Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-11, 11:48
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Jag fick feber efter första dosen (Pfizer) jag tog i Juni som sitter i än. Pendlar mellan 38-39 i feber och är trött som ett svin. Man vill ju inte gå runt och knarka Alvedon varje dag heller för att hålla febern nere.

Det låter ju superviktigt att kolla upp. Och en allvarlig biverkning som bör rapporteras in för statistiken.
2021-10-11, 12:11
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Jag fick feber efter första dosen (Pfizer) jag tog i Juni som sitter i än. Pendlar mellan 38-39 i feber och är trött som ett svin. Man vill ju inte gå runt och knarka Alvedon varje dag heller för att hålla febern nere.

Inte bra för din lever heller, att få Alvedon i sig varje dag i flera månader.

Stå på dig och gå till vården och säg att det är vaccinet som är boven.
2021-10-11, 12:36
Medlem
Jag hade covid i mars förra året. Blev inte superdålig, men det höll i sig länge - mest i form av bröstsmärtor, lukt/smak bortfall och dålig kondition. Jobbade dock hemma under hela perioden utan några större problem.

Blev att jag vaccinerade mig nu förra veckan (30 september) och fick såklart Moderna, och är under 30. Började med feber/muskelvärk 38-39 grader i två dagar, sen la det sig men jag har känt mig helt sänkt och slut.
Bröstsmärtor på vänster sida, upp i armhålan och 0 kondition och ork/yrsel och huvudvärk dagligen, har aldrig det annars. Sover som en stock. Fick göra ett EKG akut på VC och lämnade prover, allt såg normalt ut.

Vad kan man göra? Har varit så jävla skeptisk till att ta vaccinet i och med att jag haft antikroppar och velat vänta tills man vet mer, sen pausar man just Moderna knappt en vecka efter att jag ger in och tar det. Tragikomisk situation.
2021-10-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Lät du bli att ta dos nummer 2? Har någon läkare uttalat sig om det här problemet?

Nej min läkare avrådde mig att ta andra dosen. Han nämnde också att jag inte var den enda som råkat ut för detta och att man inte vill prata så mycket om dessa biverkningar. Fattar inte varför man inte ska kunna prata om det, folk blir ju bara mer skeptisk när det ska undanhållas. Förstår faktiskt att det finns dom som vägrar.
2021-10-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Inte bra för din lever heller, att få Alvedon i sig varje dag i flera månader.

Stå på dig och gå till vården och säg att det är vaccinet som är boven.

Min läkare vet redan att vaccinet är boven och har rapporterat in det.. hoppas jag! Det jobbigaste av allt är ju att man inte vet när eller om man ens blir av med skiten 😩
2021-10-11, 13:07
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypokonrad

Vad kan man göra? Har varit så jävla skeptisk till att ta vaccinet i och med att jag haft antikroppar och velat vänta tills man vet mer, sen pausar man just Moderna knappt en vecka efter att jag ger in och tar det. Tragikomisk situation.

Känner för dig. Det är väl inte så mycket du kan göra, mer än att se till att du har tillräckligt med vitaminer (C- och D-vitamin) och Zink och Quercetin. Köp askorbinsyra (C-vitamin) i din livsmedelsbutik, blanda med vatten i en flaska och se till att du får i dig >10 gram C-vitamin per dag (C-vitamin är en viktig antioxidant och förbrukas snabbt vid inflammationer), utspritt under hela dygnet (tag även en sipp om du vaknar på natten).

Och undvik spruta 2 och booster-sprutor.

PS. Är ingen doktor i medicin, men det är så jag hade gjort. C- och D-vitamin, Zink coh Quercetin ingår i de flesta "recept" som läkare oc andra menar skall användas för att förebygga Covid och påskynda tillfrisknandet vid Covid. Dina biverkningar kommer från spikproteinet (som är en del av viruset) och/eller från immunresponsen.
2021-10-11, 13:08
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Min läkare vet redan att vaccinet är boven och har rapporterat in det.. hoppas jag! Det jobbigaste av allt är ju att man inte vet när eller om man ens blir av med skiten 😩

Okej. En vettig läkare då, kanske.

