2020-08-04, 18:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ingen vennlig norrman som fann det mdan vrt att snyta sig ver denna?

Vi venter jo enn litt p svar om nettopp hvorfor samtalene er borte fra TH's mobil... Og ogs hva han selv faktisk har forklart om disse samtalene.

Det er blitt sagt noe om at han ikke husker om han ringte p disse tidspunktene, og det er samtidig ogs opplyst om at han har forklart at han ikke fikk ringt henne fr etter lunsj.

S fr vi vet hva som er tilfellet, og om de har funnet svar p hvorfor samtalene er borte, s er det vanskelig egentlig mene noe om det.

Jeg tror personlig at det er noe som lyves om her, men ikke helt hva, og av hvem.

Det skal uansett vre ganske tilfeldig at mobilen til TH BDE er s gammel at den ikke lagrer mer enn de 10 siste anrop, OG at hans forklaringer om han foretok disse anropene eller ikke er uklare.

Men siden det enn ikke er opplyst mer tekniske detaljer rundt underskelsene av hans telefon og eventuelt andre forklaringer til at anropene er borte, s fremstr det for meg som noe som m oppklares mer.

Edit: Apropos det med at han KAN ha slettet anropene p AEH's mobil ogs s har jo denne faktisk ligget helt i ro siden 1007, og da mtte han bde ha visst om bevegelsesensorer i telefonen OG klart lse den opp, trykke p den og slette anropene der den l, uten rre p den, OG klart slette disse hendelesene fra telefonens interne hendelseslogg (som loggfrer all aktivitet p telefonen, alt fra volumendring til hvilke filer som blir pnet, osv)
Senast redigerad av Niffy 2020-08-04 kl. 18:37.
Citera
2020-08-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ingen vennlig norrman som fann det mdan vrt att snyta sig ver denna?
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Vi venter jo enn litt p svar om nettopp hvorfor samtalene er borte fra TH's mobil... Og ogs hva han selv faktisk har forklart om disse samtalene.

Det er blitt sagt noe om at han ikke husker om han ringte p disse tidspunktene
, og det er samtidig ogs opplyst om at han har forklart at han ikke fikk ringt henne fr etter lunsj.

S fr vi vet hva som er tilfellet, og om de har funnet svar p hvorfor samtalene er borte, s er det vanskelig egentlig mene noe om det.

Jeg tror personlig at det er noe som lyves om her, men ikke helt hva, og av hvem.

Det skal uansett vre ganske tilfeldig at mobilen til TH BDE er s gammel at den ikke lagrer mer enn de 10 siste anrop, OG at hans forklaringer om han foretok disse anropene eller ikke er uklare.

Men siden det enn ikke er opplyst mer tekniske detaljer rundt underskelsene av hans telefon og eventuelt andre forklaringer til at anropene er borte, s fremstr det for meg som noe som m oppklares mer.
Fetad: Nei, ikke hvis det er 10.06 og 10.07-oppringningene du mener. Jeg har ikke lest noe slikt om de oppringningene.

Her er det med at han ikke helt kunne huske, og det gjelder rekkeflgen han ringte politiet, barna og kona etter at han kom hjem:

Fra Tom Hagen, iflge egen forklaring, gikk inn dren sin, til han ringte politiets ndnummer klokken 14.08, gikk det omkring 35-40 minutter. Denne perioden er helt sentral for politiets etterforskning.
Fra hjemmet sitt ringte Hagen ogs til to av sine voksne barn, men han har i avhr ikke helt kunnet huske i hvilken rekkeflge han ringte politiet, barna og kona.

https://www.tv2.no/nyheter/11535844/
Citera
2020-08-04, 18:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det mtte i s fall ha skjedd av MGM kl 1007, i samme yeblikk som mobilen ble lagt p bordet.

Etter dette mtte ingen rre telefonen, for kidnapperne skulle da ha forlatt huset.

Ikke umulig at det ble glemt, men jeg tror de visste spass mye om digitale spor, jfr bevegelser, at det ikke var en del av planen.

Tror heller det var noe TH gjorde i panikk.

Hm. Ok. Rimligt.
Citera
2020-08-04, 18:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jo, det er mulig at det var slik som du skrev. Men hvis TH=hettemannen: Hettemannens spasertur virker veldig planlagt pga bekledningen og maskeringen av ansiktet. S hvis det var slik, s hadde han kanskje ogs noe annet som han hadde planlagt gjre i Slorav.?

Jo. Eller s hade han redan maskeringen liggande i p-huset redo att anvnda.
Citera
2020-08-04, 18:40
Medlem
Citat:
Jo. Eller s hade han redan maskeringen liggande i p-huset redo att anvnda.
I tilfelle han skulle f bruk for maskering, tenker du? Ja, det er jo ogs mulig.
Citera
2020-08-04, 18:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Fetad: Nei, ikke hvis det er 10.06 og 10.07-oppringningene du mener. Jeg har ikke lest noe slikt om de oppringningene.

Her er det med at han ikke helt kunne huske, og det gjelder rekkeflgen han ringte politiet, barna og kona etter at han kom hjem:

Fra Tom Hagen, iflge egen forklaring, gikk inn dren sin, til han ringte politiets ndnummer klokken 14.08, gikk det omkring 35-40 minutter. Denne perioden er helt sentral for politiets etterforskning.
Fra hjemmet sitt ringte Hagen ogs til to av sine voksne barn, men han har i avhr ikke helt kunnet huske i hvilken rekkeflge han ringte politiet, barna og kona.

Er det bedre sitere han p det han selv sier om at han ikke fikk ringt henne fr etter lunsj? Og at han sier at det ikke er han som har fjernet de fra loggen?

