Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Ja, det kan vre vanskelig tolke ting fullstendig ut fra sms. Men jeg synes likevel det er rart at TH sier han ikke visste det. Noe bevis er det uansett ikke, her er det jo tynt med bevis🙂
Men om hon bestmt sig fr att vara barnvakt den kvllen och stlla in hytteturen, lta TH ka till sitt mte i Lillehammer dagen efter .. och kanske ka till Kvitfjell var fr sig (TH kunde ka med en kollega, AEH senare md deras bil) s att hon kunde sova ut efter att ha varit barnvakt och ev umgtts med sin dotter ..
Om hon inte
hann sga detta till TH - fr att GM redan intrtt i bostaden nr c:a 1 timme gtt d TH ringde -
Hur kan TH d veta vad AEH kommit fram till?
Eftersom hon talat med andra men inte
hunnit tala med TH, r det ju helt logiskt att sga "Hytteturen r
visst instlld" till ngon annan.
Hon menar: "Jag utgr frn att vr hyttetur r instlld. Jag har bestmt mig fr att vara barnvakt ikvll men inte hunnit f det bekrftat av TH. Han har inte ringt n och sagt "OK", att han r med p det.
Nr han sen ringde kunde hon inte svara!
Bokstavligt talat visste han ju inte att hon bestmt sig och nr polisen frgar sger han naturligtvis "Nej det visste jag inte (AEH svarade inte i telefonen nr jag ringde)".
Detta r ju hur enkelt som helst att frst.
Om polisen satt ngot litet frgetecken dr i brjan av utredningen, r det medias fel om de rapporterat verdrivet om det (fr att f rubriker och kad frsljning av sin tidning).