Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-30, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
🤣🤣🤣
Det lönar sig att läsa denna tråd ibland. Det kommer en del kul inlägg.
Samerna har ju sina gamla trolltrummor och närmade sig åtminstone en del nybyggda kyrkor med försiktighet och offrade till sina egna gudar för att blidka dem efter kyrkobesöket. Det har jag hört i Norrland, men jag vet inte om det stämmer.

Fast Gretas möjligheter att bli kardinal minskade nog ytterligare om hon kritiserade kyrkans rikedomar.

Men Gretas kompis påve Fransiskus stöder i alla fall helt tydligt Ukraina, precis som Greta.
https://wp.en.aleteia.org/wp-content...0&h=348&crop=1

Så bra att Greta stöder Ukraina. Då vet vi att åtminstone Ukraina klimatkompenserar för sina krigsinsatser.
2022-09-30, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ibland är det särskilt inom politiken viktigt, vem som avslöjar, och inte bara vad som avslöjas. Har fått tydliga anvisningar om, att inte identifiera vissa personer!

Varför det är så får du fråga Greta om. Antar att hon vill, att dem som är tillräckligt nyfikna för att gräva efter infon, ska få svettas rejält för att få tag på den. Kolla själv om du vill!

Är du skicklig kanske du rentav får tag på några av Greta roliga underhållande videos!
Vad är detta för barnsligheter.Hemliga personer.Sen ska man gräva efter Gretas underhållande videos.Löjligt tycker jag.
2022-09-30, 10:52
Medlem
Giant Squids avatar
Jaha gott folk. Nu är det bara några dagar kvar innan Nobels fredspristagare skall tillkännages. Greta är ju nominerad för minst tredje gången, och om jag har förstått det rätt så är Fridays For Future som organisation även nominerad.
Mycket fokus ligger på Zelensksy tack vare Ukrainakriget. Samtidigt är det lite skevt att dela ut ett pris till en stridande part, och kanske lite för uppenbart. Fredsprisjuryn verkar gilla att överraska och klimatkrisen har fått kliva ner en nivå pga, andra kriser. Så det finns hopp för Greta i år.
Vi håller tummarna.
2022-09-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
För oss som haft koll så ställde Greta bara in det tredje sista seminariet, under lördagens bokmässa.
Ännu ett bevis på att du helt saknar koll.

”Helt saknar koll” är förstås en överdrift av det slag som Greta själv brukar hålla på med.

Och hur var det med dina ”källor” som påstod att Greta hade varit med i just det seminariet som ställdes in? ”För oss som haft koll” … jo tjena

Citat:
Vilka utmärkelser har hon hängt på sig??
Det är just sådant trams som gör dig till soulmate med dess avsändare. Hur orkar du hålla på sånt?

COP27 misstänker jag att det kommer vara en stor demo någonstans i centraleuropa.

Till skillnad från dig anklagar jag inte automatiskt andra tråddeltagare från att ljuga. Om nu Inspiratoeren påstod sig ha sett Greta stoltsera med sina utmärkelser så får vi väl ändå utgå från att det är sant?

Frågan är hur du orkar hålla på och stödja Greta som bevisligen har påkommits med lögner gång på gång.

Jag tror också att det kommer bli lite tjo och tjim på Europas gator men vilka kommer att närvara på plats i Egypten?

Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
En kollega var på bokmässan för att se Greta i ett samtal med ärkebiskopen och hon satte dit Antje och svenska kyrkan i skamvrån för att ta över samernas mark. Ska ha varit stående ovationer och rungande applåder med en kränkt Antje som såg sig tvungen och applådera med

Det var glädjande att höra

Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Så bra att Greta stöder Ukraina. Då vet vi att åtminstone Ukraina klimatkompenserar för sina krigsinsatser.

Greta är opportunist och då är det en självklarhet att stå på Ukrainas sida. Huruvida Zelenskyj är korrumperad och obehaglig eller USA spelar ett smutsigt spel är inte så noga för folk med svart-vitt tänk som hon.

