Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-24, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Vilken spännande final! Magnus och Jennifer gjorde det väldigt bra men Erik och Ebba är väl värdiga vinnare om man ser till prestationen under hela säsongen.

Blir intressant att se hur nästa säsong kommer att se ut! Sedan tycker jag att många här inne är lite väl kritiska och skeptiska mot F&F samt programmet. För mig har Alla mot alla blivit en stående kvällsrutin och man måste imponeras över hur mycket tid, arbete och engagemang F&F samt redaktionen lägger ner på detta!

Riktigt härligt att höra att de fortsätter👌

Verkligen! Perfekt & avsluta kvällen på med ett avsnitt AmA!
Citera
2024-05-24, 04:14
Medlem
De borde ta in Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren nästa år, vinnare i På spåret. Han var otroligt allmänbildad och kunde det mesta. Han tävlade där med fler olika personer många gånger och var alltid framgångsrik.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lennar...oa%22_Dahlgren
Citera
2024-05-24, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Olof kanske är den som blir mest förbannad när han förlorar men det som är mest missunsam är garanterat Ebba. Vägrar applådera motståndarna och blir irriterad när andra laget svarar rätt. I Under Pressure kunde hon inte ens acceptera att Betner hade 7 rätt, nej det var tydligen 6 rätt enligt Ebba. Det hade hon räknat ut.

Sen såg hon helt galen ut efter segern. Sprang mot pokalen med uppspärrade ögon och lyfte den i skyn som Gollum när han fick härskarringen. Det var hennes seger, ingen annans.
Märkligt att godkänna Karl den tionde för Karl X Gustav från Magnus, det har dessutom Ola Söderholm fått fel på en tidigare säsong. Kan inte ens föreställa mig Ebba om hon förlorat finalen på detta.
Citera
2024-05-24, 07:20
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schoolbook
Märkligt att godkänna Karl den tionde för Karl X Gustav från Magnus, det har dessutom Ola Söderholm fått fel på en tidigare säsong. Kan inte ens föreställa mig Ebba om hon förlorat finalen på detta.
Jo Ebba hade ju rätt med 6 rätt för Magnus på Under Pressure givet detta. Om man ser hur petiga de är i övrigt kan ju givetvis inte Karl X vara rätt för Karl X Gustav. Jag minns också hur de förklarade för Ola att de inte kunde ge rätt för hans svar för ett par säsonger sedan. Någon borde klippa ihop ett klipp med Olas svar som gav fel följt av Magnus svar som gav rätt och Ebbas påpekande och skicka till F&F alternativt till Aftonblaskan.

Riktigt svagt av F&F med en sådan miss i finalen då de ju dessutom försäkrade att Magnus fick 7 poäng efter Ebbas påpekande. Det är ju ganska klart att de använder detta med stenhårda bedömningar som ibland är lite mera sloppy till att jämna ut matcherna. Om ett lag leder kan de verkligen vara millimeterhårda medan de är lite mer släpphänta om något lag ligger under.

Jag var också väldigt förvånad att varken Erik eller Magnus sa Gustav II Adolf på den svenska 1600-talsregenten. Att han dog 1632 i Lützen vet väl ”alla” så han är ju definitivt den första man kommer att tänka på.
Senast redigerad av Dr King 2024-05-24 kl. 07:23.
Citera
2024-05-24, 09:04
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad jag däremot inte förstod är varför hon åkte ut bara för att hon upprepa Herreys som redan sagts under Gryningspyromanen, normalt sätt har detta bara lett till att man blitt påtalad att det redan är sagt & får ny chans, nu gällde det inte detta för att det var final?
2024-05-24, 10:02
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Ebba ❤️ så jävla underbar.
Citera
2024-05-24, 10:07
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Helt klart läggmatch från Lotta. Så uppenbart! Människan har matintresse deluxe, även gjort matprogram. Hon VET att det heter garam masala, inte garam marsala som hon sa! Ynkligt att ta segern från Olof. Vet inte motivet bakom, men uruselt är det. Det var även andra frågor ”som hon inte kunde” som var helt uppenbart att hon visste. Dåligt Lotta!

Motivet är att de inte ville hamna i en final med olof och erik, efter att olof stormat ut deras tidigare match, det blir för awkward helt enkelt
Citera
2024-05-24, 10:09
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Inga högoddsare att ni båda sitter på +4000 inlägg på flashback, pinsammare diskussion får man leta efter

Hey let boys be boys, finns ingen skam i detta
Citera
2024-05-24, 10:14
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ebba i trans efter segern. Hon är alltför nervös under finalerna för att kunna vara avspänd. Man gillar dock att hon liksom Jennifer är en tävlingsmänniska som går in för det till max och inte bara ”tycker det är kul att vara med”. Sedan skall hon också ha pluspoäng för fina outfits i slutspelet till skillnad från Erik och Magnus som på sin höjd har tvättat den tisha de har på sig.

Blir intressant att se vad de skall hitta på till nästa säsong. Nu har de ju redan kört ”all stars” och ”all stars swingers” så det skulle vara ett nedköp med ”bara” en ”vanlig” säsong.

Det krävs ju nåt nytt helt klart, och jag anser att filip & fredrik måste svälja sin stolthet och ego, och helt enkelt köra en säsong där de två tävlar mot de andra lagen
Citera
2024-05-24, 10:16
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nja måste nästan vara Von Essen. Utklassade ju Stefan Holm i finalen i Jeopardy. Nästan fusk att med honom eftersom han minns allting har hört och sett.

Om Jonas Von Essen är med i en säsong kommer jag titta med nyfunnet engagemang. Om de kör ännu en säsong med samma gäng, olof, Ebba osv, då sympatikollar jag på sin höjd
Citera
2024-05-24, 11:27
Medlem
vonblixens avatar
Fantastiskt spännande, både semifinalerna och finalen - och rätt lag vann!

Längtar redan till nästa säsong!
Citera
2024-05-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jennifer Kaksukaslan kom ut som vänsterpartist iom sin hyllning till Vietnamesen Jonas Sjösteth och dem diffusa tråkningen av Åkesson
Vad jag däremot inte förstod är varför hon åkte ut bara för att hon upprepa Herreys som redan sagts under Gryningspyromanen, normalt sätt har detta bara lett till att man blitt påtalad att det redan är sagt & får ny chans, nu gällde det inte detta för att det var final?
Att placera och avsluta med Hitler till samma frågeblock där man just innan propagerar för att alla typer av sliddjur ska skaffa barn själva är en gardering/rockad & en vilseledande desinformations mem som motsvarar SD's komunikationsavdelning då man föreslår att köper ni inte Butlers kulturmarxistiska feminism så dömer vi på redaktionen dig till att kanske? va en antisemitisk smyg-Hitler precis som alla som bär dom där dojorna utan att veta om det, det är otvetydigt därför frågorna är packade till samma ämne för att du ska känna fel associationer

Det är denna redaktion som Filip hyllade och tyckte var sprängfylld med intelligens, sprängfylld med kreativitet menade han nog egentligen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in