Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här kan ni läsa om ett exempel på "Greta-effekten":

E-böcker, antar jag?
2019-08-18, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Ingmar Rentzhog berättar för Veckans Affärer varför han engagerat sig i Greta. En motreaktion mot Donald Trump och sociala medier:

https://www.va.se/nyheter/2019/08/16...ptackte-greta/

ja snart får vi see gunde svan med aniie-greta #wada #testing pr vetaran från bonaa svergie
2019-08-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du går alltså bara på hur Malena själv beskriver sig som förälder? Okej.
Det är ett normalt sätt att informera sig. Bättre än att ösa skit ur tomma luften i ett politiskt vacuum.
2019-08-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det är ett normalt sätt att informera sig. Bättre än att ösa skit ur tomma luften i ett politiskt vacuum.

Nej, när en förälder misstänks åsidosätta sina barns välfärd för egen vinning så är det inte normalt att bara gå på hur föräldern själv beskriver sig.
2019-08-18, 21:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
De har kanske inte tid och möjlighet att följa med runt Europa och runt världen? Jag vet inte. Svante verkar ha tagit ledigt på heltid för att hjälpa Greta med detta.

Dock har det ju befunnit sig andra vuxna med Greta i samband med fredagsstrejkerna. T.ex "mössincidenten" visade hur en vuxen kvinna som Greta känner grep in när en belgare ville ställa kluriga frågor till Greta. Så hon är med andra vuxna än pappa emellanåt också.

Varför jag tog upp "nära vänner" är för att jag läste det i någon intervju häromdagen. Detta gällde visserligen tiden innan Greta blev känd, men Malena sa att Greta mest hängde hemma och hennes enda vänner var systern, föräldrarna och hundarna.

Jag tror att hon var en väldigt ensam tjej innan detta startade igång.
Jo, men just den här diskussionen gällde ju Gretas självständighet.
lehs säger att Greta är självständig och nog kommer att studera på något amerikanskt universitet.
Jag håller inte med. Jag tror att Greta behöver sin pappas stöd mer än andra tonåringar gör.

Med det sagt, är det fint att se bilderna från seglatsen. Jag hörde till dem som inte trodde att det skulle gå så bra, men hittills har mina farhågor kommit på skam. Greta verkar älska att vara på havet.

Citat:
Hon är självständig och pappa Svante är förmyndare och manager.

Citat:
Du kan sluta oroa dig. Greta är inte ute efter uppmärksamhet för egen del och när uppmärksamheten avtar kommer hon att känna sig fri studera, kanske på något amerikanskt universitet, medan andra tar vid som talesmän. Det hon gör nu gör hon för att hon är allvarligt oroad över vad de allt högre koldioxidnivåerna kommer att betyda för framtidens klimat.
2019-08-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
En mycket priviligierad familj uppenbarligen. Mamma kan ge upp en internationell karriär för tillfälliga påhugg i Sverige, och pappa kan sluta arbeta för att agera sekreterare och administratör.
Nåja. Malenas internationella karriär kan summeras på baksidan av ett frimärke. Och när det lilla som fanns torkade ihop så låtsas hon att det handlar om att dottern har förbjudit henne att flyga. Hur patetiska lögner kan man försöka kränga? Som om att klimathysterin i lilla Greta™ inte hade planterats i henne av Malena själv. Det här handlar om en gravt störd familj, där barnen borde ha blivit tvångsomhändertagna för många år sedan. Det här handlar om - tada - pengar. Föräldrarna kommer att håva in gott om pengar på att hora ut Greta™ på det här viset. Och om Greta™ tar livet av sig om ett par år, när media helt släppt intresset, så kan det ju bli några mysiga och sorgliga hemma-hos-reportage hos de sörjande föräldrarna.

