2019-07-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Greta intalar sig själv utefter forskarnas gissningar, inte svårt att skaffa publicitet när det finns osäkra naiva människor, du är onekligen ett praktexempel.
Så hur ska vi reagera på IPCC och andra forskares farhågor? Som Greta eller som er som vill förlöjliga Greta?
2019-07-07, 08:20
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Hon vet vad forskarna tror och är riktigt ovanligt begåvad. Du är riktigt ovanligt obegåvad.
Hur svårt är det att veta vad forskarna tror?
2019-07-07, 08:52
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Lite vad forskarna tror.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-atta-veckor
Läs hela artikeln även faktarutorna.
Med detta så inser man att Gretas tryck på politikerna behövs.
Greta tror ju flyget är värst men det tror inte denna forskare.
2019-07-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Hur svårt är det att veta vad forskarna tror?

+1
Det som är svårt är att veta vad man själv ska tro när forskarna sinsemellan tror olika.

Då tror man på det man vill tro eftersom de andra forskarna ändå bara är köpta av oljebranschen. (Röstar på Trump eller SD gör fanskapen säkert också.)

Vi får väl göra som Greta uppmuntrar oss - lyssna på forskarna.
2019-07-07, 09:15
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
+1
Det som är svårt är att veta vad man själv ska tro när forskarna sinsemellan tror olika.

Då tror man på det man vill tro eftersom de andra forskarna ändå bara är köpta av oljebranschen. (Röstar på Trump eller SD gör fanskapen säkert också.)

Vi får väl göra som Greta uppmuntrar oss - lyssna på forskarna.
Jag tror det Greta menar är att vi ska lyssna på dom forskare hon tror på. Allt är svart och vitt för Greta och dom med avvikande åsikter har fel och skall inte få komma till tals. Detta svartvita har hon ärvt från sin mor.
2019-07-07, 09:19
Medlem
Citat:
Jag tror det Greta menar är att vi ska lyssna på dom forskare hon tror på. Allt är svart och vitt för Greta och dom med avvikande åsikter har fel och skall inte få komma till tals. Detta svartvita har hon ärvt från sin mor.

Blir jobbigt för henne när motfrågorna kommer, för tillfället är hon skyddad, åldern samt firman bakom.
2019-07-07, 09:29
Medlem
Picamagpies avatar
Greta fick frågan om hur hon bemöter dom som inte tror på klimatkrisen. Svaret blev: -Det gör jag inte.
Malena sa upp sig från Mittmedia för att dom gav personer med avvikande syn på klimatfrågan redaktionellt utrymme. Det svartvita tänkandet utan gråzoner går i arv.
2019-07-07, 09:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Greta fick frågan om hur hon bemöter dom som inte tror på klimatkrisen. Svaret blev: -Det gör jag inte.
Malena sa upp sig från Mittmedia för att dom gav personer med avvikande syn på klimatfrågan redaktionellt utrymme. Det svartvita tänkandet utan gråzoner går i arv.
Psykfamilj där dotterns problem kraftigt förvärrats av narcissisten och psykopaten Marlena. Att hänga ut sitt barn på det sätt som hon gjort är oförsvarligt.
Att Greta dessutom lider av störningar gör det hela än mer osmakligt.
2019-07-07, 10:30
Medlem
Citat:
Tror du Greta håller med om det?
Men, vad har det med saken att göra? Jag har ätit mycket kött innan jag blev vegetarian och jag är uppfödd med kött- och fläskrätter. För mig handlar det om ätande.

Greta åt åtminstone fisk fram till att hon blev vegan, så mycket vet jag. Så jag är säker på att det i första hand handlar om den ohållbara köttindustrin som är en av de stora klimatförstörarna.

Sedan tror jag nog att Greta tycker om djur minst lika mycket som jag gör. Sedan man väl blivit avvand så äter man aldrig mer döda djur. Om man har annan mat.
Senast redigerad av lehs 2019-07-07 kl. 10:35.
2019-07-07, 13:27
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Greta argumenterar inte med eller emot dem som inte tror på klimatkrisen därför att hon har gjort en prioritering att försöka nå de mest mottagliga så fort som möjligt eftersom det är bråttom.

Skulle hon inte heller få välja strategi själv, enligt dig?
Hon och Malena argumenterar inte p.g.a. deras svartvita värld. Sen så kan dom inte argumentera heller. Det beror på deras diagnoser.
2019-07-07, 19:04
Medlem
Citat:
Nån som hört nåt mer om hur hon skall ta sig till USA?
Det är fler som är nyfikna på hur hon löser det?
Blir det veckor på segelbåt och sedan trampcykel genom Brasilien och Anderna? Blir det tåg sedan upp genom Sydamerika till USA?
2019-07-07, 20:34
Medlem
Fram till idag har jag bara tyckt synd om Greta för at hon utnyttjas av ljugmedia som har en tydlig agenda. Idag delade hin en video på Instagram över protester i Frankrike där polisen, enligt Greta, helt oprovocerad pepparsprejade demonstranter. Det Greta glömde nämna var att demonstranterna satt mitt på en bilväg och blockerade trafik samtidigt som de vägrade följa polisorder att flytta på sig. Nu är hon alltså en direkt samhällsfara och hennes handlingar kan leda till våldsam motreaktion mot poliser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in