Detta är väl förmodligen fel kategori att posta i då det mestadels handlar om mat.
Som sagt, jag har alltid undrat om det är sanning eller ej om man verkligen sparar på att göra egen mat hemma och ta med sig en s.k matlåda, jag menar det verkar ju inte så med tanke på att om man gör mackor exempelvis, du måste ju först köpa brödet och sen alla ingredienser du vill ha på den och eventuell dricka och detta går väl på kanske ca 40kr - 50kr vilket är precis vad "en lunch" kostar normalt sett? Hur orkar ni stå och göra matlådor för era jobb?
Såvida man inte äter ute på resturanger osv då går väl en lunch på säkert 150kr - 300kr haha. Men asså jag undrar om man verkligen tjänar på att skapa matlådor? Det verkar inte så utifrån vad jag räknat och tänkt ut och jag pallar ändå inte stå på söndagen osv och planera mina luncher för veckorna, nu jobbar jag visserligen inte i nuläget men när jag väl börjar jobba så kommer jag inte palla det haha. Jag tror jag kommer köpa mina luncher varje dag och till och med middag. Jag har inget stort intresse för matlagning och det är ju så himla skönt att bara kunna köpa mat med sig hem + på någon bagetteria osv.
Dessutom så sparar man sjuka mängder tid på att inte laga sin mat själv. Så återigen: Sparar man på att göra egen mat eller är det bara en myt?
Jag förstår inte hur man kan vilja göra sin egna lunch, köpt mat är ju även mycket godare.