Värre blir det om hon skulle få frågan om svensk NATO-anslutning. Där är vänstern emot, men riskerar därför att ta Putins parti.

Citat:
Jaha gott folk. Nu är det bara några dagar kvar innan Nobels fredspristagare skall tillkännages. Greta är ju nominerad för minst tredje gången, och om jag har förstått det rätt så är Fridays For Future som organisation även nominerad.
Mycket fokus ligger på Zelensksy tack vare Ukrainakriget. Samtidigt är det lite skevt att dela ut ett pris till en stridande part, och kanske lite för uppenbart. Fredsprisjuryn verkar gilla att överraska och klimatkrisen har fått kliva ner en nivå pga, andra kriser. Så det finns hopp för Greta i år.
Vi håller tummarna.

Hoppas hon får priset så hon och hennes rörelse äntligen blir synade under lupp. Vilka var det egentligen som låg bakom F4F:s blixtsnabba tillväxt? Inte f-n en trulig tonårstjej i alla fall, även om det blev massmedialt tacksamt.

Och det där med ”klimatkrisen” har lett oss på väg mot en allvarlig energikris och ekonomisk kris. Så gick det när politikerna greps med av paniken och masshysterin och genomdrev ineffektiv, skadlig och dyr politik.

Vi får åtminstone vara tacksamma för att de inte lyssnade mer på Greta. Då hade det blivit åka av - jag menar frysa - i vinter.
2022-09-30, 15:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”Helt saknar koll” är förstås en överdrift av det slag som Greta själv brukar hålla på med.

Och hur var det med dina ”källor” som påstod att Greta hade varit med i just det seminariet som ställdes in? ”För oss som haft koll” … jo tjena

Till skillnad från dig anklagar jag inte automatiskt andra tråddeltagare från att ljuga. Om nu Inspiratoeren påstod sig ha sett Greta stoltsera med sina utmärkelser så får vi väl ändå utgå från att det är sant?

Frågan är hur du orkar hålla på och stödja Greta som bevisligen har påkommits med lögner gång på gång.

Jag tror också att det kommer bli lite tjo och tjim på Europas gator men vilka kommer att närvara på plats i Egypten?

Det var glädjande att höra

Greta är opportunist och då är det en självklarhet att stå på Ukrainas sida. Huruvida Zelenskyj är korrumperad och obehaglig eller USA spelar ett smutsigt spel är inte så noga för folk med svart-vitt tänk som hon.

Värre blir det om hon skulle få frågan om svensk NATO-anslutning. Där är vänstern emot, men riskerar därför att ta Putins parti.

Hoppas hon får priset så hon och hennes rörelse äntligen blir synade under lupp. Vilka var det egentligen som låg bakom F4F:s blixtsnabba tillväxt? Inte f-n en trulig tonårstjej i alla fall, även om det blev massmedialt tacksamt.

Och det där med ”klimatkrisen” har lett oss på väg mot en allvarlig energikris och ekonomisk kris. Så gick det när politikerna greps med av paniken och masshysterin och genomdrev ineffektiv, skadlig och dyr politik.

Vi får åtminstone vara tacksamma för att de inte lyssnade mer på Greta. Då hade det blivit åka av - jag menar frysa - i vinter.
Jag antar att du utgår ifrån dig själv när du bedömer trovärdigheten. Lika barn leka bäst som Greta brukar säga......
2022-09-30, 17:13
Bannlyst
Denna stackars flicka kommer att bli lynchad i vinter, medans folk halvt fryser ihjäl i sina belånade bostäder.

Inte för att det är hon som enväldigt satt oss i skiten. Utan för att hon har blivit symbolen för energihaveriet.

