Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ja precis, känns som att hon inte ens vill vara där, och än mindre vinna tävlingen. Jag fattar att det är ett program avsett för humor och att ha roligt att titta på men personligen vill jag iallafall att deltagarna ska vara tävlingsinriktade och medvetenhet med sin medverkan. Olof och Ebba är helt perfekta för detta program, de är roliga, har sin ”touch” i programmet och har en bra vinnarmentalitet.

Varför ska jag bry mig och titta på exempelvis Marianne när hon knappt ens bryr sig?
Grejen är den att programmet är inriktat för en yngre publik. När Fredrik läser texten inför frågorna så gäller det att hänga med.
Ta min morsa som exempel. Två gånger gick hon till fredagsfinal i, Vem vet mest. Hon och hennes söner klarade medlemstestet till Mensa.
Ser vi frågesport tillsammans så är vi riktigt jämbördiga men så kommer vi till detta program och då blir hon totalt korkad trots hög IQ samt att hon är för jävligt allmänbildad.
Grejen är den att en äldre hjärna hinner inte med i programmets tempo och det innebär inte att personen på något sätt är dum.
Självklart är Claes och Marianne med enbart för att vara ett komiskt inslag och ser man dem utifrån den vinkeln så är de bästa avsnitten de som de är med i.
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Verkligen, det var verkligen också noterbart. Hur ser man inte skillnaden på Sydamerika och Afrika? Känns som man lär sig det på lågstadiet. De är inte ens lika varandra. Det är verkligen inte stora krav på kunskap när man blir tillfrågad att medverka i detta program. Ebba/Messiah lär inte gå långt, trodde det för något avsnitt sen men de känns för ojämna.

Angående Krimhalvön och svarta havet så försökte jag ge dem lite dispans i och med att detta avsnitt förmodligen är inspelat före invasionen. Men jag tror jag kunde känna igen Krimhalvön och svarta havet när jag var 11 år, riktigt svagt att inte kunna det. De kunde ju inte ens gissa vad det skulle kunna vara. Och i ärlighetens namn, Krimhalvön har varit på tapeten långt innan 24:e februari, kanske till och med ännu mer än nu.
I så fall kastar du verkligen sten i glashus då Ryssarna tog Krim redan 2014. Detta har varit på tapeten konstant sedan dess.
Citera
2022-03-23, 20:48
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0

I så fall kastar du verkligen sten i glashus då Ryssarna tog Krim redan 2014. Detta har varit på tapeten konstant sedan dess.

Det var väl precis det Henrik konstaterade.

"Och i ärlighetens namn, Krimhalvön har varit på tapeten långt innan 24:e februari, kanske till och med ännu mer än nu."
Citera
2022-03-23, 22:27
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det var ju bara på skämt.

https://www.youtube.com/watch?v=0kszkhboFmk

Jag hann stänga av innan det hon sa att det va på skämt, så det va väl inget lyckat skämt då kan man ju konstatera.
Citera
2022-03-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Grejen är den att programmet är inriktat för en yngre publik. När Fredrik läser texten inför frågorna så gäller det att hänga med.
Ta min morsa som exempel. Två gånger gick hon till fredagsfinal i, Vem vet mest. Hon och hennes söner klarade medlemstestet till Mensa.
Ser vi frågesport tillsammans så är vi riktigt jämbördiga men så kommer vi till detta program och då blir hon totalt korkad trots hög IQ samt att hon är för jävligt allmänbildad.
Grejen är den att en äldre hjärna hinner inte med i programmets tempo och det innebär inte att personen på något sätt är dum.
Självklart är Claes och Marianne med enbart för att vara ett komiskt inslag och ser man dem utifrån den vinkeln så är de bästa avsnitten de som de är med i.

Det var ju precis det jag sa? Och vadå, det är ju ännu värre att inte veta om Krim i och med att de tog halvön redan 2014? Hur säger det emot det jag sa. Sedan så har det blivit ÄNNU mer på tapeten sedan den fullskaliga invasion. Förstår inte alls hur jag kastat sten i glashus, jag visste frågan om området som efterfrågades. Min kritik var hur en vuxen människa inte kan veta var Krimhalvön ligger.
Citera
2022-03-23, 22:39
Medlem
Vinjetten till järnridån tisdagens avsnitt var ny.
Ryska nationalsången var uppenbarligen för känslig att spela upp

Vad var det för ny vinjett?
Möjligen Ukrainias nationellsång?
Citera
2022-03-23, 23:01
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemran

Spoiler taggar från F&F i Lever den jäveln,
Madelaine Allbright är nämligen ikväll stendöd
Citera
2022-03-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Spoiler taggar från F&F i Lever den jäveln,
Madelaine Allbright är nämligen ikväll stendöd
Jävligt sjukt att hon dör på samma dag!
Citera
2022-03-23, 23:34
Medlem
Flaklypans avatar
Imponerad, Mårten plockar Survivor med Destinys Child!

EDIT: Vad nog gårdagens avsnitt, sry!
Senast redigerad av Flaklypan 2022-03-23 kl. 23:37.
Citera
2022-03-23, 23:35
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gohei65
Jävligt sjukt att hon dör på samma dag!

haha snacka om timing!
Citera
2022-03-24, 01:27
Medlem
Citat:

Jag tyckte det var klockrent och skrattade högt. Den ryska är rätt vacker men inte comme il faut och inget jag vill höra på bra länge. Putler har bajsat på allt som är bra med rysk kultur.
Citera
2022-03-24, 10:39
Medlem
ercys avatar
Citat:

Ja, det var Ukraina.
Citera
2022-03-24, 14:57
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Måste vara ett av de taskigaste störningsljudet någonsin i matchen mellan Betner/Bea & Ebba/Olof (för båda parter)
Hur kunde du se det så tidigt? Jag har Discovery plus betalar men avsnitten dök upp idag. Var väl enda gången ett störningsljud varit roligt för övrigt. Edit: var bara jag som lyckats missa det avsnittet, borde det inte dyka upp nya idag då?

Ebba och Olof är de enda roliga att kolla på. Som Filip sa om Betnér "det är som att intervjua Henke Larsson"
Senast redigerad av Gavins-Friend 2022-03-24 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in