2021-09-17, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Stämmer bra, Dominika var minus 2 år gammal när Cornelis skrev den 68
Tack för det svaret! Jag var osäker på om jag mindes rätt, speciellt sedan jag också konstaterat att hon inte var född, när han skrev melodin. Det är ju en värre lögn än Lars Ohlys, när han påstod att han spelat fotboll mot Nacka Skoglund. Ohly var ju i alla fall född under Nackas livstid. Hon blir säkert en tillgång för Liberalerna om hon kommer in i riksdagen! Till saken hör att Lill-Babs också sade att Cornelis skrivit låten till henne. Kanske sant men jag tvivlar på det också. Det är ju inte en rytm som passade henne.
Citera
2021-09-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Tack för det svaret! Jag var osäker på om jag mindes rätt, speciellt sedan jag också konstaterat att hon inte var född, när han skrev melodin.

Cornelis har varken skrivit melodi eller originaltext, det har C.B. de Hollanda gjort. Cornelis gjorde däremot en svensk översättning av texten.
Citera
2021-09-17, 11:32
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Cornelis har varken skrivit melodi eller originaltext, det har C.B. de Hollanda gjort. Cornelis gjorde däremot en svensk översättning av texten.
Chico Buarque använder han som artistnamn och är en av de mest omtyckta sydamerikanska musiker. Cornelis var känd för att ta framgångsrika låtar från andra länder och skriva svenska texter till låtarna.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-09-17 kl. 11:53.
Citera
2021-09-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Tack för det svaret! Jag var osäker på om jag mindes rätt, speciellt sedan jag också konstaterat att hon inte var född, när han skrev melodin. Det är ju en värre lögn än Lars Ohlys, när han påstod att han spelat fotboll mot Nacka Skoglund. Ohly var ju i alla fall född under Nackas livstid. Hon blir säkert en tillgång för Liberalerna om hon kommer in i riksdagen! Till saken hör att Lill-Babs också sade att Cornelis skrivit låten till henne. Kanske sant men jag tvivlar på det också. Det är ju inte en rytm som passade henne.

Så hon är mytoman?
Citera
2021-09-17, 18:23
Medlem
Älskar Gustavs "klara dom den????" också givetvis kul att han är så rapp och kan sätta Filip på plats. Men jävlar vad usel Liv är, inte främst där i järnridån. Visst, nångång sätter hon nåt men ofta är hon helt ute och cyklar. Gustav är ändå okej och hade nog klarat sig bra med en bra medtävlande.
Citera
2021-09-17, 20:37
Medlem
MrSokratess avatar
Filip till Fredrik: Nicaragua, vilken världsdel?
Fredrik: Öh, Centralamerika.
Filip (djupt impad): Ojojoj!
Fredrik (jävligt stolt): Wooo!

Att det inte klipptes bort visar att redaktionen med flera inte ens förstod hur dumt det var.
Ingen här verkar förstått det heller så folk tror väl helt enkelt att Ca är en världsdel.
Citera
2021-09-18, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Att det inte klipptes bort visar att redaktionen med flera inte ens förstod hur dumt det var.
Ingen här verkar förstått det heller så folk tror väl helt enkelt att Ca är en världsdel.

Fast han var ju ännu mer precis/exakt än att bara säga värdsdelen dock.

Eftersom han sa centralamerika kanske dom tyckte det var underförstått att landet således ligger i Nordamerika dessutom..

Men för att vara ännu mer specifik än att bara säga Nordamerika som är gigantiskt och innehåller många länder/stater så sa han centralamerika som bara har 7 st stater.

Sen är det ju faktiskt så att i bland annat sammanställningar över ekonomisk statistik behandlas Centralamerika som en egen världsdel.
Senast redigerad av Anonym555 2021-09-18 kl. 05:14.
Citera
2021-09-18, 05:55
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:

Folk i den här tråden är bara intresserad av att häckla folk samtidigt som de själva har stora kunskapsluckor.
Citera
2021-09-18, 06:44
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fast han var ju ännu mer precis/exakt än att bara säga värdsdelen dock.

Eftersom han sa centralamerika kanske dom tyckte det var underförstått att landet således ligger i Nordamerika dessutom..

Men för att vara ännu mer specifik än att bara säga Nordamerika som är gigantiskt och innehåller många länder/stater så sa han centralamerika som bara har 7 st stater.

Sen är det ju faktiskt så att i bland annat sammanställningar över ekonomisk statistik behandlas Centralamerika som en egen världsdel.

Att du listar fyra punkter för att försvara honom när det var uppenbart att han trodde Centralamerika var en världsdel är bara konstigt.
Dina tre första punkter faller direkt eftersom han svarade på en precis fråga, vilken världsdel.
Enligt din logik skulle man då kunna svara Norden på frågan, vilken världsdel ligger Sverige i.
Din sista punkt är iofs korrekt men irrelevant då ekonomisk statistik inte nämndes i varken frågan eller svaret. Självklart heller inget varken Filip eller Fredrik har koll på.
Citera
2021-09-18, 14:22
Medlem
Citat:
Att du listar fyra punkter för att försvara honom när det var uppenbart att han trodde Centralamerika var en världsdel är bara konstigt.
Dina tre första punkter faller direkt eftersom han svarade på en precis fråga, vilken världsdel.
Enligt din logik skulle man då kunna svara Norden på frågan, vilken världsdel ligger Sverige i.
Din sista punkt är iofs korrekt men irrelevant då ekonomisk statistik inte nämndes i varken frågan eller svaret. Självklart heller inget varken Filip eller Fredrik har koll på.

Fast jag tror inte det är så uppenbart att han skulle nämna Centralamerika om någon bad honom rabbla upp alla världsdelar. Han kanske snarare uppfattade frågan bara var landet ligger, och han svarade ju så precist som det gick i princip.
Citera
2021-09-18, 16:23
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Folk i den här tråden är bara intresserad av att häckla folk samtidigt som de själva har stora kunskapsluckor.
Jaåå, och vissa i tråden står för sin okunskap och koketterar med den också Du måste förstå att allmänbildning är ett skällsord, däremot selektiv allmänbildning är något mycket vackert

Däremot så finns det en tydlig gräns vid Little Jinder när hon tror att Pingst och Påsk sitter ihop (eller vad hon sa) det är inte kunskaps-luckor utan bara sammanhopande slacked-missbildning där man inte bryr sig om att snappa upp vad som hänt runt i kring sig själv, och detta har med defomerat intellekt å göra.
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-18 kl. 16:27.
Citera
2021-09-18, 16:56
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fast jag tror inte det är så uppenbart att han skulle nämna Centralamerika om någon bad honom rabbla upp alla världsdelar. Han kanske snarare uppfattade frågan bara var landet ligger, och han svarade ju så precist som det gick i princip.

Det tror inte jag heller men i det här fallet gjorde han bevisligen det.
Kan köpa att han gjorde en tankevurpa men lite komiskt att Filip bekräftade honom och därmed gjorde samma tankevurpa. Sen hade redaktionen kunnat redigerat bort det kan jag tycka.
Skitsamma, tyckte bara det såg lite komiskt ut när han blev så stolt efter att ha svarat fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in