Jag hoppas att du blir bättre. Ta hand om dig.
Senast redigerad av -GG 2021-10-11 kl. 13:20.
2021-10-11, 13:23
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Så istället för att lita på informationen från FDA:s egna officiella hemsida så ska man tro på någon antivaxx-sida, som har en inspelning, där man inte vet vem som ringde, vem som svarade (en växeltelefonist?) och farmförallt inte NÄR samtalet utspelades?
Jezus

Tillåt mig småle. Det sker ett ständigt utbyte av personal mellan Pfizer och FDA och korruptionen är naturligtvis monumental. Jag vet att du är hypnotiserad, men FÖRSÖK att tänka själv. Knäpp med fingrarna och vakna - tänk själv. Tänk logiskt. Du kan själv googla dig fram till detta, att högt upsatt FDA-personal blivit anställda av Pfizer - i min värld innebär det att jag varken kan lita på Pfizer eller FDA. Lika lite som jag kan iita på SR/SVT, vilka finansieras med skattemedel och vars styrelse tillsätts av regeringen.

"Knäpp" med fingrarna: vakna Silveriller. Hoppa ur matrisen, vilken har dragits över dina ögon och gjort dig oemottaglig för sanningen.
2021-10-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Det låter som om ni har långtidscovid/postcovid vilket kan sitta i länge och orsaka det du beskriver men det kan även vara hjärtpåverkan av vaccinet så att kontrollera det nedan kan vara bra, speciellt om ni nu är atleter.

Gjorde sjukvården några tester?
Det finns tecken på att smittade/vaccinerade kan få återaktiverad EBV vilket skulle kunna förklara din upplevelse. Testas med antigenprov.

Be dem även testa d-dimer för att utesluta eventuell ökad risk för blodproppar. Kolla nivån av Trombocyter (blodplättar) och undersök om du har hjärtmuskelinflammation/hjärtsäcksinflammation (inte säkert att det ses på EKG).

Tusen tack för svar! Ja jag tycker också det låter som det och jag hade helt ärligt trott att jag är utmattad om det inte vore för att min pojkvän mår liknande men han kan i alla fall leva.

Jag har vart hos sjukvården, även tagit egna tester. De sjukskriver mig och bad mig prata med psykolog. De du beskriver med EBV kan vara relevant, har inbillat mig att det som jag även ska få herpes utslag hela tiden ( haft det mycket när jag var yngre men tar direkt anti så bryter inte ut) Vad är det för antigen prov du talar om?

Mina trombocyter är U.A, inget tecken på infektion varken på CRP eller LPK. Jag är sjuksköterska i botten och jobbat på kadiologen men tänker att det inte är någon ide att ens nämna hjärtmuskelinflammation (som moderna har gett) då det är inte kommer synas nu ändå? D-dimer har dem inte tagit .. kanske kan vara värt att ta? Har varken tagit det eller EKG. Har gjort arbetsprov förut då jag har haft problem med hjärtklappning så har inte velat be om det igen för man framstår som "galen".
2021-10-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Det sägs att det normalt tar 5-10år att ta fram vaccin. Jag antar att det delvis beror på att man följer upp testgrupper under längre tid jmf med framtagning av C19 vaccin. Nu har man inte ens följt upp i ett år. Någon som vet hur man kan vara så säker på att inte biverkningar uppstår efter lång tid 2år+ efter vaccinering. Visst är det så att, i teorin, skulle ex 100% av de som tar vacin utveckla biverkning (ex cancer, steril etc) efter lång tid?

Det ställs aldrig några frågor om biverkning i långtidsförloppet, kan nån hjälpa mig att förstå?

Jag har skapat en annan tråd om biverkningar efter moderna.
Jag är en tjej på 29 år som elittränar, kör vanligtvis 2 pass per dag och upp mot 6 h/dag.
Efter sprutan är jag kroniskt trött, jag har huvudvärk varje vaken timme och minut och mins mens och pms har blivit rubbat och värre. Har hjärtklappning och pulsen skenar iväg så fort jag går upp för en liten backe. Jag kan i nuläget knappt träna och vissa dagar kommer jag inte upp från soffan. Det är 5 veckor sedan jag tog andra sprutan av moderna. Redan efter första fick jag problem men trodde jag inbilla mig men sa ofta till min sambo att något inte stämmer.

