2021-11-26, 22:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Ingenstans låtsas de att han är samma person som Spindelmannen som heter Peter Parker.

Eller hur, både i senaste Spiderman-filmen Into the spider verse och senaste tv-spelet Marvel's Spiderman så finns både Peter Parker och Miles Morales med. I båda fallen är Peter Parker en form av mentor för Miles Morales, så vette sjutton vad OhNoTheHumanity yrar om.
Citera
2021-11-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Eller hur, både i senaste Spiderman-filmen Into the spider verse och senaste tv-spelet Marvel's Spiderman så finns både Peter Parker och Miles Morales med. I båda fallen är Peter Parker en form av mentor för Miles Morales, så vette sjutton vad OhNoTheHumanity yrar om.
Vad jag yrar om är att i dagens reprisavsnitt av alla mot alla så frågade de efter spindelmannen riktiga namn och poäng för fel svar. Spindelmannen -är- Miles Morales i det "riktiga" officiella spindelmanuniversumet då Peter Parker dog. Jag satt och var skitnöjd över vilken rolig kuggfråga de hade hittat på, men det visade sig att det inte var en kuggfråga utan en fråga som femteklassare över hela världen vet om.
Jag tyckte att det var roligt då ett av mina få intressesfärer fick rum i svensk media för ovanlighetens skull, så jag vart sjukt förgrymmad och typ lite bestört/besviken över nivån på svaret och gick in här för att hitta nån mer som såg det sjuka i det men har hittills misslyckats för tråden, som allt på flashback bara fullt av googlande miffon som hellre sprider rasistdynga och avsaknad av en enda vettig person med lite lite mer koll än en googlade dagisfröken, men som ändå måste göra sin röst hörd.
Att du inte förstår vad jag pratar om....jag fattar inte varför du ens erkänner och känner dig tvingad (?) att berätta det?
Filip och Fredrik hade helt enkelt fel. Det finns liksom inget att diskutera egentligen- allt ert trams om svarta spindelmannen, Obama, tevespel hit och dit ändrar ju liksom inte på det faktumet att spindelmannen heter Miles morales, det visar bara på att ni en bunt miffon som lider av nån tvångspsykos där ni behöver skriva om och fläkt ur er vad ni inte vet någonting om.
Du fattar väl ändå att ett spel är ett spel och inte har nåt med officiella riktiga universumet att göra? Och att inget som görs i mcu har nån bäring på riktiga universumet?
Fan, som att tro att att Morgan Freeman är gud eller att man kan bygga hus genom att slå en sten mot ett träd bara för man sett det på teve eller tvspel?
Kommer inte riktigt ihåg spiderversefilmen, men visst var den Peter Parker öht inte ens i närheten av att vara "vår" Spider-Man? Han var väl typ skild? Och fet? Så den Peter Parker om han nu var mentor åt miles, var liksom inte ens den spindelmannen man pratar om bör man pratar o spindelmannen? Typ...som att tro att Wilson fisk skulle vara spidey bara för att han var det i nån serie o nåt avsnitt för länge sen...

