Citat:
Ursprungligen postat av
XGR
Ursäkta ?! Det är ju helt tvärtom. I Alla mot alla plockar man ju poäng efter poäng, och skulle absolut ge en del av lagen en bra match (Inte då Haags etc)
Jämfört med På spåret där jag inte skulle slå ett enda lag... (tror du att du skulle det så uppmanar jag dig att se på SVT play och välja TYST KUPE - det ändrar spelreglerna totalt och dessutom rättvist då deltagarna inte heller hör någon utomstående)
Postkodmiljonären är ju stört omöjlig att klättra högt upp på då den är konstruerad med frågor som täcker alla kategorier och dessutom kräver djupa kunskaper tämligen fort på stegen. Att du tycker det är förskolenivå har jag svårt att tro på - skulle du ens komma upp till de 2-3 sista frågorna?
Nej, jag skulle inte kunna de 2-3 sista frågorna i Postkodmiljonären om jag inte hade en vansinnig tur och fick helt rätt frågor just för mig. Men jag brukar kunna relativt många av de andra frågorna och upplever att programmet är mindre nischat i frågorna än Alla mot alla. Postkodmiljonären är mer av ett familjeprogram och har därför fler frågor som allmänheten klarar. Alla mot alla känns som ett program för dem som är Filip och Fredrik-fans och har mer specialkunskaper.
På spåret kollar jag aldrig på eftersom jag är för dålig på geografi och har rest för lite på senare år och då blir det tråkigt. Man vill ju kunna några frågor själv!