Disclosure: Jag avskyr Malena Ernman sedan långt innan jag ens visste om att hon har en dotter som heter Greta™.
2019-08-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, när en förälder misstänks åsidosätta sina barns välfärd för egen vinning så är det inte normalt att bara gå på hur föräldern själv beskriver sig.
Men Malena misstänks inte för åsidosättande av Greta välfärd. Det är fake news. Hon har bara andra politiska värderingar än dig.

Var kommer dina informationer om Malena ifrån?
2019-08-18, 21:42
Medlem
Citat:
Här kan ni läsa om ett exempel på "Greta-effekten":

Och jag, som köpte Elsa Widdings bok där hon är väldigt kritisk mot IPCC, skräckpropaganda osv (och underbygger det mycket bättre än Gretas svepande ”lyssna på forskarna!”) fick ett utskick tidigare idag där det stod att hela den första upplagan hade sålt slut på några veckor och en ny är på gång.

Hon hänvisar till många ”tunga” namn och berättar även några skräckexempel om IPCC, vilket Greta antagligen inte har en aaaaning om.

Lite ironiskt när Greta uppmanar folk att ”lyssna på forskarna” och folk verkligen gör det också. Fast dessvärre inte alltid på just hennes favoriter. Med påföljden att Greta själv mest framstår som okunnig och lättlurad. Hon kunde ju börja läsa på om kritiken mot Parisavtalet ...
2019-08-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och jag, som köpte Elsa Widdings bok där hon är väldigt kritisk mot IPCC, skräckpropaganda osv (och underbygger det mycket bättre än Gretas svepande ”lyssna på forskarna!”) fick ett utskick tidigare idag där det stod att hela den första upplagan hade sålt slut på några veckor och en ny är på gång.

Hon hänvisar till många ”tunga” namn och berättar även några skräckexempel om IPCC, vilket Greta antagligen inte har en aaaaning om.

Lite ironiskt när Greta uppmanar folk att ”lyssna på forskarna” och folk verkligen gör det också. Fast dessvärre inte alltid på just hennes favoriter. Med påföljden att Greta själv mest framstår som okunnig och lättlurad. Hon kunde ju börja läsa på om kritiken mot Parisavtalet ...
Elsa Widding hade ju fejkat diagram med hjälp av cherry picking. Så varför ska man tro mer på henne än världens ledande klimatforskare inom IPCC?

Widding är eventuellt färdig civilingenjör inom väg och vatten, så det är lätt att förstå att Greta tror mer på IPCC.
2019-08-18, 21:50
Bannlyst
Citat:
Elsa Widding hade ju fejkat diagram med hjälp av cherry picking. Så varför ska man tro mer på henne än världens ledande klimatforskare inom IPCC?

Widding är eventuellt färdig civilingenjör inom väg och vatten, så det är lätt att förstå att Greta tror mer på IPCC.

ducka inte frågan hur din polare psyk gretas kändis kåta mamma .. kunde "fixa google searh "???
2019-08-18, 21:50
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, men just den här diskussionen gällde ju Gretas självständighet.
lehs säger att Greta är självständig och nog kommer att studera på något amerikanskt universitet.
Jag håller inte med. Jag tror att Greta behöver sin pappas stöd mer än andra tonåringar gör.

Med det sagt, är det fint att se bilderna från seglatsen. Jag hörde till dem som inte trodde att det skulle gå så bra, men hittills har mina farhågor kommit på skam. Greta verkar älska att vara på havet.
Det fetade: Kanske har nu värstingseglatsen som idé äntligen hittat sin målgrupp, som "känner livet i sig" - eller så var det bara för bekvämt för ADHD-ungdomskriminella i Karibien och tydligen mest en blåsning http://www.mikaelfunke.se/varstingar...-pa-segelkurs/
2019-08-18, 21:53
Medlem
Citat:

Och du, som helt saknar erfarenhet av forskning, tror på en 16-årig flicka. Som också helt saknar erfarenhet av forskning. Vem är det som förtjänar dumstruten? Jag tycker att du och Greta™ kan få varsin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in