2020-08-04, 16:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Det kan jo forklare hvorfor han ikke oppdaget trusselbrevet m.m p den stolen innenfor hovedinngangen da han kom hjem.

Men hvis han kom inn gjennom hovedinngangen, kan rsaken til at han ikke oppdaget trusselbrevet m.m. ha vrt at noen plasserte trusselbrev m.m. der etter at TH kom hjem?

Nr han ringte til snnen 14.00 og tilbake til datteren 14.01 s HADDE han funnet trusselbrevet, s hvis du vil frem til at snnen kan ha lagt det der nr han ankom (som mest sannynlig skjedde mens TH var i telefon med politiet, ref. lydunderskelsene av Ford Focus p grsdplassen), s tror jeg ikke det, nei.

Gitt at alle forklaringene fra disse personene stemmer og ingen lyver, selvflgelig.
Citera
2020-08-04, 16:45
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvis det var kun 1 familiemedlem, ville ikke dette blitt skrevet som andre familiemedlemmer tror jeg.
Leste du i en artikkel at ordene andre familiemedlemmer ble skrevet i forbindelse med den forklaringen som du nevnte?:
AEH's personlige eiendeler, trusselbrevet og slepesporene (som andre familiemedlemmer har forklart at var ganske synlige) befant seg i yttergangen.

Du fr finne artikkelen selv da vet du, og se om du vil gi noen flere skrivetips til journalistene, jeg husker ikke ordlyden.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-04 kl. 16:48.
Citera
2020-08-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nr han ringte til snnen 14.00 og tilbake til datteren 14.01 s HADDE han funnet trusselbrevet, s hvis du vil frem til at snnen kan ha lagt det der nr han ankom (som mest sannynlig skjedde mens TH var i telefon med politiet, ref. lydunderskelsene av Ford Focus p grsdplassen), s tror jeg ikke det, nei.

Gitt at alle forklaringene fra disse personene stemmer og ingen lyver, selvflgelig.
Jeg vet ikke hvem en eventuell noen eventuelt kan ha vrt og jeg har heller ikke antydet noe om hvem det eventuelt kan ha vrt dersom det var en person som la disse tingene der etter at TH kom hjem.
Citera
2020-08-04, 16:57
Medlem
Citat:
Du fr finne artikkelen selv da vet du, og se om du vil gi noen flere skrivetips til journalistene, jeg husker ikke ordlyden.
Jeg har jo prvd finne en artikkel som omtaler det du skrev uten hell. Derfor spurte jeg deg.

Journalistene: Ja, det ville ha vrt en stor fordel om de gjorde forbedringer p flere felt :-)
Citera
2020-08-04, 16:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg har jo prvd finne en artikkel som omtaler det du skrev uten hell. Derfor spurte jeg deg.

Journalistene: Ja, det ville ha vrt en stor fordel om de gjorde forbedringer p flere felt :-)

Det er heldigvis ikke deres feil at du ofte fler du har problemer med forst det de skriver.

Det m du nesten ta p egen kappe.
Citera
2020-08-04, 17:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Jeg tror TH ringte til politiet fra utsiden av boligen, at han ikke var inne i det hele tatt etter jobb den dagen.

Focusen som startet opp kan ha vrt den samme gr bilen som rygget opp kl 0905, n lastet med liket til AE.
Citera
2020-08-04, 17:01
Medlem
Citat:
Det er heldigvis ikke deres feil at du ofte fler du har problemer med forst det de skriver.

Det m du nesten ta p egen kappe.
ja? Jeg fler ikke at jeg har problemer med forst hva de skriver. Direkte misvisende ting er skrevet i artikler, som enhver ser at er misvisende.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-04 kl. 17:26.
Citera
2020-08-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
I 2018 var 31.oktober en onsdag, klokka stilles alltid helga fr eller etter 31, husker ikke om det er fr eller etter men det er i alle fall ikke midt i uka, s da faller vel den teorien?

Selvsagt faller ikke teorien om ikke klokka var justert. Jeg har selv en del klokker som m stilles manuelt og det kan drye lenge fr det blir gjort, og jeg har selv tatt feil av tiden pga det.

Ikke engang en milliardr er feilfri vil jeg tro ?
Citera
2020-08-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ok. Takk for informasjon :-) Men goingsomewhere skrev at man kan jukse med IMEI-nummeret. S da er det vel teoretisk mulig at noen andre kan ha foretatt de anropene (kl 10.06 og 10.07) fra THs mobilnummer fra en annen enhet enn THs mobiltelefon?

Du har tydeligvis ikke ftt med deg at bde telefonen og sim-kortet har sitt eget fingeravtrykk.
Foreslr at du leser det han skrev en gang til og kutter ut dette svadaet.
Citera
2020-08-04, 17:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om han ringt till AEs mobil kan han ha haft fr avsikt att radera dem ven p denna. Men glmt eller inte vgat.

Promenaden hem kan (men behver inte) ha gjorts med den avsikten. Men th har ngrat sig eller inte kunnat nrma sig huset pga risk fr upptckt. Eller s har han varit upptagen med annat p platsen och inte hunnit d (fr att hinna tillbaka i tid), och tnkt gra det vid den egentliga hemkomsten istllet.

Efter att ha glmt / ltit bli har Th ltit det bero o hoppats polisen inte skulle bry sig...

En liten mjlighet r att han trots allt raderat samtalen p AEs mobil men eftersom han har alibi s mste polisen utg ifrn att AE raderat samtalen sjlv, eller kidnapparna, eller valpen. Utan mjlighet att bevisa nt annat s fokuserar polisen sina resurser p vem som i hela friden raderat samtalen p THs mobil. Vilket p stt o vis r ett nnu strre under...

Kanske?

Ingen vennlig norrman som fann det mdan vrt att snyta sig ver denna?
Citera
2020-08-04, 18:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ingen vennlig norrman som fann det mdan vrt att snyta sig ver denna?
Det mtte i s fall ha skjedd av MGM kl 1007, i samme yeblikk som mobilen ble lagt p bordet.

Etter dette mtte ingen rre telefonen, for kidnapperne skulle da ha forlatt huset.

Ikke umulig at det ble glemt, men jeg tror de visste spass mye om digitale spor, jfr bevegelser, at det ikke var en del av planen.

Tror heller det var noe TH gjorde i panikk.
Citera
2020-08-04, 18:27
Medlem
Citat:
Om han ringt till AEs mobil kan han ha haft fr avsikt att radera dem ven p denna. Men glmt eller inte vgat.

Promenaden hem kan (men behver inte) ha gjorts med den avsikten. Men th har ngrat sig eller inte kunnat nrma sig huset pga risk fr upptckt. Eller s har han varit upptagen med annat p platsen och inte hunnit d (fr att hinna tillbaka i tid), och tnkt gra det vid den egentliga hemkomsten istllet.

Efter att ha glmt / ltit bli har Th ltit det bero o hoppats polisen inte skulle bry sig...

En liten mjlighet r att han trots allt raderat samtalen p AEs mobil men eftersom han har alibi s mste polisen utg ifrn att AE raderat samtalen sjlv, eller kidnapparna, eller valpen. Utan mjlighet att bevisa nt annat s fokuserar polisen sina resurser p vem som i hela friden raderat samtalen p THs mobil. Vilket p stt o vis r ett nnu strre under...

Kanske?
Jo, det er mulig at det var slik som du skrev. Men hvis TH=hettemannen: Hettemannens spasertur virker veldig planlagt pga bekledningen og maskeringen av ansiktet. S hvis det var slik, s hadde han kanskje ogs noe annet som han hadde planlagt gjre i Slorav.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in