Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-01-01, 14:20
  #25
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Så du menar att det inte finns någon rasism/främlingsfientlighet i något europeiskt land?

Sade jag det?
Citera
2021-01-01, 14:27
  #26
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Sade jag det?

Jag ser "sällan" någon rasism mot muslimer.

De lät som om du i princip sa att det inte finns.

Utan det är bara dom onda muslimerna som hyser agg mot Europa.

Om nu muslimerna är så onda så är de tråkigt att Europa samt USA säljer vapen till dem.
Citera
2021-01-01, 15:00
  #27
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag ser "sällan" någon rasism mot muslimer.

De lät som om du i princip sa att det inte finns.

Utan det är bara dom onda muslimerna som hyser agg mot Europa.

Om nu muslimerna är så onda så är de tråkigt att Europa samt USA säljer vapen till dem.

Jag har sett fördomar mot muslimer och hävdar bestämt att dessa är välgrundade.
Citera
2021-01-01, 18:12
  #28
Moderator
vfs avatar
Finns ett EU-forum

Politik: utrikes --> EU
/Moderator
Citera
2021-01-01, 22:55
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Hur välkomnande är dagens Europa på att ta in muslimska länder som Albanien och Bosnien i EU?
Jag tänker bortsett från den formella kravlistan för medlemskap där Bosnien är väldigt långt bort.

Macron har tidigare kallat Bosniens kandidatur för en "tickande bomb" pga av dess jihadister.

Så oavsett de formella kraven, hur ser diverse stater på att få in muslimska stater i EU. Ungern, Polen, Tjeckien? Kommer det någonsin blir verklighet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Potent...European_Union
För egen del så vill jag ha ett Europa fritt från muslimer. Hur gör vi? Ska vi mörda folk?
Citera
2021-01-01, 22:57
  #30
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Hur välkomnande är dagens Europa på att ta in muslimska länder som Albanien och Bosnien i EU?
Jag tänker bortsett från den formella kravlistan för medlemskap där Bosnien är väldigt långt bort.

Macron har tidigare kallat Bosniens kandidatur för en "tickande bomb" pga av dess jihadister.

Så oavsett de formella kraven, hur ser diverse stater på att få in muslimska stater i EU. Ungern, Polen, Tjeckien? Kommer det någonsin blir verklighet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Potent...European_Union
England gick ju ur för att Turkiet fick närma sig för mycket och vägrade att de skulle komma med.
Helt rätt i princip. Trist bara för Europa skulle behövt vara starka mot mussarna.
Citera
2021-01-06, 00:32
  #31
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
England gick ju ur för att Turkiet fick närma sig för mycket och vägrade att de skulle komma med.
Helt rätt i princip. Trist bara för Europa skulle behövt vara starka mot mussarna.

Turkiet har nog aldrig varit längre ifrån EU i modern tid.

Så i så fall lämnade Storbritannien på tveksamma villkor.
Citera
2023-12-19, 21:59
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Hur välkomnande är dagens Europa på att ta in muslimska länder som Albanien och Bosnien i EU?
Jag tänker bortsett från den formella kravlistan för medlemskap där Bosnien är väldigt långt bort.

Macron har tidigare kallat Bosniens kandidatur för en "tickande bomb" pga av dess jihadister.

Så oavsett de formella kraven, hur ser diverse stater på att få in muslimska stater i EU. Ungern, Polen, Tjeckien? Kommer det någonsin blir verklighet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Potent...European_Union
Mitt inlägg är ett svar till trådskaparen.

Bosnien är inte ett muslimskt land. Minst hälften av Bosniens befolkning är kristna. Så ditt påstående, eller lögn, kan du stoppa någon annanstans. Den muslimska delen av Bosnien, eller bosniakiska delen, är EU och USA-vänliga och den stora majoriteten ser sin framtid inom Europa/EU. Islam har bland dessa människor lika stort inflytande som kristendomen i Sverige, dvs inte alls mycket. Kulturellt är de också mycket närmare Europa än Mellanöstern och Afrika. Kulturellt och socialt även mer närmare Europa än vad Sverige är. Med tanke på Sveriges befolkning idag så är nog Sverige mer kulturellt nära Afrika och Mellanöstern än Bosnien.

Är man någorlunda allmänbildad och har rest runt i Europa så inser man snabbt hur mycket Sverige och svenskarnas mentalitet skiljer sig från övriga européers. Så pass mycket att svenskarna inte ens borde kallas européer. Att påstå att någon från Övertorneå är mer europeisk än någon från Sarajevo som ligger i hjärtat av Europa är befängt.

