Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Filips översittartendenser får fritt spelrum "jag hade klarat 10 stycken minst, ni är bara korkade".
Men han har ju rätt! Det är fel att säga det han gjorde, men han och Fredrik hade vunnit detta, om de fått ställa upp.
Citera
2020-10-23, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Naturligtvis var det klantigt av kanalen att lägga in en speakerröst på slutet men visst hörde man vad rätt svar är och vem som vann.

Långt mycket mer pinsamt är det att dom förvuxna småpojkarna efter flera decennier i media ännu tycker det är så vansinnigt eggande och spännande att säga fitta och knulla i offentligheten. "Pearl necklace är sperma på halsen hi-hi-hi-hi-hi-hi" med upphetsad rodnad på kinderna. Det förefaller vara rent tvångsmässigt. Fullt i klass med Aschbergs/Fylkings lavemang-SM.
Stämmer för Filip. Han tycker det är så häftigt att prata sex-ritualer, även i deras podcast. Då lever han verkligen upp! Jag tror Fredrik mest tycker det är genant, för det är aldrig han som börjar, men Filip brinner för avvikande sex-avvikelser. Samtidigt är han numera den främste pk-nollan som finns. Filip 2020 hade kallat både Fredrik och Filip 2000 för rasister och sexister. Han verkligen hatar historiskt (typ 24 månader sedan och bakåt) begångna förbrytelser mot pk-grunderna.

Genomgående. Han vill plocka bort sådana företeelser. Tintin i Kongo, Pippis pappa som var negerkung, många av Hasse Alfredssons limerickar etc etc etc. Som regel pekar han ut minst en person som rasist, i varje avsnitt av deras podcast, pga något denna gjorde för 20 år sedan. Han vill städa historien efter det Filip anser är värdegrundende 2020.

Nåja, efter detta djupa förakt, som jag inte tror att han förstår ens om han läser texten (eftersom jag är rasist, då jag nämnde "negerkung"), även om Fredrik hade sett likheten, men inte vågat klaga, eftersom han vill fortsätta med deras ekonomiska framtidssaga, så måste jag ändå framhålla att han är väldig duktig i just den typen av frågor, som detta program handlar om. Ingen tvekan, om att de hade vunnit, om de ställt upp i ett program med liknande frågor.
Citera
2020-10-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Men han har ju rätt! Det är fel att säga det han gjorde, men han och Fredrik hade vunnit detta, om de fått ställa upp.

Inte säker på att de hade slagit Erik och Lotta till exempel.
Citera
2020-10-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Inte säker på att de hade slagit Erik och Lotta till exempel.
OK, men det är absolut enda hindret. Kan dock hålla med, Erik mot Filip i stolen vore spännande!
Citera
2020-10-23, 20:55
Medlem
Citat:
OK, men det är absolut enda hindret. Kan dock hålla med, Erik mot Filip i stolen vore spännande!

Ofta verkar ju Filip ha rätt dålig koll och säga själv att han inte kan något.
Citera
2020-10-23, 22:07
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ofta verkar ju Filip ha rätt dålig koll och säga själv att han inte kan något.
Filip är urtypen för den där gapige lille fjanten i skolan som sitter och tittar i facit och illa övertygande hävdar att han bara skall kolla om fler än han lyckats lista ut rätt svar.
Citera
2020-10-23, 22:16
Medlem
XtraXs avatar
Hade gärna sett Filip och Fredrik i på spåret igen men det kommer nog aldrig att ske.
Citera
2020-10-24, 14:38
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

Klart de hade vunnit om de har facit på alla frågorna
Citera
2020-10-25, 01:42
Medlem
Gavins-Friends avatar
Programmet är kul när det är rätt deltagare med. Många as man inte orkar med. Men sen blir man galen på vissa konatiga frågor. Typ idiotfrågan med Mt. Everest. Vad betyder "innan det upptäcktes"? För 40 miljoner år sen var det ju inte Mt. Everest och innan det upptäcktes fanns ju inget som kallades Mt. Everest. Det var bara ett exempel jag snabbt kunde plocka fram i minnet men är liknande med flera frågor.

Även störande när Filip ska "briljera" och säger saker som att Patrik Sjöberg har ett OS-silver (han har två) och ett OS-brons eller att Benny var med i Hootenanny Singers.
Citera
2020-10-25, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Programmet är kul när det är rätt deltagare med. Många as man inte orkar med. Men sen blir man galen på vissa konatiga frågor. Typ idiotfrågan med Mt. Everest. Vad betyder "innan det upptäcktes"? För 40 miljoner år sen var det ju inte Mt. Everest och innan det upptäcktes fanns ju inget som kallades Mt. Everest. Det var bara ett exempel jag snabbt kunde plocka fram i minnet men är liknande med flera frågor.

De trodde de hade fått till en intelligent och finurlig fråga men de misslyckades fatalt.

Hade varit en härlig stund om någon deltagare hade förklarat just detta om berget, men då hade man säkert klippt bort det.

Några gånger har deltagare även gett rätt svar och fått fel.. Som att Mårten Gås var Nils Holgerssons gås vilket de gav fel på. Hade varit mysigt om någon hade påpekat att deras fram-Googlade facit ej var korrekt.
Citera
2020-10-25, 11:41
Medlem
Citat:
Några gånger har deltagare även gett rätt svar och fått fel.. Som att Mårten Gås var Nils Holgerssons gås vilket de gav fel på. Hade varit mysigt om någon hade påpekat att deras fram-Googlade facit ej var korrekt.
Kollade de inte ens wikpedia? Där står uttryckligen att Mårten är hans gåskarl. Gissar att de hävdade att Akka från Kebnekajse var rätt?
Citera
2020-10-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Även störande när Filip ska "briljera" och säger saker som att Patrik Sjöberg har ett OS-silver (han har två) och ett OS-brons eller att Benny var med i Hootenanny Singers.
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Kollade de inte ens wikpedia? Där står uttryckligen att Mårten är hans gåskarl. Gissar att de hävdade att Akka från Kebnekajse var rätt?

Skittrist när de slarvar. Jag reagerade själv på Filips miss om Patrik Sjöbergs OS-medaljer. Man ska akta sig för att försöka briljera kring saker man egentligen inte vet något om.

Produktionen behöver antingen nyanställa eller få till skärpning hos nuvarande personal (inklusive F&F) eftersom det slarvas för mycket med sånt som helt enkelt inte får bli fel i ett frågesportprogram.

En ytterligare indikator på att man är sannolikt är underbemannade är de stundtals pinsamt tråkiga frågeställningarna, tex i Under Pressure.
Senast redigerad av Ville815 2020-10-25 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in