2023-05-18, 23:06
Medlem
Ytterligare en säsong i hamn och tveklöst rättmätiga vinnare. Erik & Lotta gör inte sin bästa säsong, men 10-0 på tavlan är svårt att snacka bort. Imponerande! Stark final av Ola & Emma må jag säga, men blir ju såklart för tufft om man tappar 3p på Idiotfrågan samt tar genomusla 3p på två UP sammantaget.

Överlag en ganska trevlig säsong tycker jag. Inte så mkt att anmärka på… känns som att säsongens 8 bästa lag gick till kvarten… 4 bästa gick tveklöst till semi… kanske hade varit mer rättvist med dom två obesegrade i final, men Ola & Emma behöver inte skämmas för det där.

Mischa, Martin, Ylva, Reuben, Lina A-K kan man ju hoppas att man sett för sista gången i denna tävling.
Citera
2023-05-18, 23:19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Undra om Erik & Lotta kommer skänka bort sin tredje alltför skrymmande buckla till Erikshjälpen eller nått?

med andra ord, låt dom inte vara med mer, vill se Mischa och Martin Melin igen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-18 kl. 23:22.
Citera
2023-05-19, 00:27
Medlem
Steff83s avatar
Erik och Lotta tog sin tredje titel ja. Känns som dom gått på lite halvfart denna säsongen ändå men tar dom rätta poängen.
Citera
2023-05-19, 01:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Ytterligare en säsong i hamn och tveklöst rättmätiga vinnare. Erik & Lotta gör inte sin bästa säsong, men 10-0 på tavlan är svårt att snacka bort. Imponerande! Stark final av Ola & Emma må jag säga, men blir ju såklart för tufft om man tappar 3p på Idiotfrågan samt tar genomusla 3p på två UP sammantaget.

Överlag en ganska trevlig säsong tycker jag. Inte så mkt att anmärka på… känns som att säsongens 8 bästa lag gick till kvarten… 4 bästa gick tveklöst till semi… kanske hade varit mer rättvist med dom två obesegrade i final, men Ola & Emma behöver inte skämmas för det där.

Mischa, Martin, Ylva, Reuben, Lina A-K kan man ju hoppas att man sett för sista gången i denna tävling.

Får hoppas som sagt att vi får en jubileumssäsong nr 10 till hösten med dom bästa tävlande paren från säsongerna som gått.
Listan bör iaf vara rätt klar gällande iaf 15 av 16 lag. Mrn jag har mina 16 lag nu som jag faktiskt tycker känns givna nu.

Mästarlag: (6)
Erik/Lotta(3ggr)
Johar/Annika
David/Suzanne
Olof/Ebba
Hanna/Jonathan
Jesper/Josefine

Finalister (4)
Emma/Ola
Batras
Gry/Micke(2ggr)
Emma/Marcus

Semifinalister(5)
Erik/Jennifer
Magnus/Bea
Strömstedts
Alex/Jan
Jonas/Dominika

Övriga: (1)
Tar Lina/Kristoffer då dom är färskast frpn denna säsongen och bästa kvartsfinalist iaf sett till gruppspelet.

Med uppdelningen kan man seeda lagen in i två grupper.
3 mästarlag i vardera grupp. 2 finalistlag i vardera. Jävlar vilket getingbo detta hade blivit!

Säkert svårt att man lyckas samla alla dessa men ambitioner bör vara att få med så många som möjligt av dom. Hade varit skönt att slippa alla dessa värdelösa tävlande någon säsong med så det blir kvalité rakt igenom på alla.
Senast redigerad av Steff83 2023-05-19 kl. 01:15.
Citera
2023-05-19, 01:10
Medlem
Längtar redan efter nästa säsong
Citera
2023-05-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Får hoppas som sagt att vi får en jubileumssäsong nr 10 till hösten med dom bästa tävlande paren från säsongerna som gått.
Listan bör iaf vara rätt klar gällande iaf 15 av 16 lag. Mrn jag har mina 16 lag nu som jag faktiskt tycker känns givna nu.

