2021-10-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Ja det är ju mer saker som står på spel, ex. liposom teknologin etc. Finns/fanns ju trots allt ett stort hinder för att dom skulle kunna använda den här typen av teknik och det är ju att liposomer kan vara extremt toxiska. Vacciner är ju jäkligt bra för att få liposomer mer vida accepterade inom läkemedelstillverkning då många typer av inflammatoriska symptom kan döljas bakom "immunförsvarets reaktion".

Undrar om det finns några studier på hur toxiska liposomerna som används i vaccinen är(eller inte är)... Nu finns det ju både bra och dåliga saker med liposomer. Men är vi säkra på att inflammationerna på hjärtat(eller andra typiska inflammatoriska symptom) beror på immunförsvarets reaktion? Kan det inte också vara liposomerna som används?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7074910/

Det var rätt mycket att läsa,men ja det låter som ett vanskligt tillvägagångssätt med höga risker.Absolut för de sjukdomar som användningsområden är inom men i vacciner?
2021-10-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Det var rätt mycket att läsa,men ja det låter som ett vanskligt tillvägagångssätt med höga risker.Absolut för de sjukdomar som användningsområden är inom men i vacciner?

I fall vi säger så här, jag har inget emot användningen av liposomer, det är trots allt lite av ett biokemiskt underverk och kan dom appliceras på vacciner, ja det är ju ännu bättre i sådana fall. Men det skulle ju i alla fall vara bra om någon studerade hur toxiska dom är innan dom används på miljarder människor. Många av dom problem som kan uppstå är ju saker som inte syns utan en undersökning eller längre observationer.
2021-10-12, 00:03
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dohpa
Frågan är om ersättningskraven kan påverkas om vaccinet inte är godkänt !?

Vaccinet är inte godkänt på normala premisser.

Det skrev varje köpare på vid köp.
Utan underskrift av köparen blir det inget vaccin.

Företagen har ryggen fri.

Vaccinet är godkänt då det råder en särskild nödsituation.
Ingen vet vad som händer längre fram.
Så det blir inga pengar eller liknande till de drabbade.
2021-10-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jo, jag ägnar mig åt en alldeles korrekt översättning. Det lustiga är att DU och många andra antivaxxare ägnar er åt exakt det du nu beskyller MIG för att göra. Inte direkt oväntat då fakta och korrekthet knappast är antavaxxarens ledstjärna. Lögner, hittepåtrams och förvrängd desinformation, det är ni d'remot extremt villiga att ge er i kast med. Något du förtjänstfullt demonstrerar.

Med din analogi visar du dessutom att du inte förstått problemet med den felaktiga översättning du ägnar dig åt. Din analogi exemplifierar nämligen EXAKT det jag försöker förklara för er, men inte ens DÅ begriper ni. Helt otroligt.

För att din analogi skall stämma får du istället fundera på varför "vispat vitlökssmör" inte är "vispsmör med vitlök" eller "vispad vitlök med smör" (som du hade kallat det). På samma sätt är inte "emergency use authorization" någon "emergency authorisation". Emergency USE, inte emergency authorization.

Du får nog läsa på lite bättre och allra helst ta en kurs i engelska.

https://www.fda.gov/vaccines-blood-b...ines-explained

Att ni även fortsättningsvis tjafsar om att vaccinerna är "nödgodkända" när vilken femåring som helst inser att det inte finns några "nödgodkända" vacciner är i sanning så barnsligt och tramsigt att det liknar ingenting. Dock fungerar ni som ett ypperligt exempel på antavaxxarnas totala faktaförnekelse och barnsliga tramsmentalitet.

Skulle säga att det är tvärtom det du skriver. Om vi ska prata om människor med sunt förnuft och som är kritiska till detta vaccinet och ifrågasätter det (det gör en intelligent tänkande människa, inte låter sig agera labbråtta frivilligt i ett experiment), inte konspirationsteoretiker som du verkar prata om.

