• 2
  • 3
2021-01-01, 14:20
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
S du menar att det inte finns ngon rasism/frmlingsfientlighet i ngot europeiskt land?

Sade jag det?
Citera
2021-01-01, 14:27
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Sade jag det?

Jag ser "sllan" ngon rasism mot muslimer.

De lt som om du i princip sa att det inte finns.

Utan det r bara dom onda muslimerna som hyser agg mot Europa.

Om nu muslimerna r s onda s r de trkigt att Europa samt USA sljer vapen till dem.
Citera
2021-01-01, 15:00
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag ser "sllan" ngon rasism mot muslimer.

De lt som om du i princip sa att det inte finns.

Utan det r bara dom onda muslimerna som hyser agg mot Europa.

Om nu muslimerna r s onda s r de trkigt att Europa samt USA sljer vapen till dem.

Jag har sett frdomar mot muslimer och hvdar bestmt att dessa r vlgrundade.
Citera
2021-01-01, 18:12
Moderator
vfs avatar
Finns ett EU-forum

Politik: utrikes --> EU
/Moderator
Citera
2021-01-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Hur vlkomnande r dagens Europa p att ta in muslimska lnder som Albanien och Bosnien i EU?
Jag tnker bortsett frn den formella kravlistan fr medlemskap dr Bosnien r vldigt lngt bort.

Macron har tidigare kallat Bosniens kandidatur fr en "tickande bomb" pga av dess jihadister.

S oavsett de formella kraven, hur ser diverse stater p att f in muslimska stater i EU. Ungern, Polen, Tjeckien? Kommer det ngonsin blir verklighet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Potent...European_Union
Fr egen del s vill jag ha ett Europa fritt frn muslimer. Hur gr vi? Ska vi mrda folk?
Citera
2021-01-01, 22:57
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Hur vlkomnande r dagens Europa p att ta in muslimska lnder som Albanien och Bosnien i EU?
Jag tnker bortsett frn den formella kravlistan fr medlemskap dr Bosnien r vldigt lngt bort.

Macron har tidigare kallat Bosniens kandidatur fr en "tickande bomb" pga av dess jihadister.

S oavsett de formella kraven, hur ser diverse stater p att f in muslimska stater i EU. Ungern, Polen, Tjeckien? Kommer det ngonsin blir verklighet?

England gick ju ur fr att Turkiet fick nrma sig fr mycket och vgrade att de skulle komma med.
Helt rtt i princip. Trist bara fr Europa skulle behvt vara starka mot mussarna.
Citera
2021-01-06, 00:32
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
England gick ju ur fr att Turkiet fick nrma sig fr mycket och vgrade att de skulle komma med.
Helt rtt i princip. Trist bara fr Europa skulle behvt vara starka mot mussarna.

Turkiet har nog aldrig varit lngre ifrn EU i modern tid.

S i s fall lmnade Storbritannien p tveksamma villkor.
Citera
2023-12-19, 21:59
Medlem
Citat:

Mitt inlgg r ett svar till trdskaparen.

Bosnien r inte ett muslimskt land. Minst hlften av Bosniens befolkning r kristna. S ditt pstende, eller lgn, kan du stoppa ngon annanstans. Den muslimska delen av Bosnien, eller bosniakiska delen, r EU och USA-vnliga och den stora majoriteten ser sin framtid inom Europa/EU. Islam har bland dessa mnniskor lika stort inflytande som kristendomen i Sverige, dvs inte alls mycket. Kulturellt r de ocks mycket nrmare Europa n Mellanstern och Afrika. Kulturellt och socialt ven mer nrmare Europa n vad Sverige r. Med tanke p Sveriges befolkning idag s r nog Sverige mer kulturellt nra Afrika och Mellanstern n Bosnien.

r man ngorlunda allmnbildad och har rest runt i Europa s inser man snabbt hur mycket Sverige och svenskarnas mentalitet skiljer sig frn vriga europers. S pass mycket att svenskarna inte ens borde kallas europer. Att pst att ngon frn vertorne r mer europeisk n ngon frn Sarajevo som ligger i hjrtat av Europa r befngt.

Bosnien har en kulturell och historisk anknytning till mnga lnder i dess nromrde, s som Ungern och sterrike.

