Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-05, 10:47
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Dom mest skrckinjagande mnniskor jag trffat skiter fullstndigt i vilken typ av status dom har, dom vrsta av dom vrsta r folk som inte har ngot att frlora, och det r oftast ngot man knner av fort p ngon. Men d blir dom helt pltsligt vldigt instabila istllet, jag frstr inte riktigt vad det r TS r ute efter.

Vill han framst som en fullblods psykopat eller vill han bara att folk ska vika undan nr han gr p gatan, det sistnmna r inte s svrt d man kan se direkt vilka mnniskor som r respektingivande och det r ingenting man kan frfalska, man mste helt enkelt ha haft tillrckligt med erfarenhet eller misr i sitt liv.

Farliga mnniskor vill inte se farliga ut utan snarare tvrtom s frsker man dlja sitt mrker.

Jag frstod att jag var tvungen att brodera ut vad jag menar med auktoritet. Vilken r den faktor som har mest bredd och utrymme fr individer att medvetet eller omedvetet signalera om att stta inramningens hierarki samt dennes plats i den i interaktionen.

Ex fr att gra det tydligt: En polis kommer fram till en svensson och frgar hur det str till.
Inramningen av den sociala situationen blir automatiskt att svensson r under luppen fr ngot och r underordnad polismannens auktoritet (d polisen har utkade befogengeter med std i lag, samt trning i fysiska konfrontationer, polisen br ven vapen).
Polisen kommer ven agera utifrn vertygelsen om detta.

Sen nr det kommer till vanliga snubbar r en vanlig form att gra detta p r just genom att bra en typ av uniform. T ex, mcvstar, klder frn styrketrningsmrken t ex gasp, kampsportsmrken, militra persedlar eller patches etc.
Klderna behver inte vara nn typ av uniform, dremot kan det vara ett genensamt stt att kl sig p i ett socialt system, t ex ett gng, dr ocks en kldkod om hierarki kan finnas.

Dock, oavsett kldsel, utsmyckningar, tatueringar, brottarron, rr eller inboxad nsa s kommer dessa errodera snabbt om personen sjlv inte r en auktoritet i sig sjlv. Det spelar egentligen ingen roll om personen faktiskt har nn auktoritet nnstans utan mer om vertygelsen av att man r en auktoritet. Personer kan tnka olika om sig sjlva men det utmynnar i det jag skrev. T ex, nobodyn Lasse har egentligen inget att komma med men har av nn outgrundlig anledning en stark vertro p sig sjlv och sina frmgor.
Krigsveteranen Johan har varit med om allt det dr och vet vad han kan, och inte kan och vet vart han str.
Citera
2024-12-14, 19:28
Medlem
McCarthy01s avatar
Det rcker egentligen med att ett rykte sprids av ngon om att du r farlig och oberknelig. ven om du inte r det s har folk en tendens att tro p rykten, Jag har sjlv haft ett snt rykte om mig pga ngra dumma grejer jag gjorde som inte stmde, men det frklarade varfr folk i den mindre stad dr jag bodde d verkade rdda fr mig och ofta vek undan med blicken nr jag kom, ngot som jag innan hade trott bara berodde p att folk var allmnt ignoranta och ohvliga.

I Sverige behver du fr vrigt som svensk inte gra s mycket fr att ses som farlig eller hotfull, eftersom de flesta svenskar r konfliktskygga rddharar som tror p lst skvaller.
Citera
2024-12-14, 20:16
Medlem
Umgs med knarkfrsljare. Spa upp de som har knarkskulder hnsynslst. De r de enda som kommer bli rdda p riktigt. Medelsvensson kommer bara undvika dig d de inte vill ha sdant umgnge.
Citera
2024-12-14, 20:19
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vilka steg ska man ta fr att ndra sin personlighet till att bli mer hotfull?

Jag skulle vilja bli mer skrckinjagande i min omgivning och f mer respekt frn folk. Nr jag r p allmn plats ska folk bli rdda fr mig och knna p min aura att det r jag som bestmmer. Nr jag blnger t folk ska de bli oskra och inte vga mta mig med blicken, och istllet titta ner i marken som en rtta. Jag vill kunna ta plats utan att ngon vgar sga ifrn.

Hur ska man uppn detta?

Att trna och bli biffigare knns vl givet. Kanske ngon schysst tatuering ocks? Sedan tuffa klder, typ en skinnjacka. Halskedja.

Sedan behver man vl gra ngot t sin personlighet ocks. Finns det ngon kurs man kan g? Finns det vningar man kan gra i sina relationer dr man trnar p att bli mer uttriktad, allvarlig och hotfull?

Vore tjusigt om ngon annan har gjort samma resa och vill bertta hur man gr till vga.
Det handlar som du sjlv r inne p kropp och kroppshllning, men efter det om du har en rst som en som knappt r i mlbrottet s har du frlorat direkt.... En stark rst r mitt tips, du ska kunna lta som en man med en jvligt stark rst. Jag har sjlv utvat detta, d en snubbe hll p att bli misshandlad av 4 andra personer, och ja jag har en jvligt stark rst, de flydde och snubben klarade sig utan ngra skador
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-14 kl. 20:22.
Citera
Idag, 01:42
Medlem
Soetroevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Du utgr ifrn att jag bryr mig om din sikt. Men det gr jag inte. Du r inget fr mig. Mitt gamla jag skulle lyssna och begrunda vad du sagt, men mitt nya jag skiter i andras sikter.

Jag vill ha hjlp med att till fullo bli mnniskan jag aspirerar p att vara. sikter som dina r jag grna utan, de bidrar inte med ngot. Nr du beter dig s d tar du bara ondig plats p internet.

Ang. baktstrvande eller ej. Kvinnor tnker med reptilhjrnan och vill ha muskulsa och starka karlar som kan dda djur med sina bara hnder. Det r en sdan aggressiv man jag vill bli. Inte fr kvinnors skull dock. Utan fr att f respekt. Respekt frn min omgivning, rdsla ver att jag ska flippa, lydnad nr jag befaller ngot, osv. Sann maskulinitet.

Du vet att okontrollerad aggressivitet och tuppighet snarare r ett tecken p lg testosteronhalt och fr mycket strogen hos mn?

Vill du ge det intrycket du strvar efter ska du jobba p att bli trygg i dig sjlv. r man det s startar man inga sna hr trdar utan anvnder sina erfarenheter pragmatiskt till att bygga upp sitt liv p ett sunt stt. Dvs skaffar sig pondus och blir en ansvarstagande man som kan vara farlig nr det verkligen behvs, men som absolut inte skyltar med det medvetet.

Man ser p mils avstnd och knner till och med p lukten (feromoner, undermedvetet) om ngon r farlig p riktigt eller r en wannabe. Det roliga r att om du trnar och gr saker som hjer ditt testosteron med lyckat resultat, s kommer du troligen komma p andra tankar och g tillbaka till den hr trden med helt andra ml n de du har nu.

Tror dock att du trollar med tanke p hur fnigt du skriver. "Sann maskulinitet", LOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in