Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jo, jag ägnar mig åt en alldeles korrekt översättning. Det lustiga är att DU och många andra antivaxxare ägnar er åt exakt det du nu beskyller MIG för att göra. Inte direkt oväntat då fakta och korrekthet knappast är antavaxxarens ledstjärna. Lögner, hittepåtrams och förvrängd desinformation, det är ni d'remot extremt villiga att ge er i kast med. Något du förtjänstfullt demonstrerar.
Med din analogi visar du dessutom att du inte förstått problemet med den felaktiga översättning du ägnar dig åt. Din analogi exemplifierar nämligen EXAKT det jag försöker förklara för er, men inte ens DÅ begriper ni. Helt otroligt.
För att din analogi skall stämma får du istället fundera på varför "vispat vitlökssmör" inte är "vispsmör med vitlök" eller "vispad vitlök med smör" (som du hade kallat det). På samma sätt är inte "emergency use authorization" någon "emergency authorisation". Emergency USE, inte emergency authorization.
Du får nog läsa på lite bättre och allra helst ta en kurs i engelska
https://www.fda.gov/vaccines-blood-b...ines-explained
Att ni även fortsättningsvis tjafsar om att vaccinerna är "nödgodkända" när vilken femåring som helst inser att det inte finns några "nödgodkända" vacciner är i sanning så barnsligt och tramsigt att det liknar ingenting. Dock fungerar ni som ett ypperligt exempel på antavaxxarnas totala faktaförnekelse och barnsliga tramsmentalitet.
Att du börjar tjafsa om engelskakurs är ju i sig bevis på att du inte fattar något av diskussionen eller sakfrågan. Det handlar
INTE om exakt engelsk översättning. Den har vi redan gått igenom och är överens om, ifall du orkar läsa några inlägg bakåt. Det handlar om vad man ska eller kan kalla översättningen
på svenska.
Vaccinet är godkänt för användning i nödsituation. En väldigt bra beskrivning som i ett enda ord sammanfattar vad det handlar om är ordet
nödgodkända. Det är också en term som används i pressen. Alla fattar vad det handlar om och vad ordet betyder, utom du, som tydligen inte vill fatta. Språket är vad vi kommer överens om.
Att du överhuvudtaget använder ordet antivaxxer skvallrar tydligt om vad du har för syften. Din historik visar nära 1400 inlägg (8,3 per dag) på bara 5 månader enbart i ämnen med covid-19 och tillhörande vaccintrådar.
Varför i hela fridens namn vill du att folk ska gå och ta ett experimentellt vaccin som är
nödgodkänt
och som har visat sig fungera dåligt, om ens alls? Där långsiktig systempåverkan inte är känd, och detta dessutom står uttryckligen i vaccintillverkarnas avtal med kund.
för att återgå till ämnet: Precis igår fick jag bevis genom vän, att magnetismen av vaccinet är sann. Det fastnar metallföremål på armen vid injektionsstället, och endast vid injektionsstället, och jag har själv sett detta.
Men jag antar att du förnekar detta också och kommer hänvisa mig till 1177 Vårdguiden som kallar detta konspirationer? Eller kanske visa mig någon YouTube-video med någon spetsfundig fysiker som talar om att det är omöjligt?
Sedan detta skedde har jag kollat alla (bort)förklaringar från myndigheter och media, och jag kan bara säga att de ljuger medvetet. De skyller på svettig eller klibbig arm, och det kan jag avfärda direkt. Jag har 100-procentiga bevis för att det fastnar metallföremål, och att det inte är fejk.