Bosnien har en kulturell och historisk anknytning till många länder i dess närområde, så som Ungern och Österrike.

Islamistisk terrorism är mer utbred i Sverige än Bosnien, som idag är ett mycket tryggare samhälle än Sverige.

Bosniens befolkning idag är troligtvis mindre än 3 miljoner invånare med ett av de lägsta födelsetalen inte bara i Europa men i världen. Om landet hade gått med i EU så hade det troligen inte bidragit EU något nämnvärt. Det hade dock varit bra att få in Bosnien i EU för att motverka ryskt och kinesiskt inflytande i Bosnien som har landet under lupp idag.
__________________
Senast redigerad av HarleyRider91 2023-12-19 kl. 22:27.
Citera
2023-12-20, 07:54
  #33
Medlem
Många Al-Qaeda och IS medlemmar samt tillhöriga till olika shiitiska muslimska terrorgrupper har varit i Bosnien och tränat. En del radikala muslimer var t.ex. med under kriget i Jugoslavien och stannade kvar i syfte att få fram grupper likt Al-Qaeda.

Tyvärr är Bosnien lite likt den icke kriminelle muslimen i Sverige som på allt heligt svär och bedyrar att denne inte är kriminell, men underlåter att nämna att de är muslimer och vill verka systemhotande i syfte att sprida islam och terror samt döda kristna, judar och ateister.

Mitt intryck av bosnier är att de i nuvarande tillstånd inte är radikala, men är man muslim och avser att följa skiten till punkt och pricka så hamnar man i slutändan i Al-Qaeda och IS. Det är ändhållplatsen för alla musslor. Låter man en benign cancertumör huseras i kroppen så är risken att den blir malign och tar död på värden. Det är trots allt alla muslimers mål i Sverige med hjälp av S, C, V och Mp.
Citera
2023-12-21, 18:02
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Många Al-Qaeda och IS medlemmar samt tillhöriga till olika shiitiska muslimska terrorgrupper har varit i Bosnien och tränat. En del radikala muslimer var t.ex. med under kriget i Jugoslavien och stannade kvar i syfte att få fram grupper likt Al-Qaeda.

Tyvärr är Bosnien lite likt den icke kriminelle muslimen i Sverige som på allt heligt svär och bedyrar att denne inte är kriminell, men underlåter att nämna att de är muslimer och vill verka systemhotande i syfte att sprida islam och terror samt döda kristna, judar och ateister.

Mitt intryck av bosnier är att de i nuvarande tillstånd inte är radikala, men är man muslim och avser att följa skiten till punkt och pricka så hamnar man i slutändan i Al-Qaeda och IS. Det är ändhållplatsen för alla musslor. Låter man en benign cancertumör huseras i kroppen så är risken att den blir malign och tar död på värden. Det är trots allt alla muslimers mål i Sverige med hjälp av S, C, V och Mp.
Det stämmer att det under kriget 1992-1995 kom utländska jihadister. De var dock få till antalet och redan vid krigets slut sparkades de flesta ut. Idag är dessa betydelselösa, små och få. De möter också ett stort motstånd från samtliga av Bosniens delar.

De övriga två styckena i ditt inlägg är okunnigt käbbel eller medveten spridning av lögn och desinformation om Bosnien och Bosnier som är knappast värt att bemöta. Återigen, halva Bosnien är kristet och de flesta muslimer i Bosnien är knappast troende i sin rätta bemärkelse. Jul/påsk, ramadan och Hannukah är alla officiella röda dagar/högtider i landet.

Är du medveten att du talar om en av Sveriges välintegrerade grupper? Du får besöka Bosnien-Hercegovina och bilda dig en uppfattning, vettja. Jag tror att du hade blivit positivt överraskad.

Islamistisk terror är mer utbrett i Sverige och Västeuropa. Både till antalet och inflytande.
__________________
Senast redigerad av HarleyRider91 2023-12-21 kl. 18:12.
Citera
2024-01-11, 17:24
  #35
Medlem
Kapitalism är kristen politik.

Kapitalism betyder rasism och fascism.

Naturligtvis Bosnien är välkomna i EU kollektivet.
__________________
Senast redigerad av HS00 2024-01-11 kl. 17:29.
Citera
2024-01-19, 16:45
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Hur välkomnande är dagens Europa på att ta in muslimska länder som Albanien och Bosnien i EU?
Jag tänker bortsett från den formella kravlistan för medlemskap där Bosnien är väldigt långt bort.

https://en.wikipedia.org/wiki/Potent...European_Union

Bosnien har euron.

Bosnien, Albanien och Serbien lätt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback