Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Naturligtvis var det klantigt av kanalen att lägga in en speakerröst på slutet men visst hörde man vad rätt svar är och vem som vann.
Långt mycket mer pinsamt är det att dom förvuxna småpojkarna efter flera decennier i media ännu tycker det är så vansinnigt eggande och spännande att säga fitta och knulla i offentligheten. "Pearl necklace är sperma på halsen hi-hi-hi-hi-hi-hi" med upphetsad rodnad på kinderna. Det förefaller vara rent tvångsmässigt. Fullt i klass med Aschbergs/Fylkings lavemang-SM.
Stämmer för Filip. Han tycker det är så häftigt att prata sex-ritualer, även i deras podcast. Då lever han verkligen upp! Jag tror Fredrik mest tycker det är genant, för det är aldrig han som börjar, men Filip brinner för avvikande sex-avvikelser. Samtidigt är han numera den främste pk-nollan som finns. Filip 2020 hade kallat både Fredrik och Filip 2000 för rasister och sexister. Han verkligen hatar historiskt (typ 24 månader sedan och bakåt) begångna förbrytelser mot pk-grunderna.
Genomgående. Han vill plocka bort sådana företeelser. Tintin i Kongo, Pippis pappa som var negerkung, många av Hasse Alfredssons limerickar etc etc etc. Som regel pekar han ut minst en person som rasist, i varje avsnitt av deras podcast, pga något denna gjorde för 20 år sedan. Han vill städa historien efter det Filip anser är värdegrundende 2020.
Nåja, efter detta djupa förakt, som jag inte tror att han förstår ens om han läser texten (eftersom jag är rasist, då jag nämnde "negerkung"), även om Fredrik hade sett likheten, men inte vågat klaga, eftersom han vill fortsätta med deras ekonomiska framtidssaga, så måste jag ändå framhålla att han är väldig duktig i just den typen av frågor, som detta program handlar om. Ingen tvekan, om att de hade vunnit, om de ställt upp i ett program med liknande frågor.