Citat:
Ursprungligen postat av
Golfarn87
Ytterligare en säsong i hamn och tveklöst rättmätiga vinnare. Erik & Lotta gör inte sin bästa säsong, men 10-0 på tavlan är svårt att snacka bort. Imponerande! Stark final av Ola & Emma må jag säga, men blir ju såklart för tufft om man tappar 3p på Idiotfrågan samt tar genomusla 3p på två UP sammantaget.
Överlag en ganska trevlig säsong tycker jag. Inte så mkt att anmärka på… känns som att säsongens 8 bästa lag gick till kvarten… 4 bästa gick tveklöst till semi… kanske hade varit mer rättvist med dom två obesegrade i final, men Ola & Emma behöver inte skämmas för det där.
Mischa, Martin, Ylva, Reuben, Lina A-K kan man ju hoppas att man sett för sista gången i denna tävling.
Får hoppas som sagt att vi får en jubileumssäsong nr 10 till hösten med dom bästa tävlande paren från säsongerna som gått.
Listan bör iaf vara rätt klar gällande iaf 15 av 16 lag. Mrn jag har mina 16 lag nu som jag faktiskt tycker känns givna nu.
Mästarlag: (6)
Erik/Lotta(3ggr)
Johar/Annika
David/Suzanne
Olof/Ebba
Hanna/Jonathan
Jesper/Josefine
Finalister (4)
Emma/Ola
Batras
Gry/Micke(2ggr)
Emma/Marcus
Semifinalister(5)
Erik/Jennifer
Magnus/Bea
Strömstedts
Alex/Jan
Jonas/Dominika
Övriga: (1)
Tar Lina/Kristoffer då dom är färskast frpn denna säsongen och bästa kvartsfinalist iaf sett till gruppspelet.
Med uppdelningen kan man seeda lagen in i två grupper.
3 mästarlag i vardera grupp. 2 finalistlag i vardera. Jävlar vilket getingbo detta hade blivit!
Säkert svårt att man lyckas samla alla dessa men ambitioner bör vara att få med så många som möjligt av dom. Hade varit skönt att slippa alla dessa värdelösa tävlande någon säsong med så det blir kvalité rakt igenom på alla.