Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Man undrar ju om det är Kanal 5 som vill sätta lite press på F&F och visa att de inte är kungar som kan räkna med att få köra på med Alla Mot Alla hur länge som helst utan någon utveckling genom att pausa det i höst.
En stor humor är ju också att en av programledarna i The Floor som nu ser ut att ersätta Alla Mot Alla under hösten är Erik Ekstrand
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-floor-sverige
F&F har ju alltid sett ”Erik och Mackan” som en billig kopia av dem själva men nu är det alltså Erik som petar ut dem från TV-tablån.
Vet inte om det inte har mer att göra med att tittarna övergett programmet lite och dom vill ta en längre paus för att öka suget efter nya säsongen. Svårt att veta säkert, men både jag och mina 5 kompisar som följt alla säsonger tvärlessnade ungefär halvvägs in i första "all-stars" skiten och bara två av oss orkade börja på senaste säsongen öht. Kändes meningslöst att titta när man redan i första avsnittet kan förutspå exakt vilka som kommer komma till final, och hela "all-stars" upplägget kändes mer eller mindre uppgjort för att tvinga fram nån slags "drömslutspel" där vissa lag kändes allt annat än slumpade.
Trots det är jag lite besviken på att behöva vänta så länge hehe, tycker AmA är ett perfekt program att halvkolla på medans man käkar middag efter jobbet, lagom blandning av utmaning och underhållning och jag har svårt att tänka mig att jag skulle välja att titta på något annat program med F&F vid det här laget. Tycker formatet passar dom perfekt, har tröttnat som fan på deras serier där dom typ reser runt i USA eller Sverige och träffar "sköna" människor eller testar "sköna" grejer osv, att ha en daglig quizshow fram tills pensionen känns som en värdig avslutning på deras liv i rampljuset