2022-09-21, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ja, jag gillar själva frågetypen men den blev onödigt lätt. Enda fällan man kunde gå i var väl att svara Spanien (som ligger precis under 50 miljoner), vilket ett lag gjorde.

Kanske den konstigaste frågan i Alla mot Allas historia. Karln var runt 50-snåret när han satt i regering för 10 år sedan men nu skulle man alltså hamna i fällan att tro att han var över 80? Tjena..

Produktionen på Alla mot alla verkar vara lite dumma i huvudet ibland, eller har de bara otur när de tänker? Eller tänker de kanske inte alls?
Citera
2022-09-21, 15:33
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ganska märklig fråga om Jan Björklund fyllt 80 när man inte ens trodde han fyllt 70 ännu.
Karln är väl 60? Vad är det för taskig och bisarr fråga?
Citera
2022-09-21, 17:03
Moderator
Dr Kings avatar
Frågan om Jan Björklund är över 80 år var helt absurd ja. Det var nästan så att man undrade om det var någon luring där Jan Björklund har en namne och svaret skulle vara ”Jo den vi menade här var historikern Jan Björklund som är 83 år så svaret är alltså ja.

Ungefär som den klassiska TP-frågan om Björn Borg fick Svenska Dagbladets bragdmedalj 1938 där svaret också är ja.

Citera
2022-09-21, 19:24
Moderator
Dr Kings avatar
En annan skum sak var frågan ”Säg två låtar som Max Martin har varit med och skrivit” där Clara och Tony kunde en låt. Filip sa då att det inte blev någon poäng eftersom man måste ha rätt på båda för att det skulle bli poäng. Så brukar det ju inte vara på den typen av frågor utan man brukar få ett poäng per rätt svar. På samma delfråga hade de ju t.ex. ”Säg tre filmer som är remakes” och där fick de en poäng per rätt film.
Citera
2022-09-21, 22:49
Moderator
Dr Kings avatar
Hur kan det vara en idiotfråga om Gävlebocken brann förra året eller inte

De har verkligen tappat stinget när det gäller idiotfrågan. Under de första säsongerna var det frågor på sådana enkla saker som alla bör kunna men som man ändå kunde svara fel på. Nu märks det att fantasin börjar tryta och det är oftare och oftare helt godtyckliga frågor som blir idiotfrågor.
Senast redigerad av Dr King 2022-09-21 kl. 22:56.
Citera
2022-09-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Klipptes den bort? Jag minns att det svarades på den frågan i tv-sändningen. Källner och Ooms diskuterade väl t.ex. om häcklöpning räknades eftersom man hoppar över häckar då.

Du har helt rätt. Jag såg också tv-sändningen minns Ooms påstridighet när hon ville att häcklöpningen skulle räknas som hoppgren. Men till slut fick Källner henne att vika ner sig.
Citera
2022-09-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hur kan det vara en idiotfråga om Gävlebocken brann förra året eller inte

De har verkligen tappat stinget när det gäller idiotfrågan. Under de första säsongerna var det frågor på sådana enkla saker som alla bör kunna men som man ändå kunde svara fel på. Nu märks det att fantasin börjar tryta och det är oftare och oftare helt godtyckliga frågor som blir idiotfrågor.

Den hamnar i facket som en av de sämre idiotfrågorna. Tyvärr börjar det facket bli väldigt stort...

Jag har skickat in ca 10 förslag på idiotfrågor till Fredrik Wikingsson på Instagram senaste året. Flera gånger har han "likat" meddelandet, men ingen fråga har kommit med. SAMTLIGA av mina förslag har hållit betydligt bättre idiotfråga-klass än majoriteten av frågorna den här säsongen.

Älskar programmet men idiotfrågorna måste bli bättre (eller snarare: mer idiotfråg-iga).
Citera
2022-09-22, 00:02
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Den hamnar i facket som en av de sämre idiotfrågorna. Tyvärr börjar det facket bli väldigt stort...

Jag har skickat in ca 10 förslag på idiotfrågor till Fredrik Wikingsson på Instagram senaste året. Flera gånger har han "likat" meddelandet, men ingen fråga har kommit med. SAMTLIGA av mina förslag har hållit betydligt bättre idiotfråga-klass än majoriteten av frågorna den här säsongen.

Älskar programmet men idiotfrågorna måste bli bättre (eller snarare: mer idiotfråg-iga).

Droppa några av dina idiotfrågor!
Citera
2022-09-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Droppa några av dina idiotfrågor!

1. Har neandertalare levt på jorden samtidigt som homo sapiens?
2. Vilket datum var Hitlers födelsedag?
3. Vilken stad av Stockholm, Oslo och Helsingfors ligger längst söderut?

Tre exempel jag kom på på rak arm som jag skrivit till honom. Det är frågor man "bör" kunna, men som är lätta att sjabbla bort sig på. Om Gävlebocken brann eller inte är däremot inte en sån fråga, jävla trams..

Den enda idiotfrågan jag kommer på på rak arm från årets säsong som varit bra är den om det heter "kredit och debet" eller "kredit och debit". Väldigt lätt att gå bort sig på även om man "ska" kunna det.

Ett förslag till ping-pong-momentet skulle kunna vara något idrottsrelaterat. Tex lag i SHL säsongen 21/22 eller lag i fotbollsallsvenskan säsongen 2022.
Citera
2022-09-22, 00:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Tre exempel jag kom på på rak arm som jag skrivit till honom. Det är frågor man "bör" kunna, men som är lätta att sjabbla bort sig på. Om Gävlebocken brann eller inte är däremot inte en sån fråga, jävla trams..

Den enda idiotfrågan jag kommer på på rak arm från årets säsong som varit bra är den om det heter "kredit och debet" eller "kredit och debit". Väldigt lätt att gå bort sig på även om man "ska" kunna det.

Ett förslag till ping-pong-momentet skulle kunna vara något idrottsrelaterat. Tex lag i SHL säsongen 21/22 eller lag i fotbollsallsvenskan säsongen 2022.

Stockholm, Oslo & Helsingfors är kul!

Mina två favoriter från tidigare är "Har Monopol-gubben monokel eller känns det bara som det?" och "Har Coca-Cola loggan ett bindestreck mellen Coca och Cola, eller känns det bara som det?"

En fråga som kanske är i lättaste laget, men som hade varit kul är "Är Betner flintskallig eller känns det bara som det"
Citera
2022-09-22, 00:30
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

Jo åtminstone 1 och 3 är betydligt bättre än majoriteten av idiotfrågorna som F&F har haft på sistone. Hitlers födelsedag tycker jag dock inte är lika lätt och för mig är det endast hans dödsdatum som ploppar upp i huvudet medan hans födelsedag inte finns där.

En annan bra idiotfråga som kommer att komma senare under säsongen är ”Lyser stjärnorna själva eller reflekterar de bara ljuset från solen?”
Citera
2022-09-22, 03:32
Medlem
Alltså Hanna Hellquists skratt måste ju vara ett av det mest avtändande ljud som någonsin sluppit ur en människostrupe.
Senast redigerad av Menlonson 2022-09-22 kl. 03:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in