De som köper allt de blir matade med, vare sig konspirationsteoretiker som tror på allt de fått höra ifrån tvivelaktiga källor men speciellt hjärntvättade vaccinförespråkare (utav detta vaccin, har vaccinerat mig frivilligt mot annat viktigt inte för så längesedan så är ingen antivaxxer, dock gör jag research innan jag kalvar upp som ett får) som tror på all psuedovetenskap de blir matade med utav vinstdrivna firmor som inte bryr sig ett ett dugg om vetenskap eller din hälsa utan vill gå med vinst till vilket pris som helst skrämmer mig, är dem blinda eller bara lever en fantasi?

Faktaförnekarna är dessvärre covid v19 vaccinförespråkare för friska individer (de i riskgrupp bör vaccinera sig) och de som litar blint på allt och ifrågasätter inget. T.o.m. vaccintillverkarna själva har erkänt att naturlig immunitet är mycket bättre och att man ska inte vaccinera sig alls om man haft covid, samt att deras firma är ond och drivs numera av covidpengar. Finns inspelat och människornas namn är officiella så det kan inte vara "fake" då hade annars företagen gått ut med detta.

Inte ens när ni har faktan och den bittra sanningen framför er via en hidden camera, väljer ni att inse att NI hade fel och de ni kallade foliehattar eller konspirationsteoretiker (vanliga tänkande människor som är kritiska till massvaccinering mot ett mest harmlöst virus) är de som de facto hade rätt denna gången.

Att man kan vara så hjärntvättad och indoktrinerad ännu inte ifrågesätta vaccinerna, pandemin, vinstdrivnabolagen som pushar det hela och de som får miljarder i fickorna, och vidga sin vyer, inse att det råder en hel del korruption med tanke på allt som kommit upp, bevisar hur låg och barnslig intelligens denna internetgenerationen har, speciellt med så blind syn som denna användare verkar ha när det gäller verkligheten. Helt otroligt att du inte ser dig själv och projicerar mycket och pekar finger när du borde tänka om själv då du verkar inte tänka överhuvudtaget här.

Eftersom jag känner de som dött och lider av svåra biverkningar utav vaccinet (men inte covid, alla har återhämtat sig, jag har haft det också) så vill jag tala om för omvärlden att allt är inte alls som det verkar, att folk ska tänka till ytterligare en gång och inte utsätta sig för onödiga risker. Jag är ingen konspirationsteoretiker eller antivaxxare i vanliga fall och vetenskap är viktigt, men att det ska bli rätt och att inte psuedovetenskap ska behandlas som sanning pga. okunniga eller utav enorma summor pengar involverat som styr narrativet i denna pandemin till stor del.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2021-10-12 kl. 00:32.
2021-10-12, 00:37
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Jo, jag ägnar mig åt en alldeles korrekt översättning. Det lustiga är att DU och många andra antivaxxare ägnar er åt exakt det du nu beskyller MIG för att göra. Inte direkt oväntat då fakta och korrekthet knappast är antavaxxarens ledstjärna. Lögner, hittepåtrams och förvrängd desinformation, det är ni d'remot extremt villiga att ge er i kast med. Något du förtjänstfullt demonstrerar.

Med din analogi visar du dessutom att du inte förstått problemet med den felaktiga översättning du ägnar dig åt. Din analogi exemplifierar nämligen EXAKT det jag försöker förklara för er, men inte ens DÅ begriper ni. Helt otroligt.

För att din analogi skall stämma får du istället fundera på varför "vispat vitlökssmör" inte är "vispsmör med vitlök" eller "vispad vitlök med smör" (som du hade kallat det). På samma sätt är inte "emergency use authorization" någon "emergency authorisation". Emergency USE, inte emergency authorization.

Du får nog läsa på lite bättre och allra helst ta en kurs i engelska

Att ni även fortsättningsvis tjafsar om att vaccinerna är "nödgodkända" när vilken femåring som helst inser att det inte finns några "nödgodkända" vacciner är i sanning så barnsligt och tramsigt att det liknar ingenting. Dock fungerar ni som ett ypperligt exempel på antavaxxarnas totala faktaförnekelse och barnsliga tramsmentalitet.