Edit: läste ditt cringeinlägg igen och blir fan mörkrädd, tror du verkligen att Filip o Fredrik, eller någon person som pratar om spidey hänvisar till spelet?
Senast redigerad av OhNoTheHumanity 2021-11-27 kl. 00:12.
Citera
2021-11-27, 04:22
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhNoTheHumanity
Vad jag yrar om är att i dagens reprisavsnitt av alla mot alla så frågade de efter spindelmannen riktiga namn och poäng för fel svar. Spindelmannen -är- Miles Morales i det "riktiga" officiella spindelmanuniversumet då Peter Parker dog. Jag satt och var skitnöjd över vilken rolig kuggfråga de hade hittat på, men det visade sig att det inte var en kuggfråga utan en fråga som femteklassare över hela världen vet om.
Jag tyckte att det var roligt då ett av mina få intressesfärer fick rum i svensk media för ovanlighetens skull, så jag vart sjukt förgrymmad och typ lite bestört/besviken över nivån på svaret och gick in här för att hitta nån mer som såg det sjuka i det men har hittills misslyckats för tråden, som allt på flashback bara fullt av googlande miffon som hellre sprider rasistdynga och avsaknad av en enda vettig person med lite lite mer koll än en googlade dagisfröken, men som ändå måste göra sin röst hörd.
Att du inte förstår vad jag pratar om....jag fattar inte varför du ens erkänner och känner dig tvingad (?) att berätta det?
Filip och Fredrik hade helt enkelt fel. Det finns liksom inget att diskutera egentligen- allt ert trams om svarta spindelmannen, Obama, tevespel hit och dit ändrar ju liksom inte på det faktumet att spindelmannen heter Miles morales, det visar bara på att ni en bunt miffon som lider av nån tvångspsykos där ni behöver skriva om och fläkt ur er vad ni inte vet någonting om.
Du fattar väl ändå att ett spel är ett spel och inte har nåt med officiella riktiga universumet att göra? Och att inget som görs i mcu har nån bäring på riktiga universumet?
Fan, som att tro att att Morgan Freeman är gud eller att man kan bygga hus genom att slå en sten mot ett träd bara för man sett det på teve eller tvspel?
Kommer inte riktigt ihåg spiderversefilmen, men visst var den Peter Parker öht inte ens i närheten av att vara "vår" Spider-Man? Han var väl typ skild? Och fet? Så den Peter Parker om han nu var mentor åt miles, var liksom inte ens den spindelmannen man pratar om bör man pratar o spindelmannen? Typ...som att tro att Wilson fisk skulle vara spidey bara för att han var det i nån serie o nåt avsnitt för länge sen...

Edit: läste ditt cringeinlägg igen och blir fan mörkrädd, tror du verkligen att Filip o Fredrik, eller någon person som pratar om spidey hänvisar till spelet?
Miles Morales är spider man i ultimate marvel, men inte i mainstream universumet vilket var vad de efterfrågade. Det blev massa skriveriver när det stod att spidetman skulle dö och bli ersatt av en halv-latin halv-afrikansk version och då skrev de att det bara vara i det alternativa universumet och inte i mainstream serien.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-11-27 kl. 04:26.
Citera
2021-11-27, 09:17
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Vad är egentligen problemet? Oavsett om Peter Parker lever-, är död eller är utbytt i dina c*mstänkta serietidningar så existerar han fortfarande i Marvels universum och är de facto svaret på deras fråga. Hade någon tävlande sagt Miles Morales hade de givetvis fått rätt för det också. Spiderman går både under namnet Miles Morales och Peter Parker.

Skulle vara någorlunda djärvt av redaktionen att ge fel för Peter Parker samtidigt som Spiderman: No way Home med Peter Parker i huvudrollen har premiär på bio om några veckor. I så fall får man ju omformulera frågan och mer precisera - hade frågan exempelvis ställts på detta sätt: Vem har ersatt Peter Parker som Spiderman i Marvels serietidningar? så hade det dock varit en annan historia, men så var inte fallet...
Citera
2021-11-27, 10:21
Medlem
Steff83s avatar
Tabellen inför avslutande veckan i grupp 2.

Pos Lag Spelade Vinster Förluster
1 Ebba & Olof 6 5 1
2 Jonatan & Hanna 5 5 0
3 David & Anna 6 4 2
4 Gry & Micke 5 3 2
5 Anne & Anders 7 2 5
6 Petrina & Olle 7 2 5
7 Ankan & Annie 5 2 3
8 Linnea & Gert 7 1 6

Återstående möten:
måndag 29 november, 2021 Hanna & Jonatan möter Ebba & Olof 22:00
tisdag 30 november, 2021 Ankan & Annie möter Anna & David 22:00
onsdag 1 december, 2021 Micke & Gry möter Hanna & Jonatan 22:00
torsdag 2 december, 2021 Gry & Micke möter Ankan & Annie 22:00
Senast redigerad av Steff83 2021-11-27 kl. 10:24.
Citera
2021-11-27, 15:28
Medlem
XtraXs avatar
Discovery+ kunde väl släppa veckans avsnitt Lördag eftermiddag istället, varför vänta tills 12 inatt. Spelar ju ingen som helst roll om det släpps på Lördag eller Söndag.
Citera
2021-11-28, 06:10
Medlem
TompaOs avatar
Unge och Kringlan Svensson hade varit en bra bur!
Citera
2021-11-28, 09:52
Medlem
Gavins-Friends avatar
Det är komiskt vad lite de kan om "mordet" (det är viktigt från F och F att tydligt säga att det var mord, vet att det är dömt för det men snarare så att Chauvin blev politiskt mördad) på George Floyd mtp. att de säkert allihop lagt upp svarta bilder och fördömt polisens "rasistiska galna våld" mot stackars oskyldiga svarta i USA

