2020-12-07, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mulig th er inspirert av filmen fargo, men hun hadde ingen rike slektninger som kunne betale for henne. Th nektet. Hadde vrt fint om lego innimellom kunne skrive litt om andre filmer enn go girl.
Det var vel kanskje det jeg prvde p🙄 S p VG debatt at det var noen spesielle meldinger om denne trden, men er ikke sikker p at VGD er s mye bedre 😉
Citera
2020-12-07, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du mener at du sitter p en stor fasit som du mener at stemmer med hvordan alle mennesker uttrykker seg?
Det er et forutgende avhr her. Det var tidspunktet p dagen. Th bekrefter i nrk intervjuet at de skulle p Kvitfjell.
Citera
2020-12-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Godt poeng! :-)

Minnimus skrev (se sitat verst) : "09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)"

Her str det ikke noe om at det skal ha vrt en brutt samtale. Det str at anropet varer i 3 sekunder. https://www.vg.no/spesial/2020/loren...content=row-15

Noe som beskrives som et anrop kan vel bety bde et anrop som ikke blir besvart og et anrop som blir besvart.
At det ble omtalt som en samtale i podcasten, kan kanskje bety (hvis det er gitt riktige opplysninger i podcasten) at AE kom til svarer eller at mottaker tok imot samtalen eller at telefonen tok i mot samtalen uten at mottageren var klar over det (se nederste avsnitt).

Noen telefoner har en lei tendens til ta i mot samtaler uten at telefonens eier er klar over det, f.eks hvis telefonen ligger i en lomme og telefonen er stilt p lydls slik at man ikke hrer at det ringer.
Nr slikt skjer, bruker jeg vre snar med bryte samtalen nr jeg skjnner at mottageren ikke er klar over at det ringte og ikke svarer.
Det er hhb1 og teh som er sentrale i telefonloggen. Er dette tilfeldig. Hva med datter 2' Hhb1 traff tilfeldigvis th p fasttelefon hjemme. Ble hun overrasket eller visste hun han var hjemme. Mulig noen tlf mangler i tidslinjen.
Citera
2020-12-07, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette tresekundringet er meget merkelig.
Er det? Har du aldri ringt noen, s kutter det ut?
I gr laget ikke telefonen min ringe lyd, da jeg ringte ut. Det kom opp p mottakers telefon. Det hender da at man gr en liten glitch i telefonen, mottakers telefon, i dekningen.
At man plutselig bestemmer seg for heller sende melding, og legger p, fr man vet det er koblet opp.
Toaster svir i brdristeren, man m tisse, det ringer p dren, man skte kaffe.

Er det virkelig meget merkelig?
Citera
2020-12-07, 09:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Er det? Har du aldri ringt noen, s kutter det ut?
I gr laget ikke telefonen min ringe lyd, da jeg ringte ut. Det kom opp p mottakers telefon. Det hender da at man gr en liten glitch i telefonen, mottakers telefon, i dekningen.
At man plutselig bestemmer seg for heller sende melding, og legger p, fr man vet det er koblet opp.
Toaster svir i brdristeren, man m tisse, det ringer p dren, man skte kaffe.

Er det virkelig meget merkelig?
Du finner det ikke spesielt at denne glitchen oppsto p et s kritisk tidspunkt p denne kritiske dagen, sammen med alle andre spesielle hendelser den dagen?

Sms som ikke stemte med annen informasjon fr og etter, TH hrte ikke AEs telefon, mangel p finger- og skoavtrykk, telefoner til like klokkeslett, doble anrop osv. osv. osv.

Edit: Og ikke minst, denne spesielle dagen forsvant stakkars AE. Ser du ikke det meget merkelige her, kan dessverre ingen hjelpe deg.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-12-07 kl. 09:52.
Citera
2020-12-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, det kan vre vanskelig tolke ting fullstendig ut fra sms. Men jeg synes likevel det er rart at TH sier han ikke visste det. Noe bevis er det uansett ikke, her er det jo tynt med bevis🙂

Men om hon bestmt sig fr att vara barnvakt den kvllen och stlla in hytteturen, lta TH ka till sitt mte i Lillehammer dagen efter .. och kanske ka till Kvitfjell var fr sig (TH kunde ka med en kollega, AEH senare md deras bil) s att hon kunde sova ut efter att ha varit barnvakt och ev umgtts med sin dotter ..
Om hon inte hann sga detta till TH - fr att GM redan intrtt i bostaden nr c:a 1 timme gtt d TH ringde -

Hur kan TH d veta vad AEH kommit fram till?
Eftersom hon talat med andra men inte hunnit tala med TH, r det ju helt logiskt att sga "Hytteturen r visst instlld" till ngon annan.
Hon menar: "Jag utgr frn att vr hyttetur r instlld. Jag har bestmt mig fr att vara barnvakt ikvll men inte hunnit f det bekrftat av TH. Han har inte ringt n och sagt "OK", att han r med p det.
Nr han sen ringde kunde hon inte svara!