Islamistisk terrorism r mer utbred i Sverige n Bosnien, som idag r ett mycket tryggare samhlle n Sverige.

Bosniens befolkning idag r troligtvis mindre n 3 miljoner invnare med ett av de lgsta fdelsetalen inte bara i Europa men i vrlden. Om landet hade gtt med i EU s hade det troligen inte bidragit EU ngot nmnvrt. Det hade dock varit bra att f in Bosnien i EU fr att motverka ryskt och kinesiskt inflytande i Bosnien som har landet under lupp idag.
Senast redigerad av HarleyRider91 2023-12-19 kl. 22:27.
Citera
2023-12-20, 07:54
Medlem
Mnga Al-Qaeda och IS medlemmar samt tillhriga till olika shiitiska muslimska terrorgrupper har varit i Bosnien och trnat. En del radikala muslimer var t.ex. med under kriget i Jugoslavien och stannade kvar i syfte att f fram grupper likt Al-Qaeda.

Tyvrr r Bosnien lite likt den icke kriminelle muslimen i Sverige som p allt heligt svr och bedyrar att denne inte r kriminell, men underlter att nmna att de r muslimer och vill verka systemhotande i syfte att sprida islam och terror samt dda kristna, judar och ateister.

Mitt intryck av bosnier r att de i nuvarande tillstnd inte r radikala, men r man muslim och avser att flja skiten till punkt och pricka s hamnar man i slutndan i Al-Qaeda och IS. Det r ndhllplatsen fr alla musslor. Lter man en benign cancertumr huseras i kroppen s r risken att den blir malign och tar dd p vrden. Det r trots allt alla muslimers ml i Sverige med hjlp av S, C, V och Mp.
Citera
2023-12-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Mnga Al-Qaeda och IS medlemmar samt tillhriga till olika shiitiska muslimska terrorgrupper har varit i Bosnien och trnat. En del radikala muslimer var t.ex. med under kriget i Jugoslavien och stannade kvar i syfte att f fram grupper likt Al-Qaeda.

Tyvrr r Bosnien lite likt den icke kriminelle muslimen i Sverige som p allt heligt svr och bedyrar att denne inte r kriminell, men underlter att nmna att de r muslimer och vill verka systemhotande i syfte att sprida islam och terror samt dda kristna, judar och ateister.

Mitt intryck av bosnier r att de i nuvarande tillstnd inte r radikala, men r man muslim och avser att flja skiten till punkt och pricka s hamnar man i slutndan i Al-Qaeda och IS. Det r ndhllplatsen fr alla musslor. Lter man en benign cancertumr huseras i kroppen s r risken att den blir malign och tar dd p vrden. Det r trots allt alla muslimers ml i Sverige med hjlp av S, C, V och Mp.
Det stmmer att det under kriget 1992-1995 kom utlndska jihadister. De var dock f till antalet och redan vid krigets slut sparkades de flesta ut. Idag r dessa betydelselsa, sm och f. De mter ocks ett stort motstnd frn samtliga av Bosniens delar.

De vriga tv styckena i ditt inlgg r okunnigt kbbel eller medveten spridning av lgn och desinformation om Bosnien och Bosnier som r knappast vrt att bemta. terigen, halva Bosnien r kristet och de flesta muslimer i Bosnien r knappast troende i sin rtta bemrkelse. Jul/psk, ramadan och Hannukah r alla officiella rda dagar/hgtider i landet.

r du medveten att du talar om en av Sveriges vlintegrerade grupper? Du fr beska Bosnien-Hercegovina och bilda dig en uppfattning, vettja. Jag tror att du hade blivit positivt verraskad.

Islamistisk terror r mer utbrett i Sverige och Vsteuropa. Bde till antalet och inflytande.
Senast redigerad av HarleyRider91 2023-12-21 kl. 18:12.
Citera
2024-01-11, 17:24
Medlem
Kapitalism r kristen politik.

Kapitalism betyder rasism och fascism.

Naturligtvis Bosnien r vlkomna i EU kollektivet.
Senast redigerad av HS00 2024-01-11 kl. 17:29.
Citera
2024-01-19, 16:45
Medlem
Citat:

Bosnien har euron.

Bosnien, Albanien och Serbien ltt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in