Det mest komiska var att ingen kunde Chauvin för nån vecka sen och så var det svårt i en annan fråga i nåt av avsnitten som släpptes idag.
Citera
2021-11-28, 10:01
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Miles Morales introducerades 2011, men absolut... 60-talet är hyfsat nära
Citat:
Jag blir fan förbannad på riktigt, ok att fettot tror att sakers vetenskapliga namn är vad de heter/ hette på latin....men dagens repris, just nu på femman, - spindelmannens riktigt namn, alla miffon gissar på, OCH FÅR RÄTT FÖR, Peter Parker, varför har man ett frågesportprogram om man fuckin sitter och killgissar sig fram till rätt svar? Och med rätt svar så är jag sjukt snällt. Spindelmannen heter, som alla som vet vet, inte nåt annat än miles morales. Han hette Peter parker på typ sextiotalet?
Citat:
Klart de inte behöver låtsas att han är samma person som Peter Parker, då han har ersatt honom, typ som att Biden ersatte Trump och nu heter Amerikas president Biden och inte Trump? Miles Morales är inte svart (eller alltså tror jag, jag sitter inte och googlar om serietidning men jag är rätt säker på att han ska vara latinamerikan) ens en gång? Ah, infördes 2011 tyckte det lät fel när nån skrev att han har varit den officiella spidey i det officiella marveluniversumet i tio år.
Jag trodde du menade svart som i typ venom eller spiders svarta dräkt först eller noir spidey, fattade inte riktigt att du var mer intresserad av att sprida rasistdynga än att prata om f&f eller spiderman. Sluta skriv tack, du sprider bara dynga.

Citat:
Jaaaa? Marvelkarraktären heter Miles morales, mcu- karaktären heter Peter Parker, men officiellt så har m.m från typ earth 1638 ersatt Peter Parker I det officiella marveluniversumet 616 sedan länge. Svarta spiderman? Vad har Obama med nånting att göra? Försöker du vara lite spetsfyndigt rasistisk eller har du nån poäng i det du skriver som hör ihop med marvel? Helt annan karaktär än vem? Miles Morales officiella namn är spindelmannen, inte fuckin Svarta Spindelmannen. Och Spindelmannen heter egentligen Miles morales, även om det stämmer att han hette, och i de flesta marveluniversum heter p p? Så svårt kan det väl inte vara o du dessutom googlar vafan mannen?

Det är två olika spindelmän. Milles Morales är ju han som är svart/latino medan Peter Parker är vit. Så båda svaren är väl rätt. Men originalet är Peter Parker. De filmer med Tobey Maguire och Tom Holland=Peter Parker. Släppta 2002-2021. Exempelvis kommer det en ny film om några veckor där Tom Holland spelar Peter Parker medan de senaste TV-spelen handlar om Milles Morales.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-11-28 kl. 10:04.
Citera
2021-11-28, 12:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det är två olika spindelmän. Milles Morales är ju han som är svart/latino medan Peter Parker är vit. Så båda svaren är väl rätt. Men originalet är Peter Parker. De filmer med Tobey Maguire och Tom Holland=Peter Parker. Släppta 2002-2021. Exempelvis kommer det en ny film om några veckor där Tom Holland spelar Peter Parker medan de senaste TV-spelen handlar om Milles Morales.

Visst är det så! Stackars OhNoTheHumanity som väntat i 6 säsonger på att visa sin briljans inom sitt expertisområde och så är han helt ute och cyklar. Fullt förståeligt att han är upprörd.
Citera
2021-11-29, 17:18
Medlem
Gavins-Friends avatar
Nu har jag fan tröttnat på deras slamkrypare. Blir galen på detta.

"Säg ett fotbollslag med svart och gult" och de var tydliga med att även logotypen skulle vara svart och gul. Så ger de rätt för aik... Jag trodde det var en liten luring för de flesta skulle nog svara aik på den frågan MEN aiks klubbmärke är inte svart. Det är mörkblått.
Citera
2021-11-29, 17:35
Medlem
trattfans avatar
Är det inte otroligt svaga idiotfrågor denna säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in