydopptak og se video fra avhrene? Har man rett til det?
Citera
2020-08-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ved gjennomlesing av sine avhr, fr den avhrte da mulighet til hre lydopptak og se video fra avhrene? Har man rett til det?

TH takket nei til lytte igjennom lydopptakene fra avhrene. Dette ved gjennomlesning. I stedet valgte han angripe avhrer, som han mente hadde en rasistisk mte skrive p. Dessuten mente han det kunne vre feil p bndopptakeren. Og mye annet tull og avsporinger og bortforklaringer.

Men lytte igjennom avhrene, ville han ikke. I stedet nektet han signere.

En skyldig mann.
Citera
2020-08-04, 19:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:

I de fleste tilfeller har man vel ingen grunn til det, og det ville uansett vrt alt for tidkrevende.

Det er mulig det er anderledes hvis avhrene skal brukes som bevis i en straffesak. Da har nok forsvaret tilgang p de samme bevisene som aktoratet.

Snn ellers s er gjennomlesningen en avskrift av de muntlige avhrene som er foretatt, og den avhrte kan her komme med korreksjoner og tilfyinger og eventuelt signere nr de er fornyd med sin forklaring.
Citera
2020-08-04, 19:41
Medlem
Er det TH som er ute p morrakvisten en vrmorgen og finkjemmer omrdet for eventuelle bevis kastet ut av bilvinduet?

https://www.google.com/maps/@59.9311...7i16384!8i8192
Citera
2020-08-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH takket nei til lytte igjennom lydopptakene fra avhrene. Dette ved gjennomlesning. I stedet valgte han angripe avhrer, som han mente hadde en rasistisk mte skrive p. Dessuten mente han det kunne vre feil p bndopptakeren. Og mye annet tull og avsporinger og bortforklaringer.

Men lytte igjennom avhrene, ville han ikke. I stedet nektet han signere.

En skyldig mann.

Citat:
I de fleste tilfeller har man vel ingen grunn til det, og det ville uansett vrt alt for tidkrevende.

Det er mulig det er anderledes hvis avhrene skal brukes som bevis i en straffesak. Da har nok forsvaret tilgang p de samme bevisene som aktoratet.

Snn ellers s er gjennomlesningen en avskrift av de muntlige avhrene som er foretatt, og den avhrte kan her komme med korreksjoner og tilfyinger og eventuelt signere nr de er fornyd med sin forklaring.
Jeg forstr. Takk! :-) Jeg tenkte p at det er jo lettere korrigere eventuelle feil i avskriften av avhret dersom man fr hre opptaket av avhret slik at man hrer hva man selv sa.
Citera
2020-08-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Selvsagt faller ikke teorien om ikke klokka var justert. Jeg har selv en del klokker som m stilles manuelt og det kan drye lenge fr det blir gjort, og jeg har selv tatt feil av tiden pga det.

Ikke engang en milliardr er feilfri vil jeg tro ?

Det hres veldig usannsynlig ut an noen skal glemme stille klokka i tre dager i et - i flge noen - 'kupp av denne strrelsen'. Er det snakk om kodede meldinger til en medhjelper vil man jo tro at de har sjekka og dobbeltsjekka hundre ganger, synkronisert klokker etc, det er helt tullete snakke om p den ene siden at dette er s 'nye planlagt' med kryptorigg og hettemenn og villedning og p den andre siden hevde noe s banalt som at han har glemt stille klokka i tre dager. Det blir for tynt. Srlig med en sirlig forretningsmann som TH, som nitidig noterte alt og av mange her blir betegna som en kontrollfrik. Det m vre en annen forklaring.

Hva med at han har ringt telefonen for lokalisere den? det siste anropet ble foretatt akkurat nr telefonen ble lagt p plass. Det kan ogs forklare at han 'ikke hrte den' senere, fordi han vil gi inntrykk av at han ikke kunne ha vrt i huset og ringt den samtidig tidligere p dagen; han ville uansett ikke hrt den.
Citera
2020-08-04, 19:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg forstr. Takk! :-) Jeg tenkte p at det er jo lettere korrigere eventuelle feil i avskriften av avhret dersom man fr hre opptaket av avhret slik at man hrer hva man selv sa.

Trenger man hre/huske hva man selv sa, hvis man fortalte sannheten i utgangspunktet?

Og om man skulle bli konfrontert med ting som etterforskerne eventuelt skulle ha sprsml om fra frste avhr s er det vel ikke verre enn svare p og oppklare eventuelle sprsml de skulle ha?

Jeg ser liksom ikke problemet her, med mindre man lyver om noe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in