Är sjukskriver för de tror jag är utmattad men min sambo, som är en kille på 30 år och tränar lika mycket har liknande symtom men inte i lika stor grad.
Inga infektionstecken på blodprover. Det ända avvikande är högt kortison samt förhöjd B-glukos (vilket också kan ses vi stress). Mina sambo har exakt samma och han är absolut inte den personen som är stressad, vi är helt olika. Så jag tror inte jag inbillar mig. Har fått ställa in hela min säsong
2021-10-11, 13:34
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitatleten
Har gjort arbetsprov förut då jag har haft problem med hjärtklappning så har inte velat be om det igen för man framstår som "galen".

Ibland önskar man att man verkligen hade läkare, såsom de ofta fungerar i Tyskland eller USA. Dvs man har sin "egen" läkare som lär känna en; som man bygger förtroende med och som verkligen bryr sig om en - om HELA människan. De känner dig och din medicinska historik.

Det här husläkarsystemet vi har i Sverige, innebär att man nästan alltid möter olika läkare. För min del, senast en hårig arabisk man (ja, hår tittade ut överallt) som inte kunde svenska och som jag förstod 15-20% av vad hans sa. Om han förstod mig har jag ingen aning om. Enda tillfällena en sådan doktor-patient-relation fungerar, är om man har en riktigt tydlig skada - typ att benet har gått av på mitten eller att det rinner blod ur öronen.

I en riktig relation med sin läkare kan man ju prata om sådana här saker. Och läkaren är vaken och intresserad nog för att grotta ned sig i problemet och ta reda på mer information - inte bara "följa Läkemedelsverkets rekommendationer".
2021-10-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elitatleten
Jag har skapat en annan tråd om biverkningar efter moderna.
Jag är en tjej på 29 år som elittränar, kör vanligtvis 2 pass per dag och upp mot 6 h/dag.
Efter sprutan är jag kroniskt trött, jag har huvudvärk varje vaken timme och minut och mins mens och pms har blivit rubbat och värre. Har hjärtklappning och pulsen skenar iväg så fort jag går upp för en liten backe. Jag kan i nuläget knappt träna och vissa dagar kommer jag inte upp från soffan. Det är 5 veckor sedan jag tog andra sprutan av moderna. Redan efter första fick jag problem men trodde jag inbilla mig men sa ofta till min sambo att något inte stämmer.

Är sjukskriver för de tror jag är utmattad men min sambo, som är en kille på 30 år och tränar lika mycket har liknande symtom men inte i lika stor grad.
Inga infektionstecken på blodprover. Det ända avvikande är högt kortison samt förhöjd B-glukos (vilket också kan ses vi stress). Mina sambo har exakt samma och han är absolut inte den personen som är stressad, vi är helt olika. Så jag tror inte jag inbillar mig. Har fått ställa in hela min säsong

Låter exakt som mig. Var väldigt fysiskt aktiv innan jag åkte på Covid, och nu efter vaccinet har jag exakt samma symptom som dig. När jag hade covid tog det ca en månad för allt att lägga sig, får hålla tummarna att det går fortare denna gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hfuhruhurr
Känner för dig. Det är väl inte så mycket du kan göra, mer än att se till att du har tillräckligt med vitaminer (C- och D-vitamin) och Zink och Quercetin. Köp askorbinsyra (C-vitamin) i din livsmedelsbutik, blanda med vatten i en flaska och se till att du får i dig >10 gram C-vitamin per dag (C-vitamin är en viktig antioxidant och förbrukas snabbt vid inflammationer), utspritt under hela dygnet (tag även en sipp om du vaknar på natten).

Och undvik spruta 2 och booster-sprutor.

PS. Är ingen doktor i medicin, men det är så jag hade gjort. C- och D-vitamin, Zink coh Quercetin ingår i de flesta "recept" som läkare oc andra menar skall användas för att förebygga Covid och påskynda tillfrisknandet vid Covid. Dina biverkningar kommer från spikproteinet (som är en del av viruset) och/eller från immunresponsen.

C-vitamin? Det kissar man ut i överskott, finns ingen vits med att slänga i sig onödiga vitaminer om man inte har brist. Har inget tecken på inflammationer enligt blodprov i alla fall.

Undviker jag spruta 2 var det totalt meningslöst för mig att ta spruta 1. Måste kunna resa och leva normalt igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in