Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Erik är kunnigast i hela tävling och även den mest sympatiska. Omöjligt att inte gilla honom. Hoppas han får tävla ihop med sin fru till nästa säsong så att han slipper sitta med den labile Ebba.

Ebba är inte labil hon är en fantastisk kvinna! Så vacker , sexig och smart.
Hon och Erik värdiga vinnare de var bäst sett till hela säsongen.
Citera
2024-05-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ebba är inte labil hon är en fantastisk kvinna! Så vacker , sexig och smart.
Hon och Erik värdiga vinnare de var bäst sett till hela säsongen.

Jo hon är väldigt labil det måste vi vara ärliga att säga. Hon är så spänd och nervös så att hon upplevs som ett nervvrak. Borde lugna ner sig lite och kanske försöka applådera när någon annan gör nått bra någon gång ibland också.
Citera
2024-05-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Vilken spännande final! Magnus och Jennifer gjorde det väldigt bra men Erik och Ebba är väl värdiga vinnare om man ser till prestationen under hela säsongen.

Blir intressant att se hur nästa säsong kommer att se ut! Sedan tycker jag att många här inne är lite väl kritiska och skeptiska mot F&F samt programmet. För mig har Alla mot alla blivit en stående kvällsrutin och man måste imponeras över hur mycket tid, arbete och engagemang F&F samt redaktionen lägger ner på detta!

Riktigt härligt att höra att de fortsätter👌

Det är nog Fredrik som står för den största arbetsbördan. Filip kommer ju bara dit där för att redovisa svaren sedan flyger han hem till LA igen.
Citera
2024-05-24, 12:55
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nja måste nästan vara Von Essen. Utklassade ju Stefan Holm i finalen i Jeopardy. Nästan fusk att med honom eftersom han minns allting har hört och sett.
Undrar verkligen varför Von Essen inte varit med i Alla mot Alla. Är det F&F som ansett att han är för okänd? Eller har han fått frågan och tackat nej? Han har trots allt varit med i de flesta frågesportsprogrammen; Jeopardy, Muren, Postkodmiljonären och Smartare än en femteklassare. Faktiskt märkligt att han inte har varit med här. Tror faktiskt att han skulle öka antalet tv-tittare med x-antal tusen.

En liten teori är att han tackat nej för att många av frågorna är så pass obskyra att de inte finns med i hans "minnespalats", och han därför är lite rädd för att tappa lite av sitt varumärke.
Senast redigerad av peterZiipen 2024-05-24 kl. 13:02.
Citera
2024-05-24, 13:26
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jodå säger man nåt som nån redan sagts i gryningspyromanen åker man ut från omgången. Så har det alltid varit oavsett om det är slutspel eller grupp spel.
Nej, kolla dom andra avsnittet bakåt
Citera
2024-05-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Undrar verkligen varför Von Essen inte varit med i Alla mot Alla. Är det F&F som ansett att han är för okänd? Eller har han fått frågan och tackat nej? Han har trots allt varit med i de flesta frågesportsprogrammen; Jeopardy, Muren, Postkodmiljonären och Smartare än en femteklassare. Faktiskt märkligt att han inte har varit med här. Tror faktiskt att han skulle öka antalet tv-tittare med x-antal tusen.

En liten teori är att han tackat nej för att många av frågorna är så pass obskyra att de inte finns med i hans "minnespalats", och han därför är lite rädd för att tappa lite av sitt varumärke.

Ja märkligt, han är inte bara smart utan är ju en härlig tv-personlighet också. Borde ticka alla boxar kan man tycka.
Citera
2024-05-24, 18:38
Medlem
Folkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Är det nånting det här programmet inte behöver enligt mig så är det frågesportsgenier.

En av anledningarna till att På spåret är rätt trist (förutom den gubbiga stämningen med påtvingade skratt och pretentiös bajsnödighet) - är att folk tar det på så enormt stor allvar, vilket bara attraherar folk som vill höja sitt varumärke genom att verka kunniga.

Hur stor del av tittarna får chansen att själva komma fram till rätt svar när det dras på 8-10 poäng gång efter annan? Samma sak här. Det är inte roligt att ha för hög andel rätta svar när programidéen är att man får höra två burar spåna på svar till samma frågor.

