2022-12-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Fattar inte hur man INTE känner igen fantombilden över Olof Palmes mördare. Då har man levt under en sten.
För att den är jävligt lik Ausonius.
Citera
2022-12-02, 18:36
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Fattar inte hur man INTE känner igen fantombilden över Olof Palmes mördare. Då har man levt under en sten.

Enkelt. De blandade ihop den med Lasermannen. För det sjuka är ju att Lasermannens berömda fantombild inte alls var lik John Ausonius. Han hade väl rödfärgat hår vid den skjutning som fantombilden skapades efter, samt glasögon. Hans utseende när han greps var däremot hyfsat likt Palme-bilden.

Tror tom att vissa har spekulerat i Ausonius som Palmemördaren just pga bilden.
Citera
2022-12-02, 19:01
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Mullrande motor frågan var fullständigt idiotisk.

Rätta svaret bör väll vara: Ottomotorn

Ja, frågan var något lurig & bägge lagen fick problem. När jag söker synonymer till konfiguration som var det som efterfrågades, så kommer: "yttre form, gestalt, utseende, sammanställning". Frågan är nog därmed korrekt ställd. Man eftersöker vilken konfiguration av cylindrar som är vanligast. Ottomotor är ju då typen eller sorten, medan en konfiguration är gestalt, form, utseende, sammanställning.

Jag trodde mig vara säker på att rak 4a måste vara vanligast genom tiderna, men blev förvirrad av ordet mullrande som mer kännetecknar V8. Lite chockad över att V8 är mer producerad än rak 4, det måste vara en helvetes massa pickuper, lastbilar, båtar mm. För bland personbilar måste ju ändå rak 4 varit vanligare, med modeller som Toyota Corolla, VW Golf, Fiat Uno etc etc.
Citera
2022-12-02, 20:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Trångs-gårds man ser ut såhär https://www.svd.se/a/wy0A1/hall-du-h...ket-om-du-vill
inte helt olik Svennis om några år, hon är därmed praktiskt tagen inte otrogen om hon knullar Svennis
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-02 kl. 20:08.
Citera
2022-12-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Trångs-gårds man ser ut såhär https://www.svd.se/a/wy0A1/hall-du-h...ket-om-du-vill
inte helt olik Svennis om några år, hon är därmed praktiskt tagen inte otrogen om hon knullar Svennis

Ser han ut som Soran Ismail? 🤔
Citera
2022-12-02, 23:26
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ja, frågan var något lurig & bägge lagen fick problem. När jag söker synonymer till konfiguration som var det som efterfrågades, så kommer: "yttre form, gestalt, utseende, sammanställning". Frågan är nog därmed korrekt ställd. Man eftersöker vilken konfiguration av cylindrar som är vanligast. Ottomotor är ju då typen eller sorten, medan en konfiguration är gestalt, form, utseende, sammanställning.

Jag trodde mig vara säker på att rak 4a måste vara vanligast genom tiderna, men blev förvirrad av ordet mullrande som mer kännetecknar V8. Lite chockad över att V8 är mer producerad än rak 4, det måste vara en helvetes massa pickuper, lastbilar, båtar mm. För bland personbilar måste ju ändå rak 4 varit vanligare, med modeller som Toyota Corolla, VW Golf, Fiat Uno etc etc.

Jag tog oxå för givet att Rak4 är mer tillverkade.

Jag har försökt leta lite fakta men ej hittat.
Citera
2022-12-04, 15:04
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Varför säger Filip (och Fredrik höll med) att Niemann fuskat med analkulor? Det var ju ett skämt/meme typ som spreds efter Elon Musk twittrade om det. Finns ingenting som pekar på att det skulle vara sant men ändå säger han i TV att det var så det var...

Dessutom sa Filip att Niemann var tysk, kan man inte kräva att Filip gör åtminstone ett minimum av research ibland? Han brukar ju kritisera media för drev osv men på vilket sätt är han själv bättre kan man fråga sig? Det finns inga som helst bevis för att Niemann fuskat mot magnus carlsen. Magnus carlsen är en omogen bebis som beter sig som ett svin varje gång han förlorar. Carlsen svärtar ner hela schack-sporten med sina egotrippade barnsligheter. Människor har lynchats till döds över hela världen på grund av ogrundade och falska anklagelser, och offentliga personer och adhd-hjärnor som Filip måste se sin skuld i dylika situationer.
Citera
2022-12-05, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Dessutom sa Filip att Niemann var tysk, kan man inte kräva att Filip gör åtminstone ett minimum av research ibland? Han brukar ju kritisera media för drev osv men på vilket sätt är han själv bättre kan man fråga sig? Det finns inga som helst bevis för att Niemann fuskat mot magnus carlsen. Magnus carlsen är en omogen bebis som beter sig som ett svin varje gång han förlorar. Carlsen svärtar ner hela schack-sporten med sina egotrippade barnsligheter. Människor har lynchats till döds över hela världen på grund av ogrundade och falska anklagelser, och offentliga personer och adhd-hjärnor som Filip måste se sin skuld i dylika situationer.
Han kan ju inte förväntas göra research baserat på ett spontant skämt som han inte vet skulle komma?
Citera
2022-12-05, 09:32
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Tråkigt att finalen spelas in innan alla avsnitten har sänts.
Nu kommer det att bli känt vilka som vinner/kommer tvåa innan semfinalerna ens sänts!
Citera
2022-12-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Tråkigt att finalen spelas in innan alla avsnitten har sänts.
Nu kommer det att bli känt vilka som vinner/kommer tvåa innan semfinalerna ens sänts!

Verkligen. Jag brukar ”hålla på” Olof och Ebba men undrar om de verkligen går till final i år. Han är ju nere i Qatar jobbar under VM. Skulle han flyga till Sverige för att spela in finalen för att sedan sätta sig på ett plan tillbaka till Qatar igen 🧐.
Citera
2022-12-05, 22:21
Moderator
Dr Kings avatar
Ledtrådarna om Pernilla Wiberg var riktigt usla. Det märks att det trots allt är klasskillnad på På Spårets redaktion och Alla Mot Allas redaktion.
Citera
2022-12-05, 22:35
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ledtrådarna om Pernilla Wiberg var riktigt usla. Det märks att det trots allt är klasskillnad på På Spårets redaktion och Alla Mot Allas redaktion.

Jag tog det dock på 1 poäng, men visst var det hysteriskt svårt på höga poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in