Att du börjar tjafsa om engelskakurs är ju i sig bevis på att du inte fattar något av diskussionen eller sakfrågan. Det handlar INTE om exakt engelsk översättning. Den har vi redan gått igenom och är överens om, ifall du orkar läsa några inlägg bakåt. Det handlar om vad man ska eller kan kalla översättningen på svenska.

Vaccinet är godkänt för användning i nödsituation. En väldigt bra beskrivning som i ett enda ord sammanfattar vad det handlar om är ordet nödgodkända. Det är också en term som används i pressen. Alla fattar vad det handlar om och vad ordet betyder, utom du, som tydligen inte vill fatta. Språket är vad vi kommer överens om.

Att du överhuvudtaget använder ordet antivaxxer skvallrar tydligt om vad du har för syften. Din historik visar nära 1400 inlägg (8,3 per dag) på bara 5 månader enbart i ämnen med covid-19 och tillhörande vaccintrådar.

Varför i hela fridens namn vill du att folk ska gå och ta ett experimentellt vaccin som är nödgodkänt
och som har visat sig fungera dåligt, om ens alls? Där långsiktig systempåverkan inte är känd, och detta dessutom står uttryckligen i vaccintillverkarnas avtal med kund.

för att återgå till ämnet: Precis igår fick jag bevis genom vän, att magnetismen av vaccinet är sann. Det fastnar metallföremål på armen vid injektionsstället, och endast vid injektionsstället, och jag har själv sett detta.

Men jag antar att du förnekar detta också och kommer hänvisa mig till 1177 Vårdguiden som kallar detta konspirationer? Eller kanske visa mig någon YouTube-video med någon spetsfundig fysiker som talar om att det är omöjligt?

Sedan detta skedde har jag kollat alla (bort)förklaringar från myndigheter och media, och jag kan bara säga att de ljuger medvetet. De skyller på svettig eller klibbig arm, och det kan jag avfärda direkt. Jag har 100-procentiga bevis för att det fastnar metallföremål, och att det inte är fejk.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2021-10-12 kl. 00:40.
2021-10-12, 01:43
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du kan vara förvissad om att termen "Emergency Use Authorization (EUA)" existerar och inte är samma sak som vanligt godkända mediciner, därför den finns. Många verkar som sagt inte ha förstått det.

Jag var rätt tydlig med att jag skiter fullständigt i hur folk vill översätta den, ber om ursäkt ifall det var för otydligt..

Pratar du om USA eller EU? I EU finns det inget sådant och det har jag berättat om tidigare.

Det finns Conditional marketing authorisation inom EU och det finns hundratals produkter med sådant.
2021-10-12, 01:45
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Att du börjar tjafsa om engelskakurs är ju i sig bevis på att du inte fattar något av diskussionen eller sakfrågan. Det handlar INTE om exakt engelsk översättning. Den har vi redan gått igenom och är överens om, ifall du orkar läsa några inlägg bakåt. Det handlar om vad man ska eller kan kalla översättningen på svenska.

Vaccinet är godkänt för användning i nödsituation. En väldigt bra beskrivning som i ett enda ord sammanfattar vad det handlar om är ordet nödgodkända. Det är också en term som används i pressen. Alla fattar vad det handlar om och vad ordet betyder, utom du, som tydligen inte vill fatta. Språket är vad vi kommer överens om.

Att du överhuvudtaget använder ordet antivaxxer skvallrar tydligt om vad du har för syften. Din historik visar nära 1400 inlägg (8,3 per dag) på bara 5 månader enbart i ämnen med covid-19 och tillhörande vaccintrådar.