Tom och Jerka-typer vill inte tävla mot von Essen-typer. Går programmet den kreddiga vägen med genier och fis-sniffarfolk, då är det svårt att backa.
Citera
2024-05-24, 19:27
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Alltså Erik Haag måste vara Sveriges mest allmänbildande person tillsammans med Stefan Holm och Johar.

Synd att Stefan Holm aldrig kommer att ställa upp i Alla mot alla.

https://stoppapressarna.se/svenskt/s...filip-fredrik/
Det bor 10+ miljoner i detta landet och det finns inte en sportmössa att 3 från detta program skulle toppa den listan. Även om de såklart är väldigt allmänbildande.
Citera
2024-05-24, 20:27
Medlem
drinksareonmes avatar
Det kan väl knappast bli samma tävlande ännu en säsong. Vissa har ju varit med sen säsong 1.
Citera
2024-05-24, 21:07
Medlem
Så, då var säsongen över för denna gång och precis som vanligt står Erik Haag som segrare. Man får väl säga att hans förtjänar titeln som alla mot allas GOAT. Har tidigare velat hålla Johar som jämbördig men får nog säga att Haags 4 segrar på 5 försök är en klass för sig. Skönt att Jennifer och Magnus förlorade då jag framförallt störde mig på att de kommit dit pga en felbedömning i kvarten.

Nu har man kört ALL STARS och ALL STARS Swingers, vad blir twisten till nästa säsong? Tjejerna mot killarna? Eller kanske en singelsäsong där alla tävlar var för sig, riskerar väl dock att tappa en del charm, men hade varit intressant att se alla de bästa göra upp var för sig. Erik Haag hade ju fått gälla som favorit, med Johar strax efter. Sen Olof, Ola, Jesper och kanske Hanna med skulle ha chans på det. Hur som hade det för en frågesportsnörd varit kul att se hur alla stod sig utan hjälp av partner. Ebba t ex tror jag haft svårt att nå slutspel ens.

Vad säger ni andra? Hur rankar ni deltagarna?
Citera
2024-05-24, 21:39
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Så, då var säsongen över för denna gång och precis som vanligt står Erik Haag som segrare. Man får väl säga att hans förtjänar titeln som alla mot allas GOAT. Har tidigare velat hålla Johar som jämbördig men får nog säga att Haags 4 segrar på 5 försök är en klass för sig. Skönt att Jennifer och Magnus förlorade då jag framförallt störde mig på att de kommit dit pga en felbedömning i kvarten.

Nu har man kört ALL STARS och ALL STARS Swingers, vad blir twisten till nästa säsong? Tjejerna mot killarna? Eller kanske en singelsäsong där alla tävlar var för sig, riskerar väl dock att tappa en del charm, men hade varit intressant att se alla de bästa göra upp var för sig. Erik Haag hade ju fått gälla som favorit, med Johar strax efter. Sen Olof, Ola, Jesper och kanske Hanna med skulle ha chans på det. Hur som hade det för en frågesportsnörd varit kul att se hur alla stod sig utan hjälp av partner. Ebba t ex tror jag haft svårt att nå slutspel ens.

Har också tänkt om hur det hade gått om det var singlar som gjorde upp.
Erik är jätteduktig men tänker nog att Johar är ett snäpp bättre.
Troligt att de skulle mötas i en final.
Men visst finns det andra som är väldigt duktiga, Ola är en, och Magnus Betner var för mig en överraskning, väldigt allmänbildad.
Olaf är också väldigt allmänbildad och vass i UP. men tror att Johar och Erik är något vassare.
Sen avskyr jag Olaf för han är en fuskare och så jävla grinig och kan inte uppföra sig!
Men givetvis hör det inte hit men som sagt.
Tror att Johar hade vunnit och det i en final mot Erik!
Citera
2024-05-24, 21:47
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87

De har tidigare haft programmet vem kan slå filip och fredrik med stefan holm osv. Det enda rätta är att f&f kombinera detta med alla mot alla, de ska utmana erik haag tex i allmänbildning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in