2020-08-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XGR
Ursäkta ?! Det är ju helt tvärtom. I Alla mot alla plockar man ju poäng efter poäng, och skulle absolut ge en del av lagen en bra match (Inte då Haags etc)

Jämfört med På spåret där jag inte skulle slå ett enda lag... (tror du att du skulle det så uppmanar jag dig att se på SVT play och välja TYST KUPE - det ändrar spelreglerna totalt och dessutom rättvist då deltagarna inte heller hör någon utomstående)

Postkodmiljonären är ju stört omöjlig att klättra högt upp på då den är konstruerad med frågor som täcker alla kategorier och dessutom kräver djupa kunskaper tämligen fort på stegen. Att du tycker det är förskolenivå har jag svårt att tro på - skulle du ens komma upp till de 2-3 sista frågorna?

Nej, jag skulle inte kunna de 2-3 sista frågorna i Postkodmiljonären om jag inte hade en vansinnig tur och fick helt rätt frågor just för mig. Men jag brukar kunna relativt många av de andra frågorna och upplever att programmet är mindre nischat i frågorna än Alla mot alla. Postkodmiljonären är mer av ett familjeprogram och har därför fler frågor som allmänheten klarar. Alla mot alla känns som ett program för dem som är Filip och Fredrik-fans och har mer specialkunskaper.
På spåret kollar jag aldrig på eftersom jag är för dålig på geografi och har rest för lite på senare år och då blir det tråkigt. Man vill ju kunna några frågor själv!
Citera
2020-08-25, 11:16
Medlem
zerxezs avatar
Läser att Alla mot alla ska börja sändas i Norge, Filip har pitchat det i Usa osv. Som jag ser det så ligger underhållningsvärdet till största delen i Filip och Fredriks flummiga personligheter och frågor. Det finns ingen annan ens i Sverige som skulle kunna leda programmet. Jag förstår inte hur de tänkt där. Skulle en Kristian Luuk-typ (inget ont om honom) ställa frågor om McLovin och McDreamy? Det skulle enbart bli märkligt.
Citera
2020-08-25, 11:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez

Nivån på det är i klass med Emma Frans halsbrytande gissning från första säsongen att koldioxid är den näst mest förekommande i luft efter kväve. (Hon hade inte hört talas om syre)

Inget slår att Jessika Gedin inte visste vem föregående års nobelpristagare i litteratur var. Vill minnas att hon även sa att Robert Louis Stevenson hade skrivit Robinson Crusoe...
Citera
2020-08-25, 11:37
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursäkta ?! Det är ju helt tvärtom. I Alla mot alla plockar man ju poäng efter poäng, och skulle absolut ge en del av lagen en bra match (Inte då Haags etc)
Känns verkligen INTE som att deltagarna får någon som slags förhandsinfo, frågorna är ju hyffsat basic...
Så ska det låta fuskas det mycket i ja, de har ju till o med tillgång till texthäften (de sitter på dem) som de kan ta upp o titta på emellanåt. (såg detta själv IRL när Magnus Carlsson tog upp o lusläste några rader innan han började sjunga)

Jämfört med På spåret där jag inte skulle slå ett enda lag... (tror du att du skulle det så uppmanar jag dig att se på SVT play och välja TYST KUPE - det ändrar spelreglerna totalt och dessutom rättvist då deltagarna inte heller hör någon utomstående)

Postkodmiljonären är ju stört omöjlig att klättra högt upp på då den är konstruerad med frågor som täcker alla kategorier och dessutom kräver djupa kunskaper tämligen fort på stegen. Att du tycker det är förskolenivå har jag svårt att tro på - skulle du ens komma upp till de 2-3 sista frågorna?

Alla mot Alla passar iaf mig bättre. McLovin och McDreamy är just den sortens populärkulturella trivia jag känner till. Medan historiens politiker, kungar osv är jag helt lost på.
Citera
2020-08-25, 11:54
Medlem
Kanske redan tagits upp, men bara jag o tjejen som reagera på Filips färgning av håret?? (och skägget!)

Han passade mycket bättre med insprängningarna av grått som han hade förra säsongen.
Nu såg det ju bara konstgjort och helt malplacerat ut...
Citera
2020-08-25, 11:56
Medlem
Citat:
Alla mot Alla passar iaf mig bättre. McLovin och McDreamy är just den sortens populärkulturella trivia jag känner till. Medan historiens politiker, kungar osv är jag helt lost på.

McLovin tror jag inte många kunde, den var sjukt nördig som bara passar yngre publik som ser sådana typ av filmer. (ja, jag kunde den hahah, värpte fram namnet till slut )
Citera
2020-08-25, 12:02
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
McLovin tror jag inte många kunde, den var sjukt nördig som bara passar yngre publik som ser sådana typ av filmer. (ja, jag kunde den hahah, värpte fram namnet till slut )

Ja men det är ju därför det är roligt, att inte frågorna är som alla andras. Fast ibland letar det sig in en fråga om partiledare eller Oskar den II:a tyvärr. Superbad bör höra till allmänbildningen om inte annat, en av de absolut bästa komedier som har gjorts. Enligt mig är McLovin viktigare kunskap att ha än Oskar den II:a, men misstänker att jag hör till minoriteten med att tycka det.
Citera
2020-08-25, 16:10
Medlem
zerxezs avatar
Filip säger att krokodilen hoppade upp å bet talaren, det låter nästan som han nafsade lite på honom. Har han missat att han bet av honom hela armen?
Citera
2020-08-25, 17:23
Medlem
XtraXs avatar
Är det studiopublik på plats?
Citera
2020-08-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Snälla uttala dig inte om du ej har koll.

http://www.faktoider.nu/akka.html

Det är såklart Mårten Gåskarl som han börjar sin resa på och flyger över hela Sverige med. Mårten ägs väl till och med av hans familj. Han flyger på Akka några få korta gånger men Akka har aldrig setts som Nils Holgerssons gås.

Du kanske bara försökte vara sarkastisk nu och spelar korkad, det framgår inte alltid på nätet.

Förlåt, jag var varken sarkastisk eller spelade korkad utan jag är nog bara korkad. Helt fel av mig och jag ska hålla tyst när jag minns fel...
Citera
2020-08-25, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
Förlåt, jag var varken sarkastisk eller spelade korkad utan jag är nog bara korkad. Helt fel av mig och jag ska hålla tyst när jag minns fel...

Ingen fara!

Citat:
Filip säger att krokodilen hoppade upp å bet talaren, det låter nästan som han nafsade lite på honom. Har han missat att han bet av honom hela armen?

När nämndes detta? Eller är det i kvällens avsnitt?
Citera
2020-08-25, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Positivt överraskad av Annika Lantz - kunnig och härlig personlighet. Även Ranelid är helt ok.

Trevlig bur, de kan säkert gå långt. Härligt att det är igång igen, perfekt program att avsluta dagen med innan man hoppar i säng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in