Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
För oss som haft koll så ställde Greta bara in det tredje sista seminariet, under lördagens bokmässa.
Ännu ett bevis på att du helt saknar koll.
”Helt saknar koll” är förstås en överdrift av det slag som Greta själv brukar hålla på med.
Och hur var det med dina ”källor” som påstod att Greta hade varit med i just det seminariet som ställdes in? ”För oss som haft koll” … jo tjena
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Vilka utmärkelser har hon hängt på sig??
Det är just sådant trams som gör dig till soulmate med dess avsändare. Hur orkar du hålla på sånt?
COP27 misstänker jag att det kommer vara en stor demo någonstans i centraleuropa.
Till skillnad från dig anklagar jag inte automatiskt andra tråddeltagare från att ljuga. Om nu
Inspiratoeren påstod sig ha sett Greta stoltsera med sina utmärkelser så får vi väl ändå utgå från att det är sant?
Frågan är hur du orkar hålla på och stödja Greta som bevisligen har påkommits med lögner gång på gång.
Jag tror också att det kommer bli lite tjo och tjim på Europas gator men vilka kommer att närvara på plats i Egypten?
Citat:
Ursprungligen postat av
WhereIsRussia
En kollega var på bokmässan för att se Greta i ett samtal med ärkebiskopen och hon satte dit Antje och svenska kyrkan i skamvrån för att ta över samernas mark. Ska ha varit stående ovationer och rungande applåder med en kränkt Antje som såg sig tvungen och applådera med
Det var glädjande att höra
Citat:
Ursprungligen postat av
25cm-slak
Så bra att Greta stöder Ukraina. Då vet vi att åtminstone Ukraina klimatkompenserar för sina krigsinsatser.
Greta är opportunist och då är det en självklarhet att stå på Ukrainas sida. Huruvida Zelenskyj är korrumperad och obehaglig eller USA spelar ett smutsigt spel är inte så noga för folk med svart-vitt tänk som hon.
Värre blir det om hon skulle få frågan om svensk NATO-anslutning. Där är vänstern emot, men riskerar därför att ta Putins parti.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Jaha gott folk. Nu är det bara några dagar kvar innan Nobels fredspristagare skall tillkännages. Greta är ju nominerad för minst tredje gången, och om jag har förstått det rätt så är Fridays For Future som organisation även nominerad.
Mycket fokus ligger på Zelensksy tack vare Ukrainakriget. Samtidigt är det lite skevt att dela ut ett pris till en stridande part, och kanske lite för uppenbart. Fredsprisjuryn verkar gilla att överraska och klimatkrisen har fått kliva ner en nivå pga, andra kriser. Så det finns hopp för Greta i år.
Vi håller tummarna.
Hoppas hon får priset så hon och hennes rörelse äntligen blir synade under lupp. Vilka var det egentligen som låg bakom F4F:s blixtsnabba tillväxt? Inte f-n en trulig tonårstjej i alla fall, även om det blev massmedialt tacksamt.
Och det där med ”klimatkrisen” har lett oss på väg mot en allvarlig energikris och ekonomisk kris. Så gick det när politikerna greps med av paniken och masshysterin och genomdrev ineffektiv, skadlig och dyr politik.
Vi får åtminstone vara tacksamma för att de inte lyssnade mer på Greta. Då hade det blivit åka av - jag menar frysa - i vinter.