2021-11-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Varför skulle det vara svårt att se att vaccinet inte har något med det att göra? Risken för blodproppar är bra mycket högre hos gravida än icke gravida.

https://www.netdoktor.se/graviditet/...-graviditeten/

Det är alltså inte alls speciellt otroligt att det är naturliga blodproppar som uppstår pga graviditeten i sig. Och detta belyser också problematiken med vad folk upplever som biverkningar...något annorlunda händer och vips, så måste det bero på vaccinet! Då glömmer man bort att det är först när saker inträffar OFTARE bland vaccinerade än ovaccinerade som det är en trolig biverkning. Relativt vanligt förekommande fenomen som blodpropp bland gravida kommer att fortsätta inträffa även bland vaccinerade, såvida man inte förväntar sig att vaccinet ska skydda mot detta.

Kan absolut vara helt naturligt,fast när man tänker på vad som just är det stora problemet med vaccinet blir det lite svårt att bortse ett samband.
Det bordes iallafall undersökas på sjukhuset om det finns ett samband
2021-11-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Kan absolut vara helt naturligt,fast när man tänker på vad som just är det stora problemet med vaccinet blir det lite svårt att bortse ett samband.
Det bordes iallafall undersökas på sjukhuset om det finns ett samband

Vilket stort problem? Blodproppar har mig veterligen inte bekräftats som biverkan på Pfizer eller Moderna? Och vad skulle de undersöka på sjukhus? Hur ska man kunna se vad som orsakar en blodpropp?

Däremot så bör man rapportera in det som en möjlig biverkan så berörda myndigheter har bättre underlag för att kunna få indikation på potentiella biverkningar. I alla fall om det är någorlunda nyligen som personen vaccinerade sig.
2021-11-07, 10:34
Medlem
Citat:
Vilket stort problem? Blodproppar har mig veterligen inte bekräftats som biverkan på Pfizer eller Moderna? Och vad skulle de undersöka på sjukhus? Hur ska man kunna se vad som orsakar en blodpropp?

Däremot så bör man rapportera in det som en möjlig biverkan så berörda myndigheter har bättre underlag för att kunna få indikation på potentiella biverkningar. I alla fall om det är någorlunda nyligen som personen vaccinerade sig.

Jag refererar direkt till rapporter som denna b.la
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...mas-utredning/
2021-11-07, 10:42
Medlem
Citat:
Varför skulle det vara svårt att se att vaccinet inte har något med det att göra? Risken för blodproppar är bra mycket högre hos gravida än icke gravida.

https://www.netdoktor.se/graviditet/...-graviditeten/

Det är alltså inte alls speciellt otroligt att det är naturliga blodproppar som uppstår pga graviditeten i sig. Och detta belyser också problematiken med vad folk upplever som biverkningar...något annorlunda händer och vips, så måste det bero på vaccinet! Då glömmer man bort att det är först när saker inträffar OFTARE bland vaccinerade än ovaccinerade som det är en trolig biverkning. Relativt vanligt förekommande fenomen som blodpropp bland gravida kommer att fortsätta inträffa även bland vaccinerade, såvida man inte förväntar sig att vaccinet ska skydda mot detta.

Hur många känner du som har drabbats av blodproppar i åldern 20-30 innan massvaccinationen? Jag har aldrig hört något om det.

Nu har jag 2 vänner som åkt in på sjukhus för att armen har svullnat upp till dubbla storleken. 4 väninnor har fått rubbade och kraftiga smärtor vid menstruation.

Alla lever inte ett väldigt socialt liv. Så det kan vara svårt att se och höra vad som händer bland folket. Så jag förstår om man inte ser sammanbanden lika tydligt.

Men jag ser och hör tydligt vad som händer bland folk. Och jag kan garantera dig att detta kommer bli värre
2021-11-07, 13:14
Medlem
Hmmm:

https://www.news-medical.net/news/20...ave-covid.aspx
ERs are swamped with seriously ill patients, although many don’t have covid

Inside the emergency department at Sparrow Hospital in Lansing, Michigan, staff members are struggling to care for patients showing up much sicker than they’ve ever seen.

