Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Jag har tittat väldigt lite på detta program eftersom jag tycker att Filip och Fredrik är pretentiösa besserwissertyper som är olidliga att lyssna på med sina små vassa röster, men det lilla jag sett har fått mig att undra hur mycket förhandsmaterial tävlingsdeltagarna har fått att gå igenom innan programmet.
Det känns som att de är preparerade på ungefär samma sätt som deltagarna i Så ska det låta.
I Så ska det låta har deltagande artister i förväg fått kännedom om ett antal låtar som kan komma att dyka upp i programmet. (Sen har man ju valt bildrebusar som ska passa ihop med artisternas egna succénummer så att det ska bli lite coola nummer för publiken att lyssna på.)
Jag anser att jag är hyfsat allmänbildad även om jag har stora brister i geografi, matematik, sport och it, men många av frågorna i Alla mot alla kan väl ändå inte vara något som gemene man har kännedom om? Postkodmiljonären känns som förskolenivå jämförelsevis.
Ursäkta ?! Det är ju helt tvärtom. I Alla mot alla plockar man ju poäng efter poäng, och skulle absolut ge en del av lagen en bra match (Inte då Haags etc)
Känns verkligen INTE som att deltagarna får någon som slags förhandsinfo, frågorna är ju hyffsat basic...
Så ska det låta fuskas det mycket i ja, de har ju till o med tillgång till texthäften (de sitter på dem) som de kan ta upp o titta på emellanåt. (såg detta själv IRL när Magnus Carlsson tog upp o lusläste några rader innan han började sjunga)
Jämfört med På spåret där jag inte skulle slå ett enda lag... (tror du att du skulle det så uppmanar jag dig att se på SVT play och välja TYST KUPE - det ändrar spelreglerna totalt och dessutom rättvist då deltagarna inte heller hör någon utomstående)
Postkodmiljonären är ju stört omöjlig att klättra högt upp på då den är konstruerad med frågor som täcker alla kategorier och dessutom kräver djupa kunskaper tämligen fort på stegen. Att du tycker det är förskolenivå har jag svårt att tro på - skulle du ens komma upp till de 2-3 sista frågorna?