Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-21, 09:15
Medlem
MrSokratess avatar
Riktigt bra final!
Hög kunskapsnivå och spänning in i det sista.
Skönt att det är sommaruppehåll nu.
Blir jävligt enformigt efter ett tag.
Hade föredragit kortare säsonger eller en om året men förstår att de mjölkar ur det till max.
Citera
2021-05-21, 13:51
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Skulle väl säga att hon är inte helt klappusel själv men hon har stora luckor på en hel områden men hon har såväl här som i På Spåret kompletterat sin medtävlare med det lilla som har behövts. Men visst. Såväl Jesper som Johar hade nog kommit mycket långt på egen hand ändå.

Absolut lite småsint av mig kanske att inte nämna att hon sitter på goda kunskaper inom exempelvis populärkultur, ett bra kompliment till starka medtävlare. Men känns ändå lite orättvist hur många titlar hon fått.

Lenin före Stalin, var en ganska tydlig indikator för grabbiga och kvinnliga intresseområden.
Citera
2021-05-21, 14:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Absolut lite småsint av mig kanske att inte nämna att hon sitter på goda kunskaper inom exempelvis populärkultur, ett bra kompliment till starka medtävlare. Men känns ändå lite orättvist hur många titlar hon fått.

Lenin före Stalin, var en ganska tydlig indikator för grabbiga och kvinnliga intresseområden.
Jo. Det var ju väldigt tydligt.

Och som sagt. Hade vi tex stuvat om i säsongens finallag så hade det nog sett markant annorlunda ut om männen och kvinnorna tävlat ihop i var sitt lag, vilket ju känns sådär. Gry och Jossan hade varit ett rätt mediokert lag.

Men som sagt..både Josefine och Gry kompletterar sina medtävlare exakt där det behövs som mest, oftast populärkultur då, och är dom hemma.
Citera
2021-05-21, 14:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Sjukt spännande och bra final! Även semifinalerna var riktigt underhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Handlar inte om tålamod, utan mer att jag mår dåligt inombords. Man ser hur alla inblandade våndas. Sååå tydligt att även Wikingsson lider inombords varje gång det är dags för störningsljudet - antingen undviker ögonkontakt, dricker vatten eller ger i från sig ett falskt leende. Ingen av deltagarna tycker heller att det är speciellt kul, utan alla har bara accepterat att de ska låtsasskratta vid momentet.
Lite Kejsarens nya kläder över det hela, någon borde säga "inge tycker det här är speciellt kul va, vi tar bort segmentet" och inte en enda skulle klaga.

Eller så är det bara jag!

Håller helt med. Om de nu ska snickra fram en ny säsong under sommaren så hoppas jag att de justerar lite i koncceptet samtidigt. Mina "pet peeves" är ffa:

Bort med (snacket om) störningsljudet.
Färre insålda kommersiella frågor.
Och, efter 5 säsonger är det hög tid för ett nytt manus för Wikingson. Han måste ju vara kapabel att påa och ava reklamavbrott t ex mer relevant till matchen som pågår. Nu har vi hört exakt samma meningar vid samma tillfällen i på tok för lång tid.

Allt hänger naturligtvis på vilka par de får till men i övrigt håller det nog i några säsonger till.
Citera
2021-05-21, 14:51
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Allt hänger naturligtvis på vilka par de får till men i övrigt håller det nog i några säsonger till.
Det håller hur många säsonger som helst, så länge som man ger oss relevant andrum, men dom kan inte hålla två saker i luften tydligen
Citera
2021-05-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Hade Josefin och Gry varit i samma lag hade de inte ens nått till kvartsfinal.

Men eller hur!!! Jesper & Micke hade slagit dem med (många) hästlängder. Popkultur verkar vara det enda som Gry/Josefin kan. Men å andra sidan kan Micke inte mycket om det, så han behöver en som kompletterar hans svagheter.

Lotta och Erik var visserligen bäst under sina säsonger, men de hade varit totalt överlägsna om de dessutom kunde populärkultur. Det var deras stora bristgenre, så visst kan man vinna utan att någon i buren kan det.

Jesper är den som imponerar mest i allmänbildning. Han hade vunnit även ensam.
Citera
2021-05-21, 19:07
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Årets vinnarbur måste vara Jesper Rönndal/Josefin Johansson. Är nog favoriter även mot Erik o lotta.
Årets förlorbur i vanlig ordning frode/josefsson
Årets vidrigaste bur Schyman/özz

Grattis, de var nära att du missade tipset
Citera
2021-05-21, 19:33
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Eller så är det bara jag!

Nej det är inte bara du. Störningsljudsmomentet är sjukt uttjatat och var knappt roligt ens första säsongen.
Citera
2021-05-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Nej det är inte bara du. Störningsljudsmomentet är sjukt uttjatat och var knappt roligt ens första säsongen.

Kunde man hitta ett roligt störningsljud till varje program skulle det vara helt okej, problemet är ju när dom kör samma för 4:e gången.
Citera
2021-05-21, 21:05
Medlem
Mattelols avatar
Rolig och spännande final, men något tröttsamt med Fredriks sjuhundraelfte ”Vilket drama! Hur ska detta sluta!? Sitt kvar!”

För övrigt tog jag Nils Dacke på året, det var en kvalificerad gissning men likväl min största framgång i livet.
Citera
2021-05-21, 21:12
Medlem
Jag gillar störningsljuden (om det inte blir samma för 17e gången). Tanten som låter som Linus på linjen var det roligt att få höra igen. De hade med henne en gång i Breaking News. Älskar henne.
Citera
2021-05-21, 21:40
Medlem
Bra final!

Hade hoppats på Micke och Gry då jag har oerhört svårt för Josefine. Vet inte varför egentligen, men förmodligen beror det på att hon mest glider på räkmacka samt hennes barnsliga klädsel. Känns inte seriöst.

Jesper däremot förtjänade vinsten, så grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in