Months of treatment delays have exacerbated chronic conditions and worsened symptoms. Doctors and nurses say the severity of illness ranges widely and includes abdominal pain, respiratory problems, blood clots, heart conditions and suicide attempts, among other conditions.

Meanwhile, there has been an increase in people coming to the ER with more serious conditions, like strokes and heart attacks.
2021-11-07, 17:22
Medlem
Har väl redan delats här.

”Näl anmäler nu sig själv till Inspektionen för vård och omsorg, efter att en frisk kvinna i 70-årsåldern avlidit efter att hon i våras vaccinerades med Astra Zeneca.

Drygt en vecka efter att kvinnan fått vaccinet, drabbades hon av biverkningar som NU-sjukvården nu i en händelseanalays slår fast var biverkningar av vaccinet. Kvinnan dog senare med blödningar och blodproppar i hjärnan”

https://sverigesradio.se/artikel/fri...8oiXRm5oo_tiy8
2021-11-07, 21:35
Medlem
Benefits avatar
Citat:
Problemet är bara att det inte är 8/10. Tittar man enbart på de som fick vaccinet under första trimestern så är det 104 av 1132 som avslutat graviditeten i.o.m. ett missfall. Majoriteten är alltså fortfarande gravid och man vet ännu inte utfallet av dessa graviditeter.

Någon har plockat ihop siffror som inte går att ställa mot varandra såvida man inte vill ge en gravt missvisande bild av verkligheten. Detta gör man ytterst medvetet för att sprida ett vaccinkritiskt budskap.

Ska man se det positiva så är det att man uppenbarligen måste trixa rätt rejält med siffrorna för att få det dit, uppenbarligen så räcker verkligheten inte till.
https://cf5e727d-d02d-4d71-89ff-9fe2...f1d7384dd4.pdf

Du är förvirrad. I ursprungsstudien när de fastställde att vaccinen var säkra för gravida så tog de antal gravida kvinnor / missfall och så fick de 12%. Men problemet var att de som var med i studien var väldigt viktade mot de som var sent i graviditeten och därför i väldigt stor utsträckning inte får missfall även om du skulle skjuta in 100 ml kvicksilver i ådrorna. När man däremot plockar ut de som fick vaccinet tidigt i sin graviditet (när fostret är som mest känsligt) så ser man extremt höga missfallstal jämfört med normalbilden (8 ggr högre). Så det statistiska trixandet gjordes vid de första studierna då de inte delade upp kvinnorna i grupper efter hur långt gångna de var i sin graviditet som man annars alltid gör vid läkemedelsstudier.

Och sen får du tänka lite på motivationer och jäv. Jag kan inte se någon anledning för forskare att vara anti-vaccin annat än att de faktiskt ser säkerhetsproblem. Jag kan se många anledningar till att forskare (som är anställda av läkemedelsbolagen) skulle trixa med statistik för att få läkemedel godkända ($$$$$$$$$) som inkompetenta och/eller mutade statliga beslutsfattare sedan viftar igenom.
Senast redigerad av Benefit 2021-11-07 kl. 21:41.
2021-11-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Hur många känner du som har drabbats av blodproppar i åldern 20-30 innan massvaccinationen? Jag har aldrig hört något om det.

Nu har jag 2 vänner som åkt in på sjukhus för att armen har svullnat upp till dubbla storleken. 4 väninnor har fått rubbade och kraftiga smärtor vid menstruation.

Alla lever inte ett väldigt socialt liv. Så det kan vara svårt att se och höra vad som händer bland folket. Så jag förstår om man inte ser sammanbanden lika tydligt.

Men jag ser och hör tydligt vad som händer bland folk. Och jag kan garantera dig att detta kommer bli värre
Möjligt, det vet vi inte ännu. Personligen tror jag inte det, historiskt sett är inte speciellt vanligt att biverkningar dyker upp lång tid efter vaccineringar och eventuella relativt vanliga och allvarliga biverkningar borde ha upptäckts för länge sedan då man nu vaccinerat med flera miljarder doser.