Varför i hela fridens namn vill du att folk ska gå och ta ett experimentellt vaccin som är nödgodkänt
och som har visat sig fungera dåligt, om ens alls? Där långsiktig systempåverkan inte är känd, och detta dessutom står uttryckligen i vaccintillverkarnas avtal med kund.

för att återgå till ämnet: Precis igår fick jag bevis genom vän, att magnetismen av vaccinet är sann. Det fastnar metallföremål på armen vid injektionsstället, och endast vid injektionsstället, och jag har själv sett detta.

Men jag antar att du förnekar detta också och kommer hänvisa mig till 1177 Vårdguiden som kallar detta konspirationer? Eller kanske visa mig någon YouTube-video med någon spetsfundig fysiker som talar om att det är omöjligt?

Sedan detta skedde har jag kollat alla (bort)förklaringar från myndigheter och media, och jag kan bara säga att de ljuger medvetet. De skyller på svettig eller klibbig arm, och det kan jag avfärda direkt. Jag har 100-procentiga bevis för att det fastnar metallföremål, och att det inte är fejk.

Ge upp. Det där magnettramset har vi hört i ett år nu och ingen har sett det irl eller lyckats producera trovärdiga bevis för det.
2021-10-12, 08:08
Medlem
arbetets avatar
Mensrubbningar vid vaccinering är en förväntad biverkan. Rådet är kortfattat: gå och vaccinera er nu! (video):

Gynekologen om coronavaccin och mensrubbningar – "Inte konstigt”
I Norge ska en ny studie undersöka om det finns något samband mellan mensrubbningar och vaccinet mot covid-19. Här i Sverige har antalet inrapporterade fall till Läkemedelsverket ökat. Över 4 000 fall av misstänkta biverkningar efter vaccinet har kommit in och det handlar då både om försenad mens och oväntade blödningar. ”Sjukdomar kan ge mensrubbningar – och många blir ju ganska sjuka av vaccinet” säger gynekolog Helena Kopp.
https://www.tv4.se/klipp/va/13493052...-inte-konstigt
2021-10-12, 08:14
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Mensrubbningar vid vaccinering är en förväntad biverkan. Rådet är kortfattat: gå och vaccinera er nu! (video):

Gynekologen om coronavaccin och mensrubbningar – "Inte konstigt”
I Norge ska en ny studie undersöka om det finns något samband mellan mensrubbningar och vaccinet mot covid-19. Här i Sverige har antalet inrapporterade fall till Läkemedelsverket ökat. Över 4 000 fall av misstänkta biverkningar efter vaccinet har kommit in och det handlar då både om försenad mens och oväntade blödningar. ”Sjukdomar kan ge mensrubbningar – och många blir ju ganska sjuka av vaccinet” säger gynekolog Helena Kopp.
https://www.tv4.se/klipp/va/13493052...-inte-konstigt

Jag undrar hur man får en mensrubbning när man är i klimakteriet?

https://www.dagensmedicin.se/special...r-vaccinering/
2021-10-12, 08:23
Medlem
Manginazs avatar
Citat:

Du får nog läsa på lite bättre och allra helst ta en kurs i engelska.

Du jag googlade, nödgodkänt vaccin covid och tror detta var tredje länken

https://www.nyteknik.se/samhalle/det...vid-19-6994317

Ditt intellekt motsvarar en hårboll en katt har spytt upp, på en fin matta.
2021-10-12, 08:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Jag undrar hur man får en mensrubbning när man är i klimakteriet?

https://www.dagensmedicin.se/special...r-vaccinering/

Eller långt efter att mensen har upphört.
Så vi ser alltså att de vaccinerade inte kan hålla sig till sanningen, eftersom logiken då säger oss att vaccinet ligger bakom det.
2021-10-12, 08:39
Medlem
-GGs avatar
Nästan varenda kvinna som skriver i denna tråd, eller i andra trådar om vaccinets påverkan har mensrubbningar, extra blödningar eller mensvärk på tider i månaden när det inte ska vara det, eller annat kopplat till det området. Det säger ju något om hur vanligt förekommande det är.

Helt sjukt att förneka det.
Senast redigerad av -GG 2021-10-12 kl. 08:43.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in