Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Måste man stanna kvar 15 min efter vaccinationen? Alltså är det ett krav och vad blir konsekvenserna om man struntar i det (förutsatt att inget skit händer med en p.g.a. vaccinet)?
Jag stack så fort läkaren inte såg mig tog säkert 45 sekunder
2022-01-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Biverkningar utöver lite trötthet & mildare influensasymtom existerar inte. Antivaxxare hittar på biverkningar som de försöker få bekräftade förekommer. Därefter generaliserar de från ett enskilt exempel. De berättar aldrig hur många som slipper insjukna svårt i covid för det går mot intresset.

Så sant! Ska ta min booster i slutet på veckan, äntligen! Återkommer med alla biverkningar, men förväntar mig att allt negativt kommer bero på sprutan: dåliga resultat i skolan, snefylla och dåliga K/D på WarZone.
2022-01-18, 21:57
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lojalmenintenormal
Jag stack så fort läkaren inte såg mig tog säkert 45 sekunder
Kan bekräfta.

För övrigt kan jag inte rapportera några övriga biverkningar än lite värk i axeln i mindre än 24 timmar. Har tagit Twinrix och värken var väl likvärdig. Blev dock mer svullen av den sistnämnda, knappt någon svullnad alls av denna.
Senast redigerad av As-33-15-4-p 2022-01-18 kl. 21:59.
2022-01-18, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Fick nyss reda på att en gammal vän som är en riktig hälsonörd har insjuknat rejält och ligger hemma för tillfället med hjärtklappningar. Vet att personen har tagit två doser

Personen beter sig jävligt konstigt. Jag fruktar att det kan sluta illa så hoppas min bekanta kontaktar vård
2022-01-18, 23:31
Medlem
rtyuios avatar
Här intervjuas lite Svenskar som fått vaccinskador och biverkningar.

https://folketsradio.se/vittnesmal-f...DKO3t0orwwky3I

Läkaren om patientens uppenbara vaccinskada " Du har en diagnos som heter otur"

AT Läkare "Det här får vi inte säga, men Pfizer sprutan har gett några hjärtproblem"
Senast redigerad av rtyuio 2022-01-18 kl. 23:43.
2022-01-19, 00:58
Medlem
Hej. Har vaccinerat mig mot SARS covid 19. (2 st sprutor PFIZER pga av utlandsjobb.) Jag är normalt aldrig sjuk. Men nu blev jag sjuk i ca 2 veckor efter den andra dosen,....46 år gammal. Är grymt vältänad milen på runt 38 min underskattat...
Nu har jag även ont i armen vid sputsticket. Om jag vore ni skulle jag skulle ja ine ta sprutorna, det är gift. Med vänliga hälsningar Robert
2022-01-19, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dadden66
Tala om det för dessa människor:

https://www.vaxtestimonies.org/en/

Och snälla vakna upp gott folk!

Läkemedelsindustrin är lika intresserad av människors hälsa, som det militärindustriell komplexet är av världsfred.

Det är för fan ren logik. Många lever i kollektiv-psykos.

Sidan du hänvisar till ser ut som vittnen på TV-shop. Du tillhör den begränsade psykosgruppen som letar fram smörja istf att lyssna på vetenskap.
2022-01-19, 06:38
Medlem
arbetets avatar
De flesta biverkningar av vaccinerna som folk känner är troligtvis suggestioner:

Frequency of Adverse Events in the Placebo Arms of COVID-19 Vaccine Trials
A Systematic Review and Meta-analysis
Key Points

Question What was the frequency of adverse events (AEs) in the placebo groups of COVID-19 vaccine trials?

Findings In this systematic review and meta-analysis of 12 articles including AE reports for 45 380 trial participants, systemic AEs were experienced by 35% of placebo recipients after the first dose and 32% after the second. Significantly more AEs were reported in the vaccine groups, but AEs in placebo arms (“nocebo responses”) accounted for 76% of systemic AEs after the first COVID-19 vaccine dose and 52% after the second dose.

Meaning This study found that the rate of nocebo responses in placebo arms of COVID-19 vaccine trials was substantial; this finding should be considered in public vaccination programs.
https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2788172
2022-01-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De flesta biverkningar av vaccinerna som folk känner är troligtvis suggestioner:

Key Points

Question What was the frequency of adverse events (AEs) in the placebo groups of COVID-19 vaccine trials?

Findings In this systematic review and meta-analysis of 12 articles including AE reports for 45 380 trial participants, systemic AEs were experienced by 35% of placebo recipients after the first dose and 32% after the second. Significantly more AEs were reported in the vaccine groups, but AEs in placebo arms (“nocebo responses”) accounted for 76% of systemic AEs after the first COVID-19 vaccine dose and 52% after the second dose.

Meaning This study found that the rate of nocebo responses in placebo arms of COVID-19 vaccine trials was substantial; this finding should be considered in public vaccination programs.

Ska man nyansera det där en aning så är det nog inte suggestioner, det rör sig gissningsvis om riktiga upplevelser. Om inte annat så lär det ju vara en viss anspänning att delta i ett test och att få sprutor i allmänhet samt att exempelvis huvudvärk mm inte är direkt ovanligt även utan vaccin. Huvudvärk måste alltså inte vara nocebo bara för att det uppstod i placebogruppen, i många fall lär det vara "vanlig" huvudvärk som inträffar i närtid till vaccinationen. Detsamma lär gälla en del av de andra sakerna som folk i placebogruppen upplevde.

Men att så pass många i placebogruppen upplever negativa effekter efter vaccinering visar ganska tydligt på problematiken med att reda ut vad som är biverkning och vad som bara är en slump. Med tanke på att exempelvis huvudvärk var en vanlig bieffekt även av placebo så kan man anta att en hel del av de vaccinerade som fick huvudvärk inte fick det av vaccinet.
2022-01-19, 09:35
Medlem
Är man hypokondrisk ska man nog inte ta sprutorna.
Man kommer säkerligen vänta på biverkningar eller se allt som sker efter sprutan som en biverkning. Extremt jobbigt.

Skiter man i sånt så kan man ju ta den. Så det som händer det händer.
2022-01-19, 09:49
Medlem
Citat:

Key Points

Den här studien är värdelös eftersom den uteslöt alla allvarliga biverkningar.

Man jämför typ "ont i huvudet" och "trötthet" och sånt.

Dessutom uteslöt man alla spontanrapporterade biverkningar. Man inkluderar bara biverkningar från studiens frågeformulär. Typ: "har det kliat i armen", och "har du haft feber" och sånt. Det är ju suggestion från tillverkarens sida så det lär ju vara grov överrapportering av det skälet. Så fort man får frågan så börjar det ju klia i armen.

Nyckelmeningen är den här:
Only AEs in terms of solicited reactogenicity symptoms were derived. Long-term observations or follow-up data were not considered as outcomes in the meta-analysis, and neither were serious AEs.
solicited = ej spontanrapporterad
serious AEs = allvarlig biverkning
Senast redigerad av aw 2022-01-19 kl. 10:14.
2022-01-19, 09:58
Medlem
Citat:

Key Points

Fake news/science för korkade personer. Samma tröga idioter som går på "post-Covid stress" och allt annat som media kräker ur sig för att bortförklara dödsfallen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in