2022-12-02, 11:21
Medlem
Angående vilka som vann Grupp 1 så skrev jag detta för cirka femtio dagar sedan:

” Topp-3 fick alltså samtliga 5-2 (Bea/Magnus vinner på inbördes poängskillnad dessa lag emellan, hade poängskillnad totalt sett gällt (vilket det borde kan jag tycka) så hade Messiah/Kajsa vunnit gruppen. Noterbart att Kalle/Ina hade bäst poängskillnad av samtliga lag men fick nöja sig med en fjärdeplats. Hade kunnat bli värre, då dom till och med hade missat avancemang om inte Markus/Amie tagit AMA-historiens mest idiotiska taktiska drag i att skicka upp Amie i heta stolen på en direkt avgörande UP vid likaläge i deras sista match. Ganska väntat att Clara & Tony skulle stanna på noll vinster, även om dom var och nosade i vissa matcher.”
Citera
2022-12-02, 11:31
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Angående vilka som vann Grupp 1 så skrev jag detta för cirka femtio dagar sedan:

” Topp-3 fick alltså samtliga 5-2 (Bea/Magnus vinner på inbördes poängskillnad dessa lag emellan, hade poängskillnad totalt sett gällt (vilket det borde kan jag tycka) så hade Messiah/Kajsa vunnit gruppen. Noterbart att Kalle/Ina hade bäst poängskillnad av samtliga lag men fick nöja sig med en fjärdeplats. Hade kunnat bli värre, då dom till och med hade missat avancemang om inte Markus/Amie tagit AMA-historiens mest idiotiska taktiska drag i att skicka upp Amie i heta stolen på en direkt avgörande UP vid likaläge i deras sista match. Ganska väntat att Clara & Tony skulle stanna på noll vinster, även om dom var och nosade i vissa matcher.”

Vad menar du med inbördes poängskillnad? Mest poäng när enbart dessa tre lag möttes?
Citera
2022-12-02, 11:34
Medlem
Dags att tippa kvartsfinalerna;

Hanna/Jonathan vs Emma/Ola
65%-35%. Knyckare klart svagast i denna kvartett. Fäller avgörande. Tippar att Hanna/Jonathan vinner detta knappt men klart, vi säger 3 poäng.

Johar/Annika vs Ina/Kalle
70%-30%. Ina/Kalle hade bäst poängkvot av samtliga lag i Grupp 1 men lär inte räcka till här. Utgångstipset landar på att Johar/Annika vinner med 4 poäng.

Bea/Magnus vs Magdalena/Martin
60%-40%. Ettan mot fyran men tror ändå detta kan bli ganska hårt. Landar dock i att Bea/Magnus vinner. 2 poängs differens.

Olof/Ebba vs Messiah/Kajsa
65%-35%. Messiah var ruskigt vass i gruppspelet, troligen bäst av samtliga i Grupp 1. Kajsa klart svagast av samtliga som avancerat till slutspelet och det bör visa sig här. Olof/Ebba vinner med 3 poäng.
Citera
2022-12-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad menar du med inbördes poängskillnad? Mest poäng när enbart dessa tre lag möttes?

Magnus/Bea slog Hanna/Jonathan med 4p
Messiah/Kajsa slog Magnus/Bea med 1p
Hanna/Jonathan slog Messiah/Kajsa med 3p

Alla slog alla där i toppen bland 5-2-lagen, men Magnus/Bea hade bäst poängkvot i deras inbördes möten med +3 att jämföra med Hanna/Jonathan -1 & Messiah/Kajsa -2. Utgår från att det är det som fastställer tabellen.
Citera
2022-12-02, 12:22
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

65%-35%. Knyckare klart svagast i denna kvartett. Fäller avgörande. Tippar att Hanna/Jonathan vinner detta knappt men klart, vi säger 3 poäng.

70%-30%. Ina/Kalle hade bäst poängkvot av samtliga lag i Grupp 1 men lär inte räcka till här. Utgångstipset landar på att Johar/Annika vinner med 4 poäng.

60%-40%. Ettan mot fyran men tror ändå detta kan bli ganska hårt. Landar dock i att Bea/Magnus vinner. 2 poängs differens.

65%-35%. Messiah var ruskigt vass i gruppspelet, troligen bäst av samtliga i Grupp 1. Kajsa klart svagast av samtliga som avancerat till slutspelet och det bör visa sig här. Olof/Ebba vinner med 3 poäng.

