Citat:
Ursprungligen postat av
jerka11
Det sägs att det normalt tar 5-10år att ta fram vaccin. Jag antar att det delvis beror på att man följer upp testgrupper under längre tid jmf med framtagning av C19 vaccin. Nu har man inte ens följt upp i ett år. Någon som vet hur man kan vara så säker på att inte biverkningar uppstår efter lång tid 2år+ efter vaccinering. Visst är det så att, i teorin, skulle ex 100% av de som tar vacin utveckla biverkning (ex cancer, steril etc) efter lång tid?
Det ställs aldrig några frågor om biverkning i långtidsförloppet, kan nån hjälpa mig att förstå?
Jag har skapat en annan tråd om biverkningar efter moderna.
Jag är en tjej på 29 år som elittränar, kör vanligtvis 2 pass per dag och upp mot 6 h/dag.
Efter sprutan är jag kroniskt trött, jag har huvudvärk varje vaken timme och minut och mins mens och pms har blivit rubbat och värre. Har hjärtklappning och pulsen skenar iväg så fort jag går upp för en liten backe. Jag kan i nuläget knappt träna och vissa dagar kommer jag inte upp från soffan. Det är 5 veckor sedan jag tog andra sprutan av moderna. Redan efter första fick jag problem men trodde jag inbilla mig men sa ofta till min sambo att något inte stämmer.
Är sjukskriver för de tror jag är utmattad men min sambo, som är en kille på 30 år och tränar lika mycket har liknande symtom men inte i lika stor grad.
Inga infektionstecken på blodprover. Det ända avvikande är högt kortison samt förhöjd B-glukos (vilket också kan ses vi stress). Mina sambo har exakt samma och han är absolut inte den personen som är stressad, vi är helt olika. Så jag tror inte jag inbillar mig. Har fått ställa in hela min säsong