Citat:
Grejen är den att programmet är inriktat för en yngre publik. När Fredrik läser texten inför frågorna så gäller det att hänga med.Ja precis, känns som att hon inte ens vill vara där, och än mindre vinna tävlingen. Jag fattar att det är ett program avsett för humor och att ha roligt att titta på men personligen vill jag iallafall att deltagarna ska vara tävlingsinriktade och medvetenhet med sin medverkan. Olof och Ebba är helt perfekta för detta program, de är roliga, har sin ”touch” i programmet och har en bra vinnarmentalitet.
Varför ska jag bry mig och titta på exempelvis Marianne när hon knappt ens bryr sig?
Varför ska jag bry mig och titta på exempelvis Marianne när hon knappt ens bryr sig?
Ta min morsa som exempel. Två gånger gick hon till fredagsfinal i, Vem vet mest. Hon och hennes söner klarade medlemstestet till Mensa.
Ser vi frågesport tillsammans så är vi riktigt jämbördiga men så kommer vi till detta program och då blir hon totalt korkad trots hög IQ samt att hon är för jävligt allmänbildad.
Grejen är den att en äldre hjärna hinner inte med i programmets tempo och det innebär inte att personen på något sätt är dum.
Självklart är Claes och Marianne med enbart för att vara ett komiskt inslag och ser man dem utifrån den vinkeln så är de bästa avsnitten de som de är med i.
Citat:
I så fall kastar du verkligen sten i glashus då Ryssarna tog Krim redan 2014. Detta har varit på tapeten konstant sedan dess.
Verkligen, det var verkligen också noterbart. Hur ser man inte skillnaden på Sydamerika och Afrika? Känns som man lär sig det på lågstadiet. De är inte ens lika varandra. Det är verkligen inte stora krav på kunskap när man blir tillfrågad att medverka i detta program. Ebba/Messiah lär inte gå långt, trodde det för något avsnitt sen men de känns för ojämna.
Angående Krimhalvön och svarta havet så försökte jag ge dem lite dispans i och med att detta avsnitt förmodligen är inspelat före invasionen. Men jag tror jag kunde känna igen Krimhalvön och svarta havet när jag var 11 år, riktigt svagt att inte kunna det. De kunde ju inte ens gissa vad det skulle kunna vara. Och i ärlighetens namn, Krimhalvön har varit på tapeten långt innan 24:e februari, kanske till och med ännu mer än nu.
Angående Krimhalvön och svarta havet så försökte jag ge dem lite dispans i och med att detta avsnitt förmodligen är inspelat före invasionen. Men jag tror jag kunde känna igen Krimhalvön och svarta havet när jag var 11 år, riktigt svagt att inte kunna det. De kunde ju inte ens gissa vad det skulle kunna vara. Och i ärlighetens namn, Krimhalvön har varit på tapeten långt innan 24:e februari, kanske till och med ännu mer än nu.