Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-19, 13:33
Medlem
Cliff.Booths avatar
Är det samma priser på Amazon.se som på Amazon.de?
Citera
2024-10-19, 21:11
Medlem
Varje gång jag försöker handla på Amazon så blir min mail brute force attackerad. Senaste köpet jag försökte göra så loggade någon in från mailen jag har till Amazonkontot från Thailand, Brazilien och Australien mellan 19:08-19:09. Mailleverantör 1 märkte inte ett skit (Microsoft) men 2 stegsverifieringmailen flaggade rött direkt (Gmail)

Även hört att folk direkt efter dem handlat något så får dem ett fejkat amazon mail strax efter det riktiga mailet. Hur gör hackers det precis efter beställning?

Amazon verkar ha så sjukt många säkerhetsluckor att jag aldrig vågat handla där igen. Appen rykte direkt, inte varit inne via webben på flera år. Så jäkla synd. Vill verkligen handla där men min mail har två ggr blivit attackerad vilket tar en stund varje gång att lösa (2 stegsverifiering och återställning) känns som hackers övervakar trafiken precis efter man köpt något, det kan inte vara slumpen för mig.

Kan man göra ett helt nytt konto där och vilken inloggningstyp kan man ha förutom mail?
Att spara ett kreditkort på deras sida är inte på tal om! Kommer se över andra vägar att betala där men vill verkligen handla på Amazon. Hur ska jag göra?
Senast redigerad av bjorn.kiva 2024-10-19 kl. 21:13. Anledning: Felstavningar
Citera
2024-10-21, 09:16
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorn.kiva
Varje gång jag försöker handla på Amazon så blir min mail brute force attackerad. Senaste köpet jag försökte göra så loggade någon in från mailen jag har till Amazonkontot från Thailand, Brazilien och Australien mellan 19:08-19:09. Mailleverantör 1 märkte inte ett skit (Microsoft) men 2 stegsverifieringmailen flaggade rött direkt (Gmail)

Även hört att folk direkt efter dem handlat något så får dem ett fejkat amazon mail strax efter det riktiga mailet. Hur gör hackers det precis efter beställning?

Amazon verkar ha så sjukt många säkerhetsluckor att jag aldrig vågat handla där igen. Appen rykte direkt, inte varit inne via webben på flera år. Så jäkla synd. Vill verkligen handla där men min mail har två ggr blivit attackerad vilket tar en stund varje gång att lösa (2 stegsverifiering och återställning) känns som hackers övervakar trafiken precis efter man köpt något, det kan inte vara slumpen för mig.

Kan man göra ett helt nytt konto där och vilken inloggningstyp kan man ha förutom mail?
Att spara ett kreditkort på deras sida är inte på tal om! Kommer se över andra vägar att betala där men vill verkligen handla på Amazon. Hur ska jag göra?
Ett tag fick jag också såna mail att någon försökt logga in på mitt amazon konto, käminst ett varje dag. Men inte längre, undrar varför det kom såna.
Citera
2024-10-22, 07:57
Medlem
Mycket bra butik, handlar en hel del där med prime, 550:-/år för streamingtjänsten och gratis snabb frakt är svårslaget. Tittar inte just på streaming själv men övriga familjen gör det och kunde säga upp en annan streamingtjänst som var mer än dubbelt dyr per år i stället.

Jag var förut ideologisk och tyckte de konkurrerar ut lokala handlare, men när man ser det absolut galna påslag lokala handlare gör ovanpå hur överjävligt dyrt allt blivit generellt var det ett lätt val, jag tänker fan inte ta ansvar för att andra inte ska gå i konken, det får dom göra själv.

Som nyligt exempel: skarvkopplingar till robotgräsklipparkabeln köpte jag 20st för 75:- på Amazon, biltema tar 80:- för 6 st, över 350% dyrare för något de båda köper in för kanske 50 öre styck.
(Och jag skiter fullständigt om biltemas butiker kostar pengar)
Citera
2024-10-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Så de här horungarna har alltså inget fucking telefonnummer som man kan ringa till? Dem har låst mitt konto och när jag försöker kontakta dem säger dem att jag måste logga in.
Om du kallar dom du handlar med för horungar och uttrycker telefonnummer som ”fucking telefonnummer” i kombination med att du inte kan skilja på de och dem, så är du inte en värd att få handla hos någon e-handlare.
Citera
2024-11-06, 00:49
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Så de här horungarna har alltså inget fucking telefonnummer som man kan ringa till? Dem har låst mitt konto och när jag försöker kontakta dem säger dem att jag måste logga in.

De har ett telefonnummer. Jag har pratat med dem själv. När mitt konto strulade så gick jag via en kompis konto. Då fick jag ringa in och så löste sig allt.
Citera
2024-11-06, 00:51
Medlem
Perdidoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cliff.Booth
Är det samma priser på Amazon.se som på Amazon.de?

Inte alltid och utbudet varierar också. Däremot har fraktvillkoren på Amazon.de blivit sämre när Amazon.se kommit. För vissa varukategorier är dock Amazon.de fortfarande relevant.
Citera
Idag, 08:17
Medlem
De kör Black Friday Week denna vecka och har redan gjort fynd på kattmat. Skall köpa några hundra burkar till tänkte man

De har även sänkt priset på Playstation 5 med 25%, nästan så att man är sugen på att köpa en dock spelar man knappt alls längre.

Denna rea var klart mycket bättre än deras Prime Day.
Citera
Idag, 15:52
Medlem
swebarbs avatar
Skulle få ett paket idag enligt amazon men det kom igår hem till dörren med airmee så klagar inte direkt. Var evigheter sen jag handlade där gissade man skulle få hämta ut det hos ett ombud så det gick ju smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in