Klaus och globalist-gangstrarna är helt skrupellösa, utnyttja ett utvecklingsstört flickebarn för sin agenda.
2022-09-30, 17:52
Medlem
Citat:
Då skrev jag fel, vilket jag beklagar. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! Jag har koll för det mesta, men inte alltid.
Tog för givet att Greta tog en dags sjukledigt, när hon var så utmattad att hon fick stoppa ett samtal på bokmässan. Rekommenderade nu Greta att ta en dags sjukledigt från Bokmässan. Tyvärr verkar hon ha struntat i min rekommendation, i motsats till en liknande situation i Davos för några år sedan, där Greta dock hade svår influensa och var rejält dålig.
2022-09-30, 18:09
Medlem
Citat:
Jag antar att du utgår ifrån dig själv när du bedömer trovärdigheten. Lika barn leka bäst som Greta brukar säga......
Greta hade på sig vissa av sina utmärkelser, vid ett tillfälle på Mynttorget, när jag vänligt retade henne för att vara en julgran.

Det var Gretas omtanke om mindre barn som gav upphov till hennes initiativ. De ville gärna se Greta med sina utmärkelser. Greta älskar mindre barn och de uppskattar även henne, vilket jag själv har sett gång på gång.

Det var en liknande händelse som gav upphov till en berömd teckning. En räddad båtflyktingpojke hade förstått, att en tjej ovanligt nog var högsta befälhavare, och gick upp till kommandobryggan på räddningsfartyget för att tacka kommendören för sitt liv. Flera barn gjorde sedan detsamma, men de ville gärna se henne i uniform.

Hon satte då på sig stor mässdräkt med alla sina många utmärkelser och en av barnen gjorde en verkligt bra teckning av henne i uniform. Hon har bland annat världens högsta utmärkelse för vårdpersonal och vårdelever, Florence Nightingale-medaljen. Kanske Greta kommer även att få den i framtiden, om hon blir ytterst skicklig som sjukvårdare.

Greta fick en kopia av den kända teckningen av mig,
då de två ytterst ideella tjejerna känner varandra, och tyckte säkert att hon kunde vara lika generös mot de barn,
som hade en liknande önskan för hennes del.

Annars har Greta förut påpekat, att förtroende skapas när man möts med förtroende. Det verkar som om bläckfiskar särskilt behöver tänka på detta!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-30 kl. 18:18.
2022-09-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Vad är detta för barnsligheter.Hemliga personer.Sen ska man gräva efter Gretas underhållande videos.Löjligt tycker jag.
Greta vill att icke inbjudna ska anstränga sig för att hitta hennes underhållande videos. Å andra sidan bjuder hon på dem, hittar du länkarna, så är de inte bakom någon betalvägg. Så hon är rätt generös ändå med ett varmt och omtänksamt hjärta!
2022-09-30, 18:43
Medlem
Citat:
Greta vill att icke inbjudna ska anstränga sig för att hitta hennes underhållande videos. Å andra sidan bjuder hon på dem, hittar du länkarna, så är de inte bakom någon betalvägg. Så hon är rätt generös ändå med ett varmt och omtänksamt hjärta!
Så löjligt 😄😄
2022-09-30, 18:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
https://www.der-postillon.com/2022/09/thuntauch.htm

Greta verkar gilla att dyka

Länken verkar tyvärr inte fungera.Men det handlade om att Greta hade varit iväg på en dyk-resa.Hon verkar gilla att dyka.
Kan den där dykbilden ha varit ett Meme på Greta under vattnet vid Nordstreampipelinesen som saboterats nyligen?

Ett meme som nu delats av Donald Trump Jr.

https://static.independent.co.uk/202...=789:555,smart

https://www.independent.co.uk/news/w...-b2183451.html
2022-09-30, 19:13
Medlem
Citat:
Kan den där dykbilden ha varit ett Meme på Greta under vattnet vid Nordstreampipelinesen som saboterats nyligen?

Ett meme som nu delats av Donald Trump Jr.

https://static.independent.co.uk/202...=789:555,smart

https://www.independent.co.uk/news/w...-b2183451.html
Oj jösses Ja det kan det vara. Tack för informationen Det var inte den.Det var bara en bild på Greta Jag hade för bråttom när jag lade in länken Men jäkligt elakt av Donald Trump Jr. Så gör man bara inte.
Senast redigerad av tindraninni 2022-09-30 kl. 19:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in