Rent generellt så ser jag med viss skepsis på inlägg från personer som känner massa folk som fått diverse konstiga biverkningar efter vaccinationen. Speciellt här på flashback. Man kan ju lugnt säga att antivaccin-sidan inte direkt har för vana att försöka ge en korrekt bild av verkligheten. Alltför ofta så behöver man inte gå längre än till att läsa källorna till alarmistiska påståenden för att se att man gör allt man kan för att förvanska bilden så vaccinen verkar opålitliga.
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Har väl redan delats här.

”Näl anmäler nu sig själv till Inspektionen för vård och omsorg, efter att en frisk kvinna i 70-årsåldern avlidit efter att hon i våras vaccinerades med Astra Zeneca.

Drygt en vecka efter att kvinnan fått vaccinet, drabbades hon av biverkningar som NU-sjukvården nu i en händelseanalays slår fast var biverkningar av vaccinet. Kvinnan dog senare med blödningar och blodproppar i hjärnan”

https://sverigesradio.se/artikel/fri...8oiXRm5oo_tiy8

Det är låter ju som den extremt ovanliga men bekräftade blödningsrubbningen som kunde utlösas av vaccinet från AZ. Däremot är det intressant att det gäller en äldre person, utgångsläget i början var ju att dessa biverkningar främst drabbade yngre personer.
2021-11-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
https://cf5e727d-d02d-4d71-89ff-9fe2...f1d7384dd4.pdf

Du är förvirrad. I ursprungsstudien när de fastställde att vaccinen var säkra för gravida så tog de antal gravida kvinnor / missfall och så fick de 12%. Men problemet var att de som var med i studien var väldigt viktade mot de som var sent i graviditeten och därför i väldigt stor utsträckning inte får missfall även om du skulle skjuta in 100 ml kvicksilver i ådrorna. När man däremot plockar ut de som fick vaccinet tidigt i sin graviditet (när fostret är som mest känsligt) så ser man extremt höga missfallstal jämfört med normalbilden (8 ggr högre). Så det statistiska trixandet gjordes vid de första studierna då de inte delade upp kvinnorna i grupper efter hur långt gångna de var i sin graviditet som man annars alltid gör vid läkemedelsstudier.

Och sen får du tänka lite på motivationer och jäv. Jag kan inte se någon anledning för forskare att vara anti-vaccin annat än att de faktiskt ser säkerhetsproblem. Jag kan se många anledningar till att forskare (som är anställda av läkemedelsbolagen) skulle trixa med statistik för att få läkemedel godkända ($$$$$$$$$) som inkompetenta och/eller mutade statliga beslutsfattare sedan viftar igenom.

Fast det där stämmer inte heller. De som får fram höga mängder av missfall tittar ENDAST på de som avslutat graviditeten genom missfall eller födsel. Väldigt få av de som vaccinerades tidigt i graviditeten hade hunnit föda när siffrorna sammanställdes vilket gör att man då ställer missfall mot ett fåtal tidigt födda barn och utelämnar alla som fortfarande var gravida. Det var någonstans runt drygt 100 som fick missfall som vaccinerades tidigt i graviditeten, totalt var det drygt 1000 totalt som vaccinerades tidigt i graviditeten. Du har alltså 900+ kvinnor som vaccinerades tidigt som INTE fått missfall, men som inte heller fött ännu. Man vet alltså inte hur det gått för dessa kvinnor ännu. Vilket iofs gör att man inte kan dra några slutgiltiga slutsatser ännu, men att 8/10 skulle få missfall är en direkt misstolkning av siffrorna.
Senast redigerad av Frispel2 2021-11-07 kl. 22:13.
2021-11-08, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla

Jag känner flera stycken men det är bara anekdotiskt i vilket fall.

Unga kvinnor är en riskgrupp för blodproppar pga p-piller och graviditet.

https://www.dagensmedicin.se/special...yare-p-piller/
2021-11-08, 14:29
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

Skämtar du eller? Moderna används ej längre i Sverige pga. av det.
Fast tittar du i Vaers eller EU´s databas, så borde ej Pfizer få användas heller.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-11-08 kl. 14:31.
2021-11-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Jag undrar hur man får en mensrubbning när man är i klimakteriet?

https://www.dagensmedicin.se/special...r-vaccinering/

Det finns flera som fått mensrubbning efter klimakteriet sista året också. Alltså det har kommit tillbaks både värk och blödning. Ännu mer kånstigt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in