Ser bra ut, hade nog gjort något liknande. Synd att Messiah i stort sett är helt själv. Hoppas han får en bättre partner till nästa säsong.
Citera
2022-12-02, 12:37
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

Jag håller med om dina favoriter i varje kvartfinal men skulle sätta lite högre vinstchanser för Johar och Annika samt Bea och Magnus. Magdalena och Martin är ganska duktiga men har det gemensamt att de har enorma kunskapshål på allt som har med film och musik att göra. Det är ju på nivån att de knappt skulle kunna säga en låt av Avicii eller en film som Tom Cruise har medverkat i. De har ju båda varit ganska öppna med sina svagheter i dessa områden och just i Alla Mot Alla som har ett ganska stort fokus på den typen av frågor blir det extra illa och de skulle må bra av att splittras som par och paras ihop med någon som kan täcka upp detta kunskapshål hos dem.
Senast redigerad av Dr King 2022-12-02 kl. 12:49.
Citera
2022-12-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag håller med om din favoriter i varje kvartfinal men skulle sätta lite högre vinstchanser för Johar och Annika samt Bea och Magnus. Magdalena och Martin är ganska duktiga men har det gemensamt att de har enorma kunskapshål på allt som har med film och musik att göra. Det är ju på nivån att de knappt skulle kunna säga en låt av Avicii eller en film som Tom Cruise har medverkat i. De har ju båda varit ganska öppna med sina svagheter i dessa områden och just i Alla Mot Alla som har ett ganska stort fokus på den typen av frågor blir det extra illa och de skulle må bra av att splittras som par och paras ihop med någon som kan täcka upp detta kunskapshål hos dem.

Ja, det är möjligt angående Magdalena och Martin. Dom har nog mindre än 40% där när jag tänker efter. Ina/Kalle tycker jag inte ska underskattas däremot, fick stryk med en ynka poäng av både gruppvinnarna Bea/Magnus och grupptvåorna Hanna/Jonathan i gruppspelet. Kompetent bur absolut, men nu är det ju tuffast möjliga motstånd. Krävs nog dock ett UP-misslyckande av Johar (vilket har hänt) för att skrällen ska bli ett faktum.

Om jag förstår det hela rätt så kan inte Hanna/Jonathan & Johar/Annika mötas i final vilket är jävligt trist. Hade verkligen sett fram emot det mötet över dubbla distansen. Jag är dock inte säker, men antar att dom möts redan i semi vid avancemang.
Citera
2022-12-02, 12:58
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ja, det är möjligt angående Magdalena och Martin. Dom har nog mindre än 40% där när jag tänker efter. Ina/Kalle tycker jag inte ska underskattas däremot, fick stryk med en ynka poäng av både gruppvinnarna Bea/Magnus och grupptvåorna Hanna/Jonathan i gruppspelet. Kompetent bur absolut, men nu är det ju tuffast möjliga motstånd. Krävs nog dock ett UP-misslyckande av Johar (vilket har hänt) för att skrällen ska bli ett faktum.

Om jag förstår det hela rätt så kan inte Hanna/Jonathan & Johar/Annika mötas i final vilket är jävligt trist. Hade verkligen sett fram emot det mötet över dubbla distansen. Jag är dock inte säker, men antar att dom möts redan i semi vid avancemang.
Jo om det är en ”ren” slutspelslottning bör det bli Hanna/Jonatan & Johar/Annika som möts i en semifinal om båda går dit. Detta innebär också att Olof och Ebba slipper dessa båda par i en eventuell semi och ökar deras chanser till en finalplats och sannolikheten för en krock mellan Olofs rapporterade från fotbolls-VM i Qatar och finalinspelningen i Avicii Arena har ökat ytterligare.
Citera
2022-12-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Var det inte helt enkelt för att visa sorg för att uttrycket ”hispan” försvunnit? De höll ju till och med några välregisserade tysta sekunder.

Ja så bör de va ju. Vet inte om det var långsökt eller om det är jag som är trög. Men tror inte många har koll på sorgebandet.
Citera
2022-12-02, 13:12
Medlem
zerxezs avatar
Citat:

Ammie är outhärdlig med sitt "gulliga" flamsande. Hon ligger till stor del bakom laget fullbordade choke. 3 raka vinster och sedan 4 raka förluster och respass. Ammie var upptagen med att fjanta sig för kameran än att fokusera på matchen
Citera
2022-12-02, 13:17
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag håller med om dina favoriter i varje kvartfinal men skulle sätta lite högre vinstchanser för Johar och Annika samt Bea och Magnus. Magdalena och Martin är ganska duktiga men har det gemensamt att de har enorma kunskapshål på allt som har med film och musik att göra. Det är ju på nivån att de knappt skulle kunna säga en låt av Avicii eller en film som Tom Cruise har medverkat i. De har ju båda varit ganska öppna med sina svagheter i dessa områden och just i Alla Mot Alla som har ett ganska stort fokus på den typen av frågor blir det extra illa och de skulle må bra av att splittras som par och paras ihop med någon som kan täcka upp detta kunskapshål hos dem.

Schibbiye borde sätta sig och hårdplugga just film och musik inför slutspelet. Han verkar vara den mest motiverade i laget.
Citera
2022-12-02, 15:09
Medlem
Fattar inte hur man INTE känner igen fantombilden över Olof Palmes mördare. Då har man levt under en sten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in