"Anrop er borte
I avhr har Hagen sagt at han skulle ringe kona etter et mte p jobben, men at han av ulike rsaker ikke fikk ringt henne fr lunsj. Teleloggen viser imidlertid at han ringte bde klokken 10.06 og 10.07.

Samtidig er disse to anropene borte fra Nokia-telefonen til Tom Hagen, slik at det ikke er samsvar mellom hans egen anropslogg og teleoperatrens logg.

TV 2 er kjent med at Hagen sier det ikke er han som har fjernet anropene fra loggen."

Citera
2020-08-04, 18:44
Medlem
Citat:
Er det bedre sitere han p det han selv sier om at han ikke fikk ringt henne fr etter lunsj? Og at han sier at det ikke er han som har fjernet de fra loggen?

"Anrop er borte
I avhr har Hagen sagt at han skulle ringe kona etter et mte p jobben, men at han av ulike rsaker ikke fikk ringt henne fr lunsj. Teleloggen viser imidlertid at han ringte bde klokken 10.06 og 10.07.

Samtidig er disse to anropene borte fra Nokia-telefonen til Tom Hagen, slik at det ikke er samsvar mellom hans egen anropslogg og teleoperatrens logg.

TV 2 er kjent med at Hagen sier det ikke er han som har fjernet anropene fra loggen."

Ja, det er bedre sitere hva som har blitt sagt enn skrive ting som ikke har blitt sagt (som dette som du skrev: "Det er blitt sagt noe om at han ikke husker om han ringte p disse tidspunktene")
Citera
2020-08-04, 18:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, det er bedre sitere hva som har blitt sagt enn skrive ting som ikke har blitt sagt (som dette som du skrev: "Det er blitt sagt noe om at han ikke husker om han ringte p disse tidspunktene")

Det mener jeg ha lest et annet sted, og hvis jeg sier at jeg mener ha lest det, s er det nettopp det jeg sier.

Hvis du kun er ute etter linke til og gjengi informasjon som er fremkommet i massemedia s forstr jeg ikke hvorfor du ikke holdt deg p kvinneguiden, der er det kun informasjon fra media som er tillatt diskutere.

Det virker jo som det er din arena.
Citera
2020-08-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Kanske sto bilen parkert i skogholtet? Da tar det kortere tid til Futurum. Halvparten av tiden ca.

TH foreslo selv at "kidnapperne" kan ha parkert ved snuplassen langs gangveien. Gr ut i fra at det er samme sted som skogholtet du nevner.

Har det vrt plassert villspor der, p snuplassen? Spor etter bildekk?

Eller hadde TH panikk, og mtte fortelle politiet noe han visste var sant? Da han foreslo at AEH selv gikk til bilen ved snuplassen ved gangveien? Var det slik hun ble frt vekk fra Sloraveien?

Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Anropene kl. 10:06 og 10:07... Kan det ha vrt en medhjelper (VE) som skulle ringe etter kl. 11 for gi TH alibi, men s dreit han seg ut ved at klokka hans fortsatt sto p sommertid? Redd for f kjeft av TH s slettet han disse anropene. Derfor var ogs TH overrasket da han ble presentert for 10:06 og 10:07.

Plausibelt?

Jeg tenker p den gamle Nokia'en. Jeg kan vagt huske at jeg mtte stille klokken p mobilen manuelt, men det er stygglenge siden. Hvor gammel er egentlig den gamle mobilen hans.
Citera
2020-08-04, 18:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Det er blitt sagt noe om at han ikke husker om han ringte p disse tidspunktene, og det er samtidig ogs opplyst om at han har forklart at han ikke fikk ringt henne fr etter lunsj.

Edit: Apropos det med at han KAN ha slettet anropene p AEH's mobil ogs s har jo denne faktisk ligget helt i ro siden 1007, og da mtte han bde ha visst om bevegelsesensorer i telefonen OG klart lse den opp, trykke p den og slette anropene der den l, uten rre p den, OG klart slette disse hendelesene fra telefonens interne hendelseslogg (som loggfrer all aktivitet p telefonen, alt fra volumendring til hvilke filer som blir pnet, osv)

Tack. Att han skulle kunna knacka sig in p mobilen utan att rra den f.. frefaller ju som det minsta problemet. Vi pratar d om vibrationer och fysisk frflyttning, som undviks.

Resten r ju d en frga om vad th tror sig veta om vad som lter sig rekonstrueras i en smartphone av AEs mrke. Vad gller hndelsehistorik.

Jag tnkte TH kan inbilla sig saker, eftersom han bevisligen tycks kunna inbilla sig saker.

Och det terstr att bevisa vem som verkligen utfrde det.

Men jag hller med om att det vore vgat att ge sig in i AEs telefon och hoppas polisen inte ser det.

andra sidan r det vgat att ge sig in ven i sin egen telefon. Om n frhistorisk. Fr det finns liksom ngt som heter Televerket, och det finns en telefon i andra nden. S d syns det ju vara hjrnslpp ven dr.

Fr det r ju liksom svrt att gra troligt att ngn snokat upp ths telefon p kontoret, begripit sig p denna modell, och ringt sloraveien, och sen raderat loggarna, medan TH tog en promenad.
Citera
2020-08-04, 18:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
I tilfelle han skulle f bruk for maskering, tenker du? Ja, det er jo ogs mulig.

Han kanske redan hade vdrat den samma morgon...
Citera
2020-08-04, 19:02
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

"Anrop er borte

Nettopp. Det er samsvar mellom det han sier og anropsloggen p hans egen telefon, men ikke med teleselskapets, og sannsynligvis heller ikke AEs anropslogg.

Derfor m han ha slettet anropene fra loggen selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in