Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Jodå, Marrag bara svamlar. Borde dra igång väldigt snart.

För referens:
Säsong 10 började 4:de sep
Säsong 8 började 29:de aug
Säsong 6 började 30:de aug

Fan, hoppades på att de skulle ta en lång paus så det slipper suga så hårt som det gjort på sistone.
Citera
2024-08-27, 15:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fan, hoppades på att de skulle ta en lång paus så det slipper suga så hårt som det gjort på sistone.
Verkar som att jag hade fel (det var jag som svamla). Ser ut som att du (förmodligen) får din efterlängtade paus. Sen tror jag inte att pausen i sig kommer att påverka produktionen på något sätt. Jag var på plats och såg en match - allt var sig likt, om något så var Josefsson sämre än vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Marrag01
I brist på att kunna bifoga bildbevis får jag citera min Insta-DM konversation istället.
Jag: ”Hallå! När börjar AmA igen?
Fredrik: ”Februari dessvärre.”
Jag: ”Aha får bygga upp ett sug nu i höst då.”
*Fredrik gillade mitt svar*

Förklarar även att de inte gått ut med deltagare samt trailer. Något kanske hänt eftersom de antagligen redan påbörjat inspelningar??
Februari brukar väl även vårsäsongen ha säsongspremiär?
Citera
2024-08-27, 15:19
Medlem
Ja man blir ju lite orolig om det hänt något. Ang Svennis så skickade jag meddelandet ca 1h efter dödsbeskedet utan att tänka på Svennis just då.
Känns som att det inte har med Svennis att göra eftersom beslut kom ”snabbt” att skippa säsong nu.
Vila i frid Svennis ❤️
Kanske The Floor tar för mycket plats för kanal 5? Och det stör Fredrik
Citera
2024-08-27, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Verkar som att jag hade fel. Ser ut som att du (förmodligen) får din efterlängtade paus. Sen tror jag inte att pausen i sig kommer att påverka produktionen på något sätt. Jag var på plats och såg en match - allt var sig likt, om något så var Josefsson sämre än vanligt.

Ja, det är kaka på kaka och tjatigt. Till och med programledarna ser trötta och uttråkade ut.
Citera
2024-08-28, 00:38
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Möjligen har Svennis eventuella medverkan och plötsliga död påverkat ?
Han fick cancerbeskedet straxt efter sin medverkan. Tror knappast att de ställer in en säsong pga ett planerat dödsfall
Citera
2024-08-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Han fick cancerbeskedet straxt efter sin medverkan. Tror knappast att de ställer in en säsong pga ett planerat dödsfall

Är Svennis verkligen med i kommande säsongen?
Citera
2024-08-28, 07:04
Moderator
Dr Kings avatar
Man undrar ju om det är Kanal 5 som vill sätta lite press på F&F och visa att de inte är kungar som kan räkna med att få köra på med Alla Mot Alla hur länge som helst utan någon utveckling genom att pausa det i höst.

En stor humor är ju också att en av programledarna i The Floor som nu ser ut att ersätta Alla Mot Alla under hösten är Erik Ekstrand https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-floor-sverige

F&F har ju alltid sett ”Erik och Mackan” som en billig kopia av dem själva men nu är det alltså Erik som petar ut dem från TV-tablån.
Citera
2024-08-28, 08:04
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Är Svennis verkligen med i kommande säsongen?
Knappast
Citera
2024-08-28, 09:36
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Man undrar ju om det är Kanal 5 som vill sätta lite press på F&F och visa att de inte är kungar som kan räkna med att få köra på med Alla Mot Alla hur länge som helst utan någon utveckling genom att pausa det i höst.

En stor humor är ju också att en av programledarna i The Floor som nu ser ut att ersätta Alla Mot Alla under hösten är Erik Ekstrand https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-floor-sverige

F&F har ju alltid sett ”Erik och Mackan” som en billig kopia av dem själva men nu är det alltså Erik som petar ut dem från TV-tablån.

Vet inte om det inte har mer att göra med att tittarna övergett programmet lite och dom vill ta en längre paus för att öka suget efter nya säsongen. Svårt att veta säkert, men både jag och mina 5 kompisar som följt alla säsonger tvärlessnade ungefär halvvägs in i första "all-stars" skiten och bara två av oss orkade börja på senaste säsongen öht. Kändes meningslöst att titta när man redan i första avsnittet kan förutspå exakt vilka som kommer komma till final, och hela "all-stars" upplägget kändes mer eller mindre uppgjort för att tvinga fram nån slags "drömslutspel" där vissa lag kändes allt annat än slumpade.

Trots det är jag lite besviken på att behöva vänta så länge hehe, tycker AmA är ett perfekt program att halvkolla på medans man käkar middag efter jobbet, lagom blandning av utmaning och underhållning och jag har svårt att tänka mig att jag skulle välja att titta på något annat program med F&F vid det här laget. Tycker formatet passar dom perfekt, har tröttnat som fan på deras serier där dom typ reser runt i USA eller Sverige och träffar "sköna" människor eller testar "sköna" grejer osv, att ha en daglig quizshow fram tills pensionen känns som en värdig avslutning på deras liv i rampljuset
Citera
2024-08-28, 10:19
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Vet inte om det inte har mer att göra med att tittarna övergett programmet lite och dom vill ta en längre paus för att öka suget efter nya säsongen. Svårt att veta säkert,
Kollade upp tittarsiffrorna för fem slumpmässiga dagar under tre olika säsonger. Verkar stämma att tittarsiffrorna, inte helt otippat, sakta rör sig neråt. Tappat runt 80 000 tittare sedan säsong 7.
Säsong 7, (2022): 308 000, 294 000, 293 000, 300 000, 287 000

Säsong 9, (2023): 211 000, 210 000, 247 000, 245 000, 205 000

Säsong 11, (2024): 232 000, 210 000, 213 000, 209 000, 227 000
Citera
2024-08-28, 23:32
Medlem
Jag tycker att Linnea Wikblad har lite kraftig benstomme…
Citera
2024-09-01, 20:54
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttlukten
Jag tycker att Linnea Wikblad har lite kraftig benstomme…
Jag gillar henne Mysig och härlig tös alltid klädd i svart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in