Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Eller hur, både i senaste Spiderman-filmen Into the spider verse och senaste tv-spelet Marvel's Spiderman så finns både Peter Parker och Miles Morales med. I båda fallen är Peter Parker en form av mentor för Miles Morales, så vette sjutton vad OhNoTheHumanity yrar om.
Vad jag yrar om är att i dagens reprisavsnitt av alla mot alla så frågade de efter spindelmannen riktiga namn och poäng för fel svar. Spindelmannen -är- Miles Morales i det "riktiga" officiella spindelmanuniversumet då Peter Parker dog. Jag satt och var skitnöjd över vilken rolig kuggfråga de hade hittat på, men det visade sig att det inte var en kuggfråga utan en fråga som femteklassare över hela världen vet om.
Jag tyckte att det var roligt då ett av mina få intressesfärer fick rum i svensk media för ovanlighetens skull, så jag vart sjukt förgrymmad och typ lite bestört/besviken över nivån på svaret och gick in här för att hitta nån mer som såg det sjuka i det men har hittills misslyckats för tråden, som allt på flashback bara fullt av googlande miffon som hellre sprider rasistdynga och avsaknad av en enda vettig person med lite lite mer koll än en googlade dagisfröken, men som ändå måste göra sin röst hörd.
Att du inte förstår vad jag pratar om....jag fattar inte varför du ens erkänner och känner dig tvingad (?) att berätta det?
Filip och Fredrik hade helt enkelt fel. Det finns liksom inget att diskutera egentligen- allt ert trams om svarta spindelmannen, Obama, tevespel hit och dit ändrar ju liksom inte på det faktumet att spindelmannen heter Miles morales, det visar bara på att ni en bunt miffon som lider av nån tvångspsykos där ni behöver skriva om och fläkt ur er vad ni inte vet någonting om.
Du fattar väl ändå att ett spel är ett spel och inte har nåt med officiella riktiga universumet att göra? Och att inget som görs i mcu har nån bäring på riktiga universumet?
Fan, som att tro att att Morgan Freeman är gud eller att man kan bygga hus genom att slå en sten mot ett träd bara för man sett det på teve eller tvspel?
Kommer inte riktigt ihåg spiderversefilmen, men visst var den Peter Parker öht inte ens i närheten av att vara "vår" Spider-Man? Han var väl typ skild? Och fet? Så den Peter Parker om han nu var mentor åt miles, var liksom inte ens den spindelmannen man pratar om bör man pratar o spindelmannen? Typ...som att tro att Wilson fisk skulle vara spidey bara för att han var det i nån serie o nåt avsnitt för länge sen...
Edit: läste ditt cringeinlägg igen och blir fan mörkrädd, tror du verkligen att Filip o Fredrik, eller någon person som pratar om spidey hänvisar till spelet?