Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-08, 19:22
Medlem
Steff83s avatar
Kandidater till slutsegern från grupp 1 är väl Johar/Alexandra och Jesper/Josefine. Övriga har inte vad som krävs i längden tror jag.

Vilka blir det från grupp2? Av gamla lag så lär det ju bli Micke/Gry och Hanna/Jonathan främst. Olof/Ebba har kapacitet med om det stämmer.

Av dom helt nya lagen så är det paret Batra som jag tror kan bli riktigt bra.
Anne/Anders har jag en bra känsla för med.
Men det är ju mest spekulationer.
Citera
2021-10-08, 19:54
Medlem
Josefine kraschar i under pressure: 1 poäng..
Citera
2021-10-10, 14:12
Medlem
peterZiipens avatar
Lite kuriosa från inspelningen av Alla mot Alla. Egentligen inte så mycket spännande. Det är mer eller mindre precis som det ser ut på tv:

- Filip är precis som man föreställer sig: kommer lite sent till inspelning, pratar i telefon mellan tagningar, snackar om att han tagit flyget från LA osv... Han är som en parodi av sig själv.

- Efter att ett lag har svarat på frågorna så är det oftast en paus på ca 30 sek där Filip pratar med redaktionen i örat, går igen deltagarnas svar osv. På tv ser det ut som att de direkt går in till nästa bur, men så är aldrig fallet.

- Även efter att båda lagen har svarat sker en längre paus på ca 1 minut där alla sitter tysta medan Filip räknar ihop poängen tillsammans med redaktionen i örat.

- Precis efter Under Pressure när Filip alltid kommer fram och kramar om deltagaren har det typ varit en paus på 2 minuter. Filip ställer sig redo vid podiet, och då sker en nedräkning för att publiken ska klappa när han springer fram och kramar om deltagaren för att det ska se naturligt ut.

- För att Under Pressure-stolen ska åka ner i golvet igen så ställer sig Fredrik på den i ca 30 sekunder, sakta sakta åker den ner.

- I tv framstår det verkligen som att F&F konverserar, är närvarande och för en naturlig dialog med deltagarna. I verkligheten är F&F mycket mer distanserade, relationerna med deltagarna känns mer kalla. F&F har mycket mer fokus på själva tv-inspelningen/produkten om man kan säga det så. De pratar mer med redaktionen i örat kring vad de ska säga, hur de ska sägas m.m. Kan låta negativt, men de är väldigt proffsiga. På plats är dialogen med deltagarna mer hackig i och med alla pauser och avbrott, men de lyckas ändå skapa vad som känns som en organisk konversation när man ser programmet på tv på ett imponerade sätt.

- När man ibland, i bild, får se publiken skratta så är det ett forcerat skratt som kommit på beställning innan inspelningen ens har börjat.
Citera
2021-10-10, 21:50
Medlem
Helvete vad hon Alexandra är irriterande. Skiter fullständigt i hennes politiska åsikter och vad hon gjort tidigare oavsett om det är bra eller dåligt. Här gjorde verkligen F&F bort sig i att ta med henne i detta program. Önskade man kunde rösta ut deltagare så man slipper denna störiga människa. Satan asså!
Citera
2021-10-10, 22:05
Medlem
Crapmagics avatar
Om jag skulle försöka nämna Sveriges äldsta människa skulle jag inte svarat en kändis, eftersom kändisar inte blir över 1000 år, Heidi Frid är inte i närheten (stackars Emerich Rutten-gubben som aldrig når samma fame per tidsrum https://www.google.com/search?client...UTF-8&oe=UTF-8)

Såhär skulle dom svarat

Den idag äldsta levande svenska personen, Flarid Lagerlund, är 111 år och nästan 5 månader.
Tutan-Dagny är bara barnet i jämförelse
Senast redigerad av Crapmagic 2021-10-10 kl. 22:09.
Citera
2021-10-10, 22:15
Medlem
Crapmagics avatar
Och det retroaktiva Nåbelpriset i kvinno-litteratur går till
https://i.gr-assets.com/images/S/com...l/30612796.jpg

Dum-F&F säger att grekiska gudar är Alexandras specialitet samtidigt som dom innan
har ställt frågan om hon möjligen minns vad Vitt Ariskt Motstånd är för nått

"Strax därefter publicerades två dödshot i Aftonbladet mot polisens informationschef. Claes Cassel och journalisten Alexandra Pascalidou"

Var visserligen NS Stockholm men ändå...hon blev initierad i den världen

Iaf dubbla specialskrivna frågor för att vissa deltagare ska kunna kassera in poäng

Det känns oerhört fräckt av Little Jinder att svara på frågor som vi vet att enbart Pelle kunde.
Dvs 99 % av alla svar, men man vill likväl bli pippad av henne
Senast redigerad av Crapmagic 2021-10-10 kl. 22:49.
Citera
2021-10-10, 22:41
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Har sett ni knorrat om mycket frågor om iPhone/Apple och nu kom en ny - så ni har nog rätt
Varför reagerar inte du och resten av Ara-papegojorna i tråden någon gång på fixeringen vid frågor om Kalle Ankas Jul?

Mina öron slår ifrån i protest så fort dom upprepar sig, så jag har inte hört några frågor alls om Kalle ANkas Jul i det här programmet
Senast redigerad av Crapmagic 2021-10-10 kl. 22:44.
Citera
2021-10-10, 22:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Varför reagerar inte du och resten av ditt anhang dessutom på fixeringen vid frågor om Kalle Ankas Jul?

Mina öron slår ifrån i protest så fort dom upprepar sig, så jag har inte hört några frågor alls om Kalle ANkas Jul i det här programmet
Jodå, de frågade om det fanns asiater i marschen i tomteverkstaden in i julsäcken
Citera
2021-10-10, 22:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jodå, de frågade om det fanns asiater i marschen i tomteverkstaden in i julsäcken
Och vad var svaret då?...jag vill inte höra! då jag inte accepterar det nya fula pott-frisyrklippningen
Citera
2021-10-10, 22:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Och vad var svaret då?...jag vill inte höra! då jag inte accepterar det nya fula pott-frisyrklippningen
Ser nu att min fråga är felställd eller rättare återgiven - skall vara om de finns asiater - negerdockan togs ju bort och alltså fanns men finns inte nu längre. Jag vet hur det är med asiaterna men kolla SVT-play - YouTube funkar nog ej om det inte är SVTs senaste som är upplagd där
Citera
2021-10-10, 23:20
Medlem
Citat:
Om jag skulle försöka nämna Sveriges äldsta människa skulle jag inte svarat en kändis, eftersom kändisar inte blir över 1000 år, Heidi Frid är inte i närheten (stackars Emerich Rutten-gubben som aldrig når samma fame per tidsrum https://www.google.com/search?client...UTF-8&oe=UTF-8)

Såhär skulle dom svarat

Den idag äldsta levande svenska personen, Flarid Lagerlund, är 111 år och nästan 5 månader.
Tutan-Dagny är bara barnet i jämförelse

Dock var dom väl tvungna att nämna en svensk kändis om jag inte minns fel, personen skulle ha en egen wikipedia-sida.
Citera
2021-10-10, 23:46
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Dock var dom väl tvungna att nämna en svensk kändis om jag inte minns fel, personen skulle ha en egen wikipedia-sida.
Sveriges äldsta person är en kändis för annars så skulle personen inte ha en wikipedia-sida. Alla som har en wikipedia-sida räknas ”noteworthy” eller vad nu det svenska begreppet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in