Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-12, 00:49
Medlem
peterZiipens avatar
Vilken katastrofalt ful ny Alla mot Alla-skylt de satt upp bakom Filip & Fredrik. Varför slänger man upp den fem avsnitt in i säsongen? Jävligt märkligt då det är en nedgradering.
Citera
2023-09-12, 01:44
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vilken katastrofalt ful ny Alla mot Alla-skylt de satt upp bakom Filip & Fredrik. Varför slänger man upp den fem avsnitt in i säsongen? Jävligt märkligt då det är en nedgradering.
Och vad tycker du om den digitala kom ihåg skylten vilken ämne det gäller under Under Pressure?
Den borde ju varit där i säsong 1, så nu kan dom lika gärna ta bort den under sista säsongen
Citera
2023-09-12, 22:07
Medlem
Crapmagics avatar
Varför bluffar Filip om att alla älskar Tom, Filip tjatar och tjatar och tjatar om det i Tompas ansikte tills det blir sant tänker han, hur mår du Tom?

Däremot älskar vi fisk-Bea och Magnus

Det var tydligen ett viktigt politiskt ställningstagande för redaktionen
att inbilla sig att Lucior kan vara gaytenorer, genom detta tendentiösa bildspel

Hur mycket? hatar ni den upprepande förutsägbara pausmusiken i denna säsong av Järnridån
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-12 kl. 22:41.
Citera
2023-09-12, 22:51
Medlem
Crapmagics avatar
Bra idiotfråga, självfallet är det 365 dagar på ett år, utan att kunna nånting om skottår, utan man kan ta det som en retorisk fråga

Fredriks narcissistiskt navelskådande lekstuga vill gärna uppmärksamma i rikstv sina "lååååånga ögonfransar" (alltså inte Lady Marion i Robin Hood) som han tycker att han fått för lite uppmärksamhet av tjejer för under livet fråga är varför han inte säger det tills in kärring Johanna bara?

Hur är OS guld en alliteration? (Carolina Kluft frågan som jag glömt)
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-12 kl. 23:07.
Citera
2023-09-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hur är OS guld en alliteration? (Carolina Kluft frågan som jag glömt)

Carolina Clüft är väl en allitteration
Citera
2023-09-13, 00:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Aha, tackar
Citera
2023-09-13, 17:30
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Hon heter ju dock inte det. Hon heter Carolina Klüft så det är ingen alliteration.

Ännu en slamkrypare.
Citera
2023-09-13, 17:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hon heter ju dock inte det. Hon heter Carolina Klüft så det är ingen alliteration.
Har inte sett avsnittet i fråga, så har inte 100% koll på frågans formulering, men;

ALLITTERATION
det förhållande, att samma l. likartadt ljud (i vissa fall samma ljudförbindelse) återkommer i början af närstående, betonade ord (l. stafvelser

Om jag skulle ha gissat på vad definitionen av allitteration var, så hade jag sagt att det är 'när flera ord i följd börjar på samma bokstav', men så är tydligen inte fallet.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-09-13 kl. 17:38.
Citera
2023-09-13, 18:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har inte sett avsnittet i fråga, så har inte 100% koll på frågans formulering, men;

ALLITTERATION
det förhållande, att samma l. likartadt ljud (i vissa fall samma ljudförbindelse) återkommer i början af närstående, betonade ord (l. stafvelser

Om jag skulle ha gissat på vad definitionen av allitteration var, så hade jag sagt att det är 'när flera ord i följd börjar på samma bokstav', men så är tydligen inte fallet.
Dock textade Discovery hennes namn som "Carolina Clüft" jag trodde jag hade blivit galen och fick googla hennes namn för inte fan kan jag ha trott fel i alla år. Men återigen visade det sig att det var programmet som hade fel. Alliteration eller inte så tror jag ändå personen som skrivit frågan tror att hon stavar efternamnet med C (och därmed lagt in frågan för h*n tänkt aah CC) och man har också textat det så, vilket ju som sagt är fel.

Jag kan ärligt säga att jag inte hade stenkoll på definitionen på vad en alliteration är men alla andra namn de hade med var samma bokstav och exemplet de gav som hjälp var Stig Strand. Sen kan man diskutera om "Klüft" som inte är ett svenskt namn verkligen har samma ljudföbindelse som C i "Carolina" jag uttalar Carolina med ett hårt k och Klüft mer typ "khlyft" men det kan ju vara dialektalt. Hursomhelst är det alltid nån slamkrypare med när jag ser programmet.

Den mest korkade var ju när de hade som idiotfråga "är kinesiska ett språk?" och rätt svar i programmet var nej och Filip idiotförklarade de som skulle svara ja på den frågan för det "är ju mandarin" Nej Filip, kinesiska är i allra högsta grad ett språk, mandarin är en dialekt.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-09-13 kl. 19:03.
Citera
2023-09-13, 19:17
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros_85
Jag gillar ändå tanken på en All Star-säsong och fattar att man inte kan få ihop alla de bästa från tidigare. Gry och Micke och Batras hade varit givna, t.ex. Men de har väl annat på gång och det får man bara acceptera.

Däremot förstår jag verkligen inte att Janne & Cecilia är med. Är det någon som tycker de är roliga? Första säsongen var de lite roliga men nu blir de bara sämre och sämre och Janne är inte ens en bra skådespelare. Helt värdelöst program när de är med och det ser ut som att deras motståndare mest sitter och lider och skäms å deras vägnar.

Och momentet "Vem gör Hammarsten hysterisk?" är också helt värdelöst. En skrikig hysterisk f.d. deltagare som jag minns som inte alltför begåvad och med ett extremt ADHD-beteende inne i buren. Av alla moment de har haft genom åren är nog det det sämsta...

Håller med i allt du säger, Josefsson/Frode, var småkul tidigare säsonger men nu är det bara jobbigt.
Spolar förbi Hammarsten, klarar inte av att se det.
Citera
2023-09-13, 19:22
Medlem
Kocken Tom är nog den roligaste deltagaren. Han är rolig av naturen. Hans kommentarer är dock så oerhört snabba och korta att många nog missar dem.
Citera
2023-09-13, 20:03
Medlem
Nedomanskys avatar
Är det repriser som går nu eller är det en helt ny säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in