Erik/Lotta(3ggr)
Johar/Annika
David/Suzanne
Olof/Ebba
Hanna/Jonathan
Jesper/Josefine

Finalister (4)
Emma/Ola
Batras
Gry/Micke(2ggr)
Emma/Marcus

Semifinalister(5)
Erik/Jennifer
Magnus/Bea
Strömstedts
Alex/Jan
Jonas/Dominika

Tar Lina/Kristoffer då dom är färskast frpn denna säsongen och bästa kvartsfinalist iaf sett till gruppspelet.

3 mästarlag i vardera grupp. 2 finalistlag i vardera. Jävlar vilket getingbo detta hade blivit!

Säkert svårt att man lyckas samla alla dessa men ambitioner bör vara att få med så många som möjligt av dom. Hade varit skönt att slippa alla dessa värdelösa tävlande någon säsong med så det blir kvalité rakt igenom på alla.

Jo, jag håller med, det är Topp-16 det där. Chansen att samtliga dessa tillfrågas och tackar ja är nog dessvärre bra nära noll. Får se vad som kokas ihop inför 10-jubileet.

Blir det en ”vanlig” säsong så hoppas jag fortfarande på Peter Apelgren. Utöver det hade Johan Wester, Parisa Amiri och Jonas Von Essen varit roliga att se.
Citera
2023-05-19, 02:29
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Jennifer måste vara den suraste och otrevligaste människan som deltagit i programmet.
Körde över Erik om allt, hon kunde lika gärna tävlat själv, vidrig personlighet.

Jennifer är helt klart en otrevlig människa, en översittare, hon borde sätta sej på en motionscykel istället för att vara med i Alla mot Alla!

Eric och Lotta gick på halvfart igenom hela tävlingen men vinner ändå match efter match, respekt!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2023-05-19 kl. 02:31.
Citera
2023-05-19, 11:51
Medlem
Citat:

Erik/Lotta(3ggr)
Johar/Annika
David/Suzanne
Olof/Ebba
Hanna/Jonathan
Jesper/Josefine

Finalister (4)
Emma/Ola
Batras
Gry/Micke(2ggr)
Emma/Marcus

Semifinalister(5)
Erik/Jennifer
Magnus/Bea
Strömstedts
Alex/Jan
Jonas/Dominika

DMade precis Fredrik denna text, han skrev att detta ligger närmare sanningen än vad man kan tro, jävlar vad rolig nästa säsong kan bli!
Citera
2023-05-19, 12:52
Medlem
Saloths avatar
Tycker att det är ett roligt lättsmält program.
Men tycker ändå att vissa frågor är alldeles för flamsiga, såsom Messias hårglans!
Och dessa tråkiga
-Nämn 3 låtar med en färg, årtal, namn bla bla bla är uttjatat , sen förstår man att det är enkla frågor att fylla ut programmet med.
Idiotfrågan är kul men tycker att det är för dyrt att svara fel. 2 poängs avdrag hade räckt!
Citera
2023-05-19, 13:04
Medlem
Citat:

Erik/Lotta(3ggr)
Johar/Annika
David/Suzanne
Olof/Ebba
Hanna/Jonathan
Jesper/Josefine

Finalister (4)
Emma/Ola
Batras
Gry/Micke(2ggr)
Emma/Marcus

Semifinalister(5)
Erik/Jennifer
Magnus/Bea
Strömstedts
Alex/Jan
Jonas/Dominika

Hanna och Ebbot vann väl första säsongen? Detta var nionde finalen 🙂
Citera
2023-05-19, 13:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Absolut. Hanna har ju vunnit två gånger med olika partners.
Citera
2023-05-19, 13:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Absolut. Hanna har ju vunnit två gånger med olika partners. Men det går ju inte att dela på henne. Sen har det blivit mycket tuffare att vinna efter dom två första säsongerna. Jag håller Hanna/Jonathan högre än Hanna/Ebbot. Förutom när dom vann så har dom gjort bra ifrån sig varje gång.
Senast redigerad av Steff83 2023-05-19 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in