Bokstavligt talat visste han ju inte att hon bestmt sig och nr polisen frgar sger han naturligtvis "Nej det visste jag inte (AEH svarade inte i telefonen nr jag ringde)".

Detta r ju hur enkelt som helst att frst.
Om polisen satt ngot litet frgetecken dr i brjan av utredningen, r det medias fel om de rapporterat verdrivet om det (fr att f rubriker och kad frsljning av sin tidning).
Senast redigerad av Moschata 2020-12-07 kl. 09:52.
Citera
2020-12-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om hon bestmt sig fr att vara barnvakt, lta TH ka till sitt mte i Lillehammer .. och kanske ka var fr sig
s att AEH kunde sova ut efter att ha varit barnvakt och ev umgtts med sin dotter - och hon inte hann sga detta till TH - fr att GM redan intrtt i bostaden nr c:a 1 timme gtt d TH ringde -
Hur kan han d veta vad AEH kommit fram till?
Eftersom hon talat med andra men inte hunnit tala med TH, r det ju helt logiskt att sga "Hytteturen r visst instlld" till ngon annan.
Hon menar: "Jag utgr frn att vr hyttetur r instlld. Jag har bestmt mig fr att vara barnvakt ikvll men inte hunnit f det bekrftat av TH. Han har inte ringt n och sagt "OK".

Bokstavligt talat visste han ju inte att hon bestmt sig och nr polisen frgar sger han naturligtvis "Nej det visste jag inte (AEH svarade inte i telefonen nr jag ringde)".

Ditt resonnement henger ikke sammen fordi du som vanlig konstruerer din egen versjon og hopper over vesentlige detaljer og faktiske opplysninger. Hvorfor gjr du det? Hva tjener det saken?
Citera
2020-12-07, 09:52
Medlem
Om uklarhet rundt hyttetur, et lst mte kl 11 p Lillehammer, AEHs oppringing 09:06 og tekstmelding 09:10. Jeg tror hovedhensikten var forsterke og befeste inntrykket av at AEH var i live.

Opplegget minner meg om KKs alibi drapsnatten i Orderudsaken. KK husket angivelig ikke hvor hun befant seg. S meldte avisbudet fra om at hun hadde vrt med p aviskjring. Mobilen hennes hadde ihvertfall vrt med, og det ble kjpt en sms-vits i lpet av turen. Dette at hun ikke husket hvor hun var, styrket troverdigheten hennes, iallfall for en periode. Hun ble allikevel dmt.

Det gr frem av ordlyden i AEHs sms at hun mest sannsynlig ikke hadde tatt bestemmelsen selv. Sms nevner dette mulige mtet "av ls karakter" kl 11 neste dag. TH er uskyldig og husker derfor ikke 100% nyaktig hva han hadde sagt fr han dro hjemmefra denne morgenen.

Kanskje han nevnte mtet til AEH, ja, han m nesten ha gjort det, ellers ville hun ikke visst om mtet i det hele tatt? Kanskje AEH hadde misforsttt, men avtalen deres var at TH skulle ringe henne ca n time etter at han kom p jobb. Og det hadde han gjort. Bare det at han ikke husket det. Og s var 10:06 og 10:07 oppringingen blitt slettet automatisk fra Nokia telefonen hans. Denne mangelen p hukommelse var ment for styrke troverdigheten til TH ogs. Og inntrykket av at han er uskyldig.

Politiet skal ha brukt mye ressurser p detaljene rundt hytteturen. Uoverensstemmelser og uklarheter skal befeste inntrykket av at TH er helt uskyldig. Og samtidig, og viktigst, befeste inntrykket av at AEH var i live etter at TH dro p jobb forsvinningsdagen.

Detaljene rundt den angivelige hytteturen synes vre nye planlagt, utspekulert og svrt manipulerende.

Det er nesten ikke til tro at noen kan "kalkulere troverdighet" ved legge inn tilforlatelige uoverensstemmelser i dekkhistorien.

Men jeg tror det m ha skjedd her. Om ikke nyaktig som jeg foreslr, s noe lignende, noe i den duren.
Citera
2020-12-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ditt resonnement henger ikke sammen fordi du som vanlig konstruerer din egen versjon og hopper over vesentlige detaljer og faktiske opplysninger. Hvorfor gjr du det? Hva tjener det saken?

D vill jag veta vad jag missat? Vilka faktiska upplysningar och "vsentliga detaljer"?
Det handlar hr frmst om AEH:s uttrycksstt som andra brukare tolkat: "Hytteturen r visst instlld"
Inte alls ngot konstigt uttrycksstt i sammanhanget.
Citera
2020-12-07, 10:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om uklarhet rundt hyttetur, et lst mte kl 11 p Lillehammer, AEHs oppringing 09:06 og tekstmelding 09:10. Jeg tror hovedhensikten var forsterke og befeste inntrykket av at AEH var i live.

Opplegget minner meg om KKs alibi drapsnatten i Orderudsaken. KK husket angivelig ikke hvor hun befant seg. S meldte avisbudet fra om at hun hadde vrt med p aviskjring. Mobilen hennes hadde ihvertfall vrt med, og det ble kjpt en sms-vits i lpet av turen. Dette at hun ikke husket hvor hun var, styrket troverdigheten hennes, iallfall for en periode. Hun ble allikevel dmt.

Det gr frem av ordlyden i AEHs sms at hun mest sannsynlig ikke hadde tatt bestemmelsen selv. Sms nevner dette mulige mtet "av ls karakter" kl 11 neste dag. TH er uskyldig og husker derfor ikke 100% nyaktig hva han hadde sagt fr han dro hjemmefra denne morgenen.

Kanskje han nevnte mtet til AEH, ja, han m nesten ha gjort det, ellers ville hun ikke visst om mtet i det hele tatt? Kanskje AEH hadde misforsttt, men avtalen deres var at TH skulle ringe henne ca n time etter at han kom p jobb. Og det hadde han gjort. Bare det at han ikke husket det. Og s var 10:06 og 10:07 oppringingen blitt slettet automatisk fra Nokia telefonen hans. Denne mangelen p hukommelse var ment for styrke troverdigheten til TH ogs. Og inntrykket av at han er uskyldig.

Politiet skal ha brukt mye ressurser p detaljene rundt hytteturen. Uoverensstemmelser og uklarheter skal befeste inntrykket av at TH er helt uskyldig. Og samtidig, og viktigst, befeste inntrykket av at AEH var i live etter at TH dro p jobb forsvinningsdagen.

Detaljene rundt den angivelige hytteturen synes vre nye planlagt, utspekulert og svrt manipulerende.

Det er nesten ikke til tro at noen kan "kalkulere troverdighet" ved legge inn tilforlatelige uoverensstemmelser i dekkhistorien.

Men jeg tror det m ha skjedd her. Om ikke nyaktig som jeg foreslr, s noe lignende, noe i den duren.
Jeg tror du er inne p noe. Uoverensstemmelsen inneholder akkurat nok til skape fornuftig tvil og forvirring hos etterforskerne, og er neppe en forglemmelse, snarere en nye kalkulert del av villedningen.

Edit: legge inn en finte, 2 - 1 - 2, er en genial mte forvirre p.
Citera
2020-12-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

P vad stt strker det TH:s trovrdighet att han inte eftert kommer ihg att han ringt AEH 09.07?
Om han ringde 8 gnger med stigande oro utan att f svar ... och blir tillfrgad flera timmar eller dagar senare ..och Nokia automatiskt raderat de tv ldsta uppringningarna, kan han mycket vl ha blivit
glmsk angende om han ringde eller inte som avtalat.
En massa tankar kan ha kommit emellan ...som "Varfr svarar hon inte? Har hon dragit ivg ngonstans? Vad har hnt?" ..Tankarna gr vidare .. Samtalen r raderade av Nokia (r bevisbart enligt media) oxh han tnker vid frfrgan hos polisen "Ringde jag verkligen klockan 09?"-
NORMALT!!!
Senast redigerad av Moschata 2020-12-07 kl. 10:12.
Citera
2020-12-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror du er inne p noe. Uoverensstemmelsen inneholder akkurat nok til skape fornuftig tvil og forvirring hos etterforskerne, og er neppe en forglemmelse, snarere en nye kalkulert del av villedningen.

Edit: legge inn en finte, 2 - 1 - 2, er en genial mte forvirre p.

Men vi ser jo at det funker.

Diskusjonen rundt sms 09:10 handler om hva AEH kan ha tenkt og trodd da hun sendte tekstmeldingen. Da m det vre underforsttt at hun var i live.

Innholdet i sms'en pluss overensstemmelsene flytter fokus vekk fra om